Språkprogram
Toronto International College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toronto, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
7 - 35 uker
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 3 000 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* ESL - IELTS $2800
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Engelsk som andrespråk (ESL)
Studenter har en rekke behov når det kommer til å studere engelsk. For noen studenter er det viktig å jobbe med grunnleggende engelsk, mens for andre er fokuset på akademisk engelsk og kommunikasjonsteknikkene som universitetsstudier krever, som essay- og rapportskriving, presentasjoner, gruppediskusjoner. Andre trenger å finpusse ferdighetene sine i forretningsengelsk for å kunne starte sin profesjonelle karriere i et internasjonalt miljø.
Våre intensive syv ukers moduler kommer i en rekke fag, med vanskelighetsgrader som spenner fra elementært til avansert.
ESL-programmet gir et omfattende grunnlag i skriving, samtale, uttale, lese- og lytteferdigheter.
Det er fire typer generelle engelskkurs som gir en base for å mestre kjernespråklige ferdigheter:
- Lesing og skriving
- Lytter og snakker
- Gramatikk trening
- Engelsk gjennom media
Når studenter blir tatt opp til Toronto International College , må de ta den engelske plasseringsprøven. Etter å ha gjennomgått testresultatene, bestemmer vår engelskavdeling det riktige ESL-nivået for hver student. På slutten av hver modul tar studentene engelsk benchmark-eksamen for å finne ut om de har kommet nok til å gå videre til neste nivå.
Alle ESL-instruktører er høyt kvalifiserte fagfolk med grader fra topp kanadiske universiteter. Ikke bare har de TESOL-sertifikater fra ledende kanadiske institusjoner, men de har også erfaring med å undervise ESL til internasjonale elever. I tillegg til sin profesjonelle ekspertise, er de vennlige, imøtekommende og ivrige etter å hjelpe.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Departementskode ESLAO
Lytter og snakker
Et av fokusene i grunnklassen er å lære ordforråd gjennom å snakke og lytte til ulike medieressurser som filmer, videoer og musikk. Elevene lærer nye ord for å kunne identifisere hovedideer og detaljer når de lytter til radio, nyheter og andre medieutdrag. Leksjonene planlegges og utformes i henhold til utdanningsdepartementets ESL-pensum. For å oppfylle pensumforventninger bruker lærere, men er ikke begrenset til, enheter fra North Star-læreboken. Lærere oppfordres også til å inkludere aktuelle hendelser og elevenes interesser i undervisningen for å gjøre læringen mer autentisk og anvendelig. Til slutt holdes størrelsen på grunnklassen liten slik at elevene får nødvendig oppmerksomhet for å lykkes på neste nivå.
Referanse: Northstar Listening and Speaking Level 1, Fifth Edition
Lesing og skriving
Det sentrale fokuset på dette nivået er å utstyre elevene med viktige lese- og skriveferdigheter. Dermed vil elevene lære å identifisere hovedideer og lese for detaljer i korte tekster, trekke slutninger og lese et diagram. Lesninger spenner fra informasjonsbrosjyrer og avisartikler til brev og intervjuer. Ordforrådsøvelser takler spørsmål som orddefinisjon, bruk av kontekstledetråder og ordforrådsklassifisering. Samtidig hjelper de introduserte grammatikkøvelsene (f.eks. enkel nåtid, fortid og fremtidig tid) elevene med å skrive stykker. Skrivedelen på dette nivået foreslår skriveoppgaver som å fullføre setninger, lage en liste og skrive et brev til redaktøren.
Referanse: Northstar Reading and Writing Level 1, Fifth Edition
Grammatikk og setningsstruktur
Kurset lærer grunnleggende engelsk grammatikk – de formelle regler og grunnleggende strukturer i språket – i en rekke sammenhenger. Som sådan gjør kursboken studentene kjent med spesifikke grammatiske problemer (f.eks. verbet være: nåtid og fortid) og språkstrukturer (f.eks. forhåndsinnstilte progressive: bekreftende og negative utsagn). Enhetsøvelsene er tematisk relatert til hverandre og følger en fire-trinns tilnærming som gjentar på alle de høyere nivåene:
grammatikk i kontekst – viser de nye strukturene i naturlige sammenhenger (artikler, intervjuer)
grammatikkpresentasjon – presenterer strukturen i klare og tilgjengelige diagrammer, notater, etc
fokusert praksis – både form og betydning av den nye strukturen er gitt i en rekke øvelser
kommunikasjonspraksis – lar elevene bruke den nye strukturen fritt og kreativt for å motivere åpne aktiviteter.
Referanse: Focus on Grammar 2 – An Integrated Skills Approach, Fifth Edition
Departementskode ESLBO
Lytter og snakker
Elevene lærer nye ord og uttrykk som brukes i vår sosiale kultur i dag (slang og idiomer); dessuten brukes mer tid på å uttale ord riktig og bruke de nylærte ordene riktig i setninger og passende sammenhenger. Elevene læres taleferdigheter som ordstress og intonasjon, samt sosialiseringsferdigheter som å være uenig med andre og stille spørsmål på høflige måter. Elevene læres å høre tonefall som formidler ulike betydninger og følelser; de øver også på å lytte til hovedideer og detaljer, med høyttalere i lytteaktivitetene som snakker i et høyere tempo. Undervisningen planlegges i henhold til Kunnskapsdepartementets forventninger og retningslinjer.
Referanse: Northstar Listening and Speaking Level 2, Fifth Edition
Lesing og skriving
På dette nivået bruker elevene ulike verktøy og strategier for å forstå leseutvalgene. De vil søke etter hovedideer og detaljer i ulike litterære utvalg (f.eks. akademiske artikler, blogger og aviser). Studentene skal også integrere leseferdigheter som å identifisere temaet for en lesning og kontrastere to lesninger av andre forskjellige sjangere. Nivået fokuserer på å utvikle studentenes skriveferdigheter samt å bygge vokabular gjennom praksis, økt eksponering for nytt materiale og kreative praktiske anvendelser (f.eks. meninger og beskrivende avsnitt, overbevisende bokstaver). Grammatikkdelen av skrivekomponenten tilbyr en kortfattet presentasjon av ulike grammatiske strukturer.
Referanse: Northstar Reading and Writing Level 2, Fifth Edition
Grammatikk og setningsstruktur
Dette nivået er designet for å gi studentene en forståelse av grunnleggende grammatiske problemstillinger på et høyere vanskelighetsnivå. Lærebokøvelsene presenterer autentisk språk i en rekke virkelige formater (f.eks. blader, nettsider, spørreskjemaer). Læreboken foreslår en kontekstuelt integrerende tilnærming til å tilegne seg grammatisk kunnskap – som sådan kan elevene lytte til øvelsesteksten på lyd-CDer for å bli vant til å gjenkjenne lyden av ulike grammatiske strukturer i en naturlig kontekst.
På slutten av hvert kapittel presenterer læreboken også et ekstra kapittel dedikert til å inkorporere grammatikk i skrift – skriftene gjelder teoretiske problemstillinger i hvert kapittel som modaler og lignende uttrykk, substantiv og artikler, og adjektiver og adverb.
Referanse: Focus on Grammar 3 – An Integrated Skills Approach, Fifth Edition
Departementskode ESLCO
Lytter og snakker
På dette nivået har elevene det vokabularet som er nødvendig for å kunne føre en enkel samtale i en rekke situasjoner. Et av områdene som vektlegges er å lære ferdighetene til å artikulere og støtte ens mening og/eller argument. Elever i denne klassen diskuterer ulike problemstillinger og emner gitt av North Star-læreboken og klasseromslæreren. Studentene lærer nytt ordforråd og øver seg på å bruke det i autentiske situasjoner, som debatter, paneler og intervjuer. Selv om elevene fortsetter å tilegne seg kunnskap og forbedre sine lytte- og taleferdigheter, er klassens spesielle fokus skiftet fra å bruke engelsk som et middel for sosial kommunikasjon til å bruke engelsk for akademiske formål. Derfor lærer elevene å bruke muntlig engelsk forskjellig avhengig av konteksten.
Referanse: Northstar Listening and Speaking Level 3, Fifth Edition
Lesing og skriving
I mellomdivisjonen er det en høyere integrering av leseferdigheter som å forutsi, trekke slutninger og analysere inn i lærebokmateriale. Lesesjangre inkluderer magasinartikler og akademiske artikler, blogger og nyhetsartikler. Det er flere perspektiver på lesing av artikler som engasjerer studentenes interesse for å utvikle deltakelse i åpne spørsmål, informasjonssystematisering og individuelle uttrykk. Studentene følger skrivekomponenten i kurset for å kunne komponere en rekke skriftlige stykker av forskjellige sjangere samtidig som de inkorporerer grammatikken og vokabularet som er relevant for nivået.
Referanse: Northstar Reading and Writing Level 3, Fifth Edition
Grammatikk og setningsstruktur
Læreboken fokuserer mer intensivt på den kontrollerte (f.eks. gjenkjenne og redigere typiske grammatiske feil) og kommunikativ praksis (f.eks. lyttepraksis orientert mot helhetlig forståelse). Mens studentene forventer og trenger å lære de formelle reglene for det engelske språket, er det viktig at de praktiserer strukturene som er lært i ulike sammenhenger for å internalisere og mestre dem. Læreboka gir en overflod av både kontrollerte og kommunikative øvelser slik at elevene kan bygge bro mellom å kunne grammatiske regler og bruke dem. De mange aktivitetene til hver enhet gir mulighet for kritisk tenkning samtidig som de gjør det mulig for elevene å tilpasse det de har lært.
Referanse: Focus on Grammar 4 – An Integrated Skills Approach, Fifth Edition
Departementskode ESLDO
Lytter og snakker
Dette nivået integrerer grammatikk, vokabular og kultur i enhetene, og gir studentene systematisk og flere eksponeringer for språkformer i en rekke sammenhenger. Lytteaktiviteter på dette nivået engasjerer elevene, kobler dem til språk som brukes utenfor klasserommet, og oppmuntrer til personlig mening og kritisk tenkning. Forståelsesaktiviteter fører ikke bare studentene til en forståelse og verdsettelse av autentisk materiale (f.eks. radioreportasje, forelesning, andre sjangre), men utfordrer studentene til å bruke passende språkkunnskaper for å analysere og uttrykke ideene sine også. Dermed vil studentene øve på flere ferdigheter som er avgjørende for å lykkes i autentiske akademiske omgivelser og på standardiserte tester.
Referanse: Northstar Listening and Speaking Level 4, Fifth Edition
Lesing og skriving
Elevene skal lese og vurdere ulike typer tekster. Kurset tar for seg overgang til mer komplekse akademiske ferdigheter som kritiske og analytiske ferdigheter, syntese og informasjonsklassifisering. Spesielt tar den kritiske tenkningskomponenten sikte på å forbedre essensielle leseferdigheter som å trekke logiske konklusjoner, finne sammenhenger og skille mellom hovedideer og detaljer. Den analytiske komponenten tar sikte på å utvikle ferdigheter som å revurdere antakelser, analysere utviklingen av et argument og gjenkjenne vekten av detaljer for å støtte hovedideen. I skrivedelen av kurset blir studentene engasjert i forsknings- og undersøkelsesoppgaver som forbereder dem til en rekke akademiske formål. De lærer deretter revisjonsteknikker på setnings- og avsnittsnivå for å hjelpe dem å bevege seg mot sammenheng og enhet i skrivingen.
Referanse: Northstar Reading and Writing Level 4, Fifth Edition
Grammatikk og setningsstruktur
Hovedmålet med kurset generelt, og for dette nivået spesielt, er at studentene skal få tillit til sin evne til å snakke og skrive engelsk nøyaktig og flytende. Mer fokusert praksis foreslår en rekke øvelsestyper som veileder elevene fra gjenkjennelse til nøyaktig produksjon av den grammatiske strukturen (f.eks. oppdage grammatikken: skriv opp de enkle tidligere uregelmessige verbene i åpningslesingen). Det legges vekt på skriveprosessen som viser akademisk innhold knyttet til, men ikke begrenset til, spørsmål som setningsstruktur, skriving av direkte og indirekte tale, og tegnsetting av adjektivledd. Gjennom grunnleggende ferdigheter som å lytte, lese, snakke og skrive, hjelper den unike metodikken som tilbys av Focus on Grammar-serien elevene til å forstå og praktisere engelsk grammatikk.
Referanse: Focus on Grammar 5 – An Integrated Skills Approach, Fifth Edition
Departementskode ESLEO
Lytter og snakker
Informasjonen og aktivitetene på dette nivået fremmer overlegen integrering av kritisk tenkning, og et forbedret fokus på akademiske ferdigheter som å syntetisere, trekke slutninger og ta notater. Elevene blir utfordret til å ta det de har lært, organisere informasjonen og syntetisere den på en meningsfull måte. Den kulminerende produktive oppgaven – å mestre elevenes lytteferdigheter og talespråk – stimulerer innhold, språk og kritisk tenkning. Ved å bygge ferdigheter og utforske ideer hjelper øvelsene elevene til å delta i diskusjoner og opprettholde samtaler av stadig mer sofistikert karakter.
Referanse: Northstar Listening and Speaking Level 5, Fifth Edition
Lesing og skriving
På avansert lese- og skrivenivå implementerer studentene kritisk tenkning, analyse, syntese og slutninger for å forbedre akademiske ferdigheter og oppnå suksess i klassen og på standardiserte tester. Typer lesemateriell inkluderer akademiske artikler, litteratur og andre sjangre. Ordforrådsdelen leder elevene fra gjennomgang til å tilegne seg nytt ordforråd, øve og utvide bruken av det kreativt. Grammatikkdelen tilbyr en kortfattet presentasjon og målrettet øving av nyttige strukturer for skriving (f.eks. kollokasjoner: substantiv og verb, identifisere adjektivledd, diskurskoblinger som uttrykker årsak og virkning). Den integrerte skrivedelen vil lede studentene gjennom skriveprosessen med engasjerende skriveoppgaver med fokus på ulike retoriske moduser.
Referanse: Northstar Reading and Writing Level 5, Fifth Edition
Avansert essayskriving
Kurset foreslår en mengde skriveteknikker og prosedyrer og forbedrer teknisk terminologi som allerede er tilegnet på tidligere nivåer (f.eks. figurativt språk, ordsemantikk og konsisthet). Det legges vekt på de viktigste aspektene ved skriveprosessen som paragraf- og essayorganisering, oppgaveuttalelsen og vurdering av aujence, med innhold og logisk progresjon i kjernen av skrivestrategien. Planlegging og forming, utforming revisjon og redigering er blant essayskrivingsteknikkene som er sentrale i Essay Writing-kurset. Andre kursfunksjoner er viet til å etablere kontekst for skriving, vurdere kilder og relatere kritisk tenkning til skriving. Emnet tilbyr et mangfold av informasjon rettet mot å utvikle studentenes evne til å skrive og kommunisere tydelig.
Rangeringer
Lær mer her!