Markedsføringsledelse
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 uke
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Dette kurset vil gi en ekspansiv forståelse av de teoretiske og praktiske problemene med markedsføringsledelse. Fokuset til modulene gjenspeiler det skiftende markedsføringslandskapet og verktøyene som kreves for å utmerke seg i feltet. Når organisasjonssuksess er underbygget av å skaffe og beholde kunder, kan markedsføring være den viktigste kommersielle disiplinen. Markedsføringsledelse vil gi næring til deg med moderne kjernekonsepter som kan brukes på markedet.
Kurset vil også inkludere et stedsbesøk til en organisasjon som er relevant for kurset, slik at delegatene kan utvikle en forståelse av hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i jobb. Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Markedsplanlegging – Segmentering, målretting, posisjonering
- Segmenteringsanalyse
- Målretting mot forbrukere
- Markedsposisjonering og reposisjoneringsstrategi
- Bygge kundeprofil
Forstå produktlivssykluser
- Produktets livssyklusplanlegging
- Skalering av vekst
- Håndtere overganger og avslag
- Tjenestestrategier på tvers av produkter
Markedskommunikasjon, merkevarebygging og design
- Lag vinnende markedsføringskampanjer
- Prinsipper for merkevarebygging
- Designledelse
- Integrerte markedsføringsløsninger
Side besøk
- Industribesøk til relevant organisasjon.
- Et innblikk i bedriftens interne arbeid.
- En mulighet til å lære gjennom samhandling med praktiserende fagfolk.
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette kurset passer for:
- markedssjefer, seniorledere, merkevaresjefer
- Account Directors, Corporate Communications Team, Data Scientists
- Markedsdirektører, designdirektører
- Regissører, ledere og entreprenører
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette kurset vil du kunne:
- Utnytt avanserte prinsipper for markedsføringsledelse og bruk dem i markedsføringsplanen.
- Juster både markedsførings- og merkevarestrategien for strategiske forretningsenheter (SBU'er).
- Feilsøk underpresterende aspekter og revolusjoner markedsføringsledelsen i organisasjonen.
- Utvikle et praktisk perspektiv på moderne arbeidspraksis innen ditt felt.
- Implementer en handlingsplan på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene du har tilegnet deg gjennom kurset.