Avansert bankvirksomhet
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Dette kurset forklarer driverne for dyktighet i å levere en banktjeneste.Den ser på bankdrift fra kundens ståsted.
Dette kurset viser viktigheten av å forstå hvilken innvirkning intern kultur har på kvalitet.Den viser hvorfor og hvordan prosesser, prosessdesign og strategi kontinuerlig bør samkjøres.
Dette kurset viser også hvordan innovasjon er en nøkkelfaktor i bankvirksomhet.Det forklarer hvorfor bankene må tilpasse seg den nye finansverdenen.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i arbeid.Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Utmerket bankdrift
- Hva er operasjonell dyktighet i bankvirksomhet?
- Operasjonell fortreffelighetsprinsipper
- Modeller for operasjonell fortreffelighet
- Gjennomføringsplanlegging
Bankdrift – Kundeopplevelsen
- Kilder til kundeklager
- Opprette et forbedringsprogram
- Fordelene ved å skape en forbedret kundeopplevelse
- Opprettholde forbedring gjennom smidighet
Bankdrift – kultur og oppførsel
- Utfordringen med kulturendring
- Atferd og myndiggjøring
- Behovet for lederdisiplin
- En integrert tilnærming til bærekraftig endring
Tjenestekvalitetsmodeller i bankvirksomhet
- Kritiske komponenter for tjenestekvalitet
- Tjenestekvalitetsmodeller og verktøy
- Key Performance Indicators
Bankdrift – Prosessstyring
- Mulighetene for forbedring
- Verktøy for kontinuerlig forbedring
- Kostnaden imperativ
- Indikatorer for prosessytelse
Bankdrift – Innovasjonens rolle
- Sentrale begreper innen innovasjon
- Nylige innovasjoner innen bank
- Produktinnovasjon
- Smidig designtenkning
Nettbank
- Trender som vil endre banknæringen
- Veksten av "ikke-tradisjonelle" banker
- Grønn finans
- Fintech
Smidig bankvirksomhet
- Smidige driftsmodeller
- Smidig å jobbe i bank
- Den smidige transformasjonen
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette kurset passer for:
- Bankmedarbeidere som ønsker/trenger å utvide/utdype sin kunnskap om faktorer som påvirker bankvirksomheten.
- De som ønsker å få et omfattende innblikk i bankdrift.
- Ledere som ønsker/trenger å utvide/utdype sin kunnskap om faktorer som påvirker bankdriften.
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette kurset vil du:
- Sett pris på hvordan utmerket service er handlingen for å overgå kundenes forventninger.
- Forstå hvorfor kundeopplevelse går utover kundeservice.
- Forstå hvorfor kultur bestemmer en organisasjons forpliktelse til nivået og konsistensen av tjenestelevering.
- Lær hvordan strategi utføres gjennom effektive og effektive prosesser.
- Undersøk hvorfor innovasjon er så verdifullt for bankene.
- Forstå nøkkeldriverne i den nye bankverdenen.
- Implementer en handlingsplan på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene du har tilegnet deg gjennom kurset.