Engelsk akademisk ferdighetsprogram
International Programs at Tufts University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Boston, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 - 48 uker
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 3 250 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* undervisning for engelsk akademisk ferdighetsprogram/UPP er $3 250 per 8 ukers økt. $85 søknadsgebyr. $100 undervisningsdepositum forfaller med søknadsgebyr ved innlevering. Totalt 86 timer undervisningstid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Tufts English Academic Skills Program (også referert til som University Preparatory Program eller "UPP") er et forberedende program for engelskspråklige og høyskolekunnskaper for førskole- og universitetsstudenter som søker akademiske studier i et engelskspråklig program hvor som helst i verden.
Akademisk program
Programmet vil bli delt inn i seks uavhengige 8-ukers lange blokkøkter (“Blocks”) hvor studentene tar del i intensive workshops som bygger studentenes tillit til akademisk engelsk, offentlige taler, utvikling og levering av akademisk presentasjon, og akademisk forskning og skriving. Studentene bygger også personlig selvtillit gjennom våre en-til-en og gruppe akademiske støtteøkter som tilbys i løpet av uken og helgen.
Hver blokk består av to økter. "Academic Block" siste 6 uker hvor studentene får direkte instruksjon gjennom online klasser og deltar i spesialiserte virtuelle turer som introduserer dem til amerikansk kultur. "Utviklingsblokken" følger umiddelbart den "akademiske blokken" og lar studentene utføre uavhengig forskning og fullføre et prosjekt som vil bli en del av studentporteføljen deres. Programmet oppmuntrer aktivt studentene til å velge et prosjekt der de engasjerer seg i lokalsamfunnet. Studentporteføljer kan brukes som tilleggsmateriale på høyskolesøknadene deres.
*Tufts UPP vil følge Tufts Academic Schedule
Blokkeringsskjema 2021–2022
Akademiske blokker (6 ukers økt) | Utviklingsblokker (2-ukers økt) | |
1 | 7. september – 15. oktober | 18. oktober - 29. oktober |
2 | 1. november – 10. desember | 13. desember - 22. desember |
3 | 3. januar – 11. februar | 14. februar - 25. februar |
4 | 28. februar – 8. april | 11. april - 22. april |
5 | 25. april - 3. juni | 6. juni - 17. juni |
6 | 5. juli – 12. august | 15. - 26. august |
Eksempel på akademisk ukeplan - EDT (juster én time tidligere for EST)
mandag | tirsdag | onsdag | Torsdag | fredag |
8:00 - 22:00 Innholdsbasert kurs | 20.00–21.30 Akademisk lytting og tale | 8:00 - 22:00 Innholdsbasert kurs | 20.00–21.30 Akademisk lytting og tale | 20.00–23.00 Verksted for akademisk engelsk og høyskolekompetanseutvikling |
10:00 - 23:00 Kontortid | 9:30 - 23:00 Akademisk lesing og skriving | 10:00 - 23:00 Kontortid | 9:30 - 23:00 Akademisk lesing og skriving | 10:00 - 23:00 Kontortid |
23:00–12:00 Kontortid | 23:00–02:00 Studentstøtteøkt | 23:00–12:00 Kontortid |
Lørdag og søndag Academic Support Sessions er også tilgjengelig.
Eksempel på porteføljeøktplan - EDT
(juster én time tidligere for EST)
mandag | tirsdag | onsdag | Torsdag | fredag |
8:00 - 22:00 Akademisk rådgiverøkt | 8:00 - 22:00 Akademisk rådgiverøkt | 8:00 - 22:00 Akademisk rådgiverøkt | 8:00 - 22:00 Akademisk rådgiverøkt | 8:00 - 22:00 Akademisk rådgiverøkt |
10:00 - 23:00 Akademisk rådgiverøkt | 10:00 - 23:00 Akademisk rådgiverøkt | 10:00 - 23:00 Akademisk rådgiverøkt | 10:00 - 23:00 Akademisk rådgiverøkt | 10:00 - 23:00 Studentstøtteøkt |
23:00–12:00 Kontortiden er åpen | 23:00–02:00 Studentstøtteøkt | 23:00–12:00 Kontortiden er åpen | 23:00–02:00 Studentstøtteøkt |
Lørdag og søndag Academic Support Sessions er også tilgjengelig.
evaluering
Diagnostisk test: Studentene vil ta i-TEP-testen gjennom hele programmet som vil gi en grundig diagnostikk av studentenes nivå. Dette vil bli brukt til å veilede språkspesifikke undervisningsplaner gjennom året.
Karakterark og transkripsjoner: Det er tre seksjoner i blokkplanvurderingssystemet: Kurskarakterer, klassekompetanse og evaluering av CEFR-språkferdigheter.
- Kurskarakterer
Karakterer for hvert kurs (inkludert mappeøkten) bestemmes av innholdsmestring som er oppført på hver enkelt kurskarakterside. Innholdsmestring demonstrerer en elevs evne til å forstå materialet som undervises i hver klasse og gir innsikt i en elevs evne til å håndtere arbeid på høyskolenivå. - Klassekompetanse
Klasseromsborgerskap gir en indikasjon på hvor godt en elev kan prestere i et amerikansk klasserom. Spesifikt måler den en elevs tilstedeværelse og deres evne til å selvsjekke for feil før de leverer inn arbeid, lytte oppmerksomt, samhandle med respekt, be om hjelp når det passer, bruke engelsk konsekvent i klasserommet (snakke, skrive, internettsøk) og delta aktivt. i klassen (svar på spørsmål, still spørsmål osv.). - CEFR Language Skills Evaluation
Utover kurskarakterene, blir det gjort en evaluering av spesifikke engelskspråklige akademiske ferdigheter på tvers av hovedområdene lesing, skriving, lytting, tale og akademisk integritet for å gi alle publikummere - studentene, deres lærere og universitetene som studentene søker til - en helhetlig forståelse av elevens språklige utvikling.
Ferdighetene er tilpasset fra Common European Framework of References for Languages med unntak av 'Planning, Revising, Using/Giving Feedback' og 'Academic Integrity' som representerer studentenes faglige utvikling. De måles på en A1-C2 skala. Hver av elevens lærere gir en evaluering, og poengsummene som vises på karakterutskriften representerer et gjennomsnitt av alle lærernes evalueringer for den studenten. Studenter som sliter med spesifikke ferdigheter henvises til veiledere for akademisk støtte for en-til-en studieøkter.
Opptak
Læreplan
Akademisk blokk
De tre sentrale engelskkursene vil hjelpe deg med å utvikle og styrke engelskkunnskapene som trengs for å lykkes på college. Disse kursene fokuserer på amerikansk historie, kultur og samtidssamfunn.
Innholdsbasert kurs
I hver blokk utforsker elevene et annet akademisk emne. Studentene deltar i en rekke forelesninger, workshops og prosjektbaserte oppgaver. Innholdet vil bli levert til studentene gjennom en times forelesninger som vil finne sted hver uke. Kurset vil bli undervist på høgskolenivå og studentene må fullføre ukentlige oppgaver, spørrekonkurranser og et avsluttende forskningsprosjekt.
Akademisk lytting og tale
I amerikanske høyskoler vil studentene bli forventet å engasjere seg med klassekamerater, professorer og andre individer i sosiale og akademiske omgivelser. Å snakke og delta i tverrkulturelle interaksjoner, holde gruppe- og individuelle presentasjoner og delta i uformelle og formelle debatter er alle en del av en typisk amerikansk høyskoleopplevelse. Dette kurset tar sikte på å forberede studentene til å bygge selvtilliten og ferdighetene som er nødvendige for å lykkes i det miljøet. Dette er et deltakelsesfokusert kurs, og studentene vil bli pålagt å fullføre flere prosjekter hver blokk og snakke i hver klasse.
Akademisk lesing og skriving
Denne klassen er laget for å forberede studentene til å skrive effektive og faglig forsvarlige essays og forskningsartikler. Studentene skal utforske både skjønnlitterært og sakprosamateriale, lære å forstå temaer og analysere hver lesning. Studentene skal jobbe med sin skriftlige kommunikasjon med vekt på å utvikle sin evne til å uttrykke sine ideer og meninger, støtte sine argumenter med fakta og skrive en effektiv akademisk forskningsoppgave. Daglige lesninger, annenhver ukedagbok og flere akademiske artikler vil bli tildelt hver student i løpet av blokken.
Utviklingsblokk
Studentportefølje
Studentene deltar i et intensivt 2-ukers prosjekt etter hver akademisk blokk. Studentene vil utforske et interesseområde som de lærer om i løpet av forrige akademiske blokk. Studentene må sende inn et forslag som viser deres uavhengige akademiske forskningsinteresse, og det må godkjennes av programdirektøren og akademisk rådgiver. En akademisk rådgiver vil bli tildelt hver student, og de vil gi direkte veiledning til studenten og hjelpe dem med å fullføre forskningsprosjektet før slutten av økten.
Studentspesialister
Akademisk engelsk og høyskoleferdighetsverksted
Dette kurset fokuserer på å avgrense den akademiske engelsken til hver student i svært intense økter i små grupper. Dette kurset vil også bygge studentenes myke akademiske ferdigheter som blant annet tidsstyring, e-postetikette, notattaking og akademisk integritet. Studentene vil bli delt inn i grupper basert på nivåer og økter vil fokusere på individuelle behov og gruppebehov.
Studentstøtte
Tufts gir ekstra støtte med utdannede akademiske spesialister. De gir dyptgående gruppenivå og individuell støtte gjennom hele den akademiske og utviklingsmessige blokken.
Programresultat
Mål og målsettinger:
- Forbedre den akademiske engelsken til hver student.
- Skap et akademisk miljø som utfordrer studentene og forbereder dem til stipend på høyskole- eller universitetsnivå.
- Gi studentene en bedre forståelse av amerikansk kultur og historie.
- La studentene bygge den akademiske og personlige selvtilliten som er nødvendig for å studere i utlandet ved en engelsktalende høyskole eller universitet.
- Oppmuntre studenter til å bli aktive medlemmer av samfunnet deres (nåværende og fremtidig)
Program undervisningsavgift
Galleri
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Nivå 3 Foundation Diploma for Higher Education Studies
- Cambridge, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Førkurs i engelsk 2024 (online)
- Oxford, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Mesterens forberedelsesprogram
- Manchester, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
- Tokyo, Japan + 14 mer