MPhil i digitale humaniora
University of Cambridge - Cambridge Digital Humanities
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Cambridge, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
9 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MPhil in Digital Humanities er et ni måneders kurs som går fra oktober til juni. Kurset er ledet av Cambridge Digital Humanities, et forskningssenter med koblinger på tvers av et bredt spekter av fakulteter og enheter ved Cambridge. Kurset administreres av Det engelske fakultet. Denne spennende MPhil utforsker hvordan humaniora engasjerer seg i digital fremtid, digital forskning og digitale kulturer, ettersom spørsmål dukker opp rundt etikk for automatisering, algoritmisk analyse, personvern/overvåking, virtuelle kulturer, datadeling, intelligent byrå og kreativitet, arkiv rettferdighet og digitale historier, samlinger og kulturarvspørsmål. Kurset gir studentene kritisk/teoretisk orientering og leverer en strukturert form for engasjement med digitale metoder, verktøy og tilnærminger, samtidig som det muliggjør fleksibilitet når det gjelder spesialisme. Studentene kan komme fra flere disipliner, og kurset henvender seg til forskjellige ferdighetsnivåer i DH -metoder. Studentene tar to brede kjernekurs - Tilnærminger og metoder, og data og algoritmisk analyse - og følger to kurs fra en kurv med flere spesialistalternativer. Emnet vurderes gjennom kortere essays og en år lang avhandling eller porteføljeprosjekt.
MPhil
Denne MPhil er opprettet som svar på veksten innen feltet Digital humaniora, og på behovet for at humaniora sliter med nye former, praksis og sosiale formasjoner formet i en digital tidsalder.
Målet er å utvide humaniora-tilbudet på postgraduate-nivå i Cambridge ved å tilby en rute for tverrfaglig engasjement og utvikling av nye ferdigheter og kunnskaper. MPhil vil gi studentene en strukturert form for engasjement med digitale metoder, verktøy, tilnærminger og kritiske og teoretiske retninger. Det vil gjøre det mulig for humanistiske eller samfunnsvitenskapelige studenter å utvikle kritisk leseferdighet og praktiske ferdigheter og kunnskaper til å forstå og engasjere seg i digitale materialer og digitale metoder for å studere saker som er relevante for humaniora.
MPhil vil gjøre studentene i stand til å demonstrere en avansert generell forståelse av digitale humaniora og relaterte emner ved å bruke en rekke kritiske og teoretiske tilnærminger og metodikker. Studentene vil kunne demonstrere en dypere kompetanse på utvalgte forskningsområder eller spesielt tilnærminger gjennom valgfrie emner i fastetiden og ved hjelp av en utvidet avhandling eller portefølje. Du vil tilegne deg en kritisk og velinformert forståelse av innsatsen til digital transformasjon i dagens samfunn, og delta i den avanserte forskningskulturen til DH-samfunnet i Cambridge og utover ved å delta på og bidra til forskningsseminarer, praktiske og metodiske workshops og lesing grupper.
Covid-19
Vi vet ikke ennå hvordan verden vil se ut i oktober 2022. Foreløpig blir undervisning ved University of Cambridge levert både online og personlig, etter behov.
Opptak
Læreplan
Undervisning
Det obligatoriske elementet i kurset består av to kjerneemner i Mikaelsterminen og to kursvalg fra en kurv av valgmuligheter i fasteterminen. Studentene er også pålagt å delta på en forelesnings-/workshopserie og forskningsseminarprogram som vil gå sammen med kursene. Studentene forventes å delta på opplæringsøkter gitt av Universitetsbiblioteket om bibliografiske og bibliotekferdigheter, sammen med økter om elektroniske ressurser.
Tilsyn
- 8 timer en-til-en veiledning per år
- 48 timer fra 2 x kjernekurs og 2 x valgfrie kurs per år
Seminarer
- 20 timer forskningsseminar per år
Forelesninger
- 20 timer forelesning/workshop per år
Tilbakemelding
Hver student får tildelt en veileder som gir råd om planlegging av årsarbeidet og avhandlingen/porteføljen spesielt. Råd om kursoppgavene gis av innkalleren til den aktuelle klassen, og videre veiledning tilbys av veilederen for avhandlingen, som kan lese små deler av skriftlig arbeid. Dokumentasjon som gir spesifikasjoner og veiledning i forhold til hvert element av vurdert arbeid gis til studentene. Fremdriften overvåkes gjennom diskusjonen med hver student om utkast til deler av avhandlingene deres av veilederen og gjennom innlevert arbeid. Den korte, skriftlige øvelsen, som leveres i Mikaelsterminen, får tilbakemelding fra veileder; det første essayet som leveres på slutten av Mikaelsterminen, returneres med to sensorkommentarer ved begynnelsen av fasteterminen; Lentterm-arbeidsoppgaven returneres med to sensorkommentarer i begynnelsen av påskesemesteret. Veiledere skriver terminrapporter på nett som er tilgjengelig for studenten.
Hvordan finne en veileder
Studenter på denne graden kan bli veiledet av medlemmer av Cambridge Digital Humanities og av andre ved Cambridge tilknyttet eller knyttet til CDH. Vær oppmerksom på at selv om potensielle doktorgradsstudenter kan ønske å se på listen over fakultetsmedlemmers forskningsinteresser før de bestemmer seg for å søke, er det den relevante komiteens ansvar å vurdere forskningssøknader og å matche passende veiledere til forskningsprosjekter. Veiledere oppnevnes ikke før etter at kandidaten er akseptert og kan ikke utnevne seg selv til å veilede et prosjekt på forhånd.
evaluering
Avhandling
- Enten, en avhandling på ikke mer enn 12 000 ord i lengde levert på slutten av kurset (60% av endelig karakter)
- Eller en portefølje som består av en avhandling på ikke mer enn 8000 ord og en prosjektrapport på ikke mer enn 4000 ord. Prosjektrapporten kan inneholde en metodologisk rapport og tekniske vedlegg som kan omfatte eller inkludere elementer i visuelle, digitale eller andre formater (60 % av sluttkarakteren).
Essays
- Ett essay på 2000 ord knyttet til avhandlingen eller porteføljen, som er merket med bestått/gjeninnlevering.
- To essays på 5000 ord hver. Den ene sendes inn på slutten av Mikaelsterminen, den andre på slutten av fasteterminen. Disse knytter seg til arbeidet som utføres i kjerne- og valgfrie emner og bidrar hver med 20% til den endelige karakteren.
Programresultat
Fortsetter
Denne MPhil vil være til nytte for studenter som ønsker å holde seg med DH-feltet på doktorgradsnivå og utover ved å gjøre dem i stand til å finpusse sine kritiske og metodiske ferdigheter, utvikle nye tilnærminger og teste dem ut og spesialisere seg. Det vil også være til nytte for studenter som ønsker å ta læringen tilbake til hjemmedisipliner, ettersom de vil ha fått den kritiske og praktiske digitale kompetansen for å informere fremtidig forskning.
Andre karrierer som kan følge en MPhil i DH kan inkludere de i gallerier, biblioteker, arkiver, museer, kreative næringer, digitale medieindustrier og mediekunst - ettersom studentene vil ha fått de kritiske perspektivene, praktiske digitale ferdigheter og metodologisk innsikt for å forfølge disse Pathways .
MPhil-studenter kan søke om å fortsette til en doktorgrad ved det aktuelle fakultetet. Den akademiske betingelsen for fortsettelse ved Cambridge er normalt en samlet karakter på 70 eller mer for MPhil-kurset, og en karakter på 70 eller mer for avhandlingen/porteføljen. Det kan også stilles andre vilkår.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Sommerskole i digital humaniora
- Antwerp, Belgia