Avansert strategisk PR-ledelse
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Ved å delta på dette PR-kurset vil du kreativt utforske praktiske ferdigheter og den kommersielle skarpheten som kreves for å administrere bildet og omdømmet til organisasjoner og merkevarer. Ved å kontekstualisere PR og kommunikasjonsteori, vil det skape et stort utvalg av alternativer for hvordan du kan revolusjonere mediestrategi, binde deg til affinitetsgrupper og administrere innhold.
Dette kurset vil tvinge deg til å inkorporere alle styrker, presserende kriser og tidligere hindringer i DNAet til organisasjonen, tjenestene eller merkevarene du er betrodd å administrere. Ved å formulere upåklagelige PR-kampanjer kan vi tilpasse bedriftens strategi ved å undersøke PR for å revitalisere interessentrelasjoner, media, arrangementer og intern kommunikasjon.
Kurset inkluderer også stedsbesøk til organisasjoner som er relevante for kurset, slik at delegatene kan utvikle en forståelse av hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i jobb. Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Håndtere PR-kommunikasjon
- Opprinnelsen til PR
- Intern og ekstern kommunikasjon
- Relasjonsledelse
- Forstå PR-kanaler
Medierelasjoner og pressestrategi
- Beste praksis for PR
- Håndtere media. Redaktører, meningsbærere og journalister
- Medierelasjoner og intervjuteknikker
- Finne PR-mulighetene
Bedriftens omdømme og interessentengasjement
- Bygge et rykte
- Måling av interessenters oppfatninger
- Holdningsanalyse som oppmuntrer til mottakelighet
- Utmerket bedriftsbilde
Side besøk
- Industribesøk til relevant organisasjon.
- Et innblikk i bedriftens interne arbeid.
- En mulighet til å lære gjennom samhandling med praktiserende fagfolk.
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Krise- og problemhåndtering
- Tegn på krise
- Håndtere krisen
- Problemhåndtering og prioritering
- Løse konflikter
PR-planlegging – Verktøy og metodikk
- Tegn på krise
- Håndtere krisen
- Problemhåndtering og prioritering
- Løse konflikter
Etisk rammeverk for PR
- PR, etikk og ansvarlighet
- Beste praksis – Klagehåndtering og regenerering
- Integritet gjennom PR-innsikt
- Corporate Social Responsibility Implikasjon for PR
Side besøk
- Industribesøk til relevant organisasjon.
- Et innblikk i bedriftens interne arbeid.
- En mulighet til å lære gjennom samhandling med praktiserende fagfolk.
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette PR-kurset passer for:
- Markeds- og PR-kommunikasjonsdirektører.
- Medie- eller markedssjefer og PR-ansvarlige.
- Bedriftskommunikasjonsteam
- C-Suite Executives
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette PR-kurset vil du kunne:
- Lever målrettede PR-kampanjer som forbedrer organisasjonens image og omdømme hos interessenter.
- Forkjemp kommunikasjon og mediestrategi gjennom engasjement, meldingsskaping og deling av informasjon.
- Utvikle et barometer for å forstå og tolke interessentenes synspunkter for å skape gunstige oppfatninger.
- Utforme løsninger på endemiske PR-spørsmål og kriserelaterte reaksjoner.
- Lag et PR-rammeverk med rapportering og utbedringsprosedyrer for å synliggjøre og løse problemer.
- Implementer PR-praksis i verdensklasse ved å bruke etikkteori, ansvarlighet og CSR.
- Utvikle et praktisk perspektiv på moderne arbeidspraksis innen ditt felt.
- Implementer en handlingsplan på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene du har tilegnet deg gjennom kurset.