Høyere profesjonelt teknisk kurs i ledelse og internasjonal handel
ISAG - European Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Porto, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 544 / per year *
Søknadsfrist
02 Aug 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* Gjeldende tabell for studieåret 2022/2023
Introduksjon
KURS GENERELL BESKRIVELSE
Dette kurset tar sikte på å gi teknisk opplæring på høyt nivå om hvordan man administrerer internasjonale handelsoperasjoner og bidrar til en bærekraftig internasjonal utvikling av selskapet, gjennom forskning og overvåking av de internasjonale markedene der selskapet opererer, prospektering/fremme, forhandling, gjennomføring og oppfølging av salg av sine produkter og/eller tjenester i utenlandske markeder og optimalisering av importprosesser.
LÆRINGSRESULTAT/HOVEDAKTIVITETER
A) Forseggjorte markedsstudier knyttet til de strategiske segmentene av selskapets målmarked, posisjonering og markedsføringsstrategi i utenlandske markeder:
Samle og analysere ulike opplysninger, systematisk og regelmessig, om produkter/tjenester, kunder, bedriftens konkurranse og andre kontekstuelle faktorer av betydning for bedriftens internasjonaliseringspolitikk;
Analysere markedet for produktene/tjenestene det opererer i, ved å bruke kilder interne og eksterne til selskapet;
Forbered deg på beslutningstaking;
B) Håndtere salg i internasjonal sammenheng (eksport):
Utsikt til å definere et justert kommersielt tilbud;
Selg til utenlandske markeder;
Sikre salgsoppfølging;
C) Håndtere salg i internasjonal sammenheng (import):
Opprette en database over potensielle leverandører;
Delta i kjøpsforhandlingsprosessen.
Sikre oppfølging av innkjøp
D) Koordinere import- og eksportstøttetjenester:
Samle import-eksport operasjoner;
Sikre administrativ, prosedyremessig og dokumentarisk overvåking av import-eksportoperasjoner;
Koordinere kommersiell ledelsesovervåking og evalueringsaktiviteter og bidra til deres maksimale effektivitet.
E) Administrer kommersielle og profesjonelle relasjoner i en flerkulturell kontekst:
Implementere kommunikasjonselementer, integrere aspekter av flerkulturell karakter;
Bygg og effektiviser et nettverk av internasjonale kontakter.
UNDERVISNINGSSPRÅK: Portugisisk
Læreplan
KURSINNHOLD
1. ÅR
1. semester
- Anvendt økonomi
- Grunnleggende om ledelse
- Driftsadministrasjon
- Spansk språk
- Engelske språk
- Informasjonssystemer for internasjonal handel
2. semester
- Internasjonal handel
- Internasjonal ledelse
- Spansk språk for bedrifter
- Engelsk språk brukt på forhandlinger og salg
- Portugisiske og forretningskommunikasjonsteknikker
- Myke ferdigheter
2. ÅR
1. semester
- Internasjonal og forretningsrett
- Portugisisk beskatning
- Kommersiell ledelse
- Internasjonal og tjenestemarkedsføring
- Forhandlings- og salgsteknikker i internasjonal kontekst
- Planlegging og organisering av messer og arrangementer
2. semester
- Praksis
Program undervisningsavgift
Galleri
Karrieremuligheter
PROFESJONELLE UTGANGER:
Produksjon og kommersielle selskaper av varer og tjenester i internasjonale markeder | Import, distribusjon og råvarebedrifter | Internasjonale transport- og logistikkselskaper, nemlig speditører | Offisielle meglere og offentlige organer knyttet til toll | Foreninger og handels- og industrikamre | Ledere av salgsteam.