Utdannet diplom i strategisk kommunikasjon
University of Technology Sydney
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Sydney, Australia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 1 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2024
* i AUD per økt på 24 cp
Introduksjon
Verden for offentlig kommunikasjon endrer seg raskt gjennom digitalisering, "big data" -analyse, nye plattformer og kanaler og skiftende holdninger og bekymringer. Disse fører til endrede praksiser og utfordringer, og nye etiske bekymringer. UTS Graduate Diploma of Strategic Communication er basert på den nyeste forskningen og blir undervist av en kombinasjon av senior akademiske forskere og ledende fagfolk i bransjen. Last ned flygebladet for strategisk kommunikasjon
Nyutdannede ved dette kurset får: avansert forståelse av menneskelig kommunikasjon informert av sosialpsykologi, sosiologi, semiotikk, kulturstudier og andre fagområder evnen til å syntetisere kommunikasjonsteori og praktisere evnen til å utvikle kommunikasjonsstrategi informert av forskning og analyse en følsomhet for etisk og juridisk spørsmål knyttet til medier og kommunikasjon en følsomhet for inkludering, rettferdighet og sosial rettferdighet evnen til å utvikle kommunikasjonsstrategier som gjenspeiler interkulturelle og globale perspektiver, og praktiske ferdigheter for å anvende strategisk kommunikasjon for å løse organisatoriske eller sosiale utfordringer og problemer.
Nyutdannede ved dette kurset er utstyrt for å jobbe i bedrifts-, regjerings-, politisk, organisatorisk eller markedsføringskommunikasjon, reklame, PR eller integrert kommunikasjon, inkludert stillinger knyttet til markedsføring og promotering, interessentengasjement, arbeiderkommunikasjon, helse, samfunnsrelasjoner, medieforhold og offentlige anliggender.
Karrieremuligheter
Nyutdannede av dette kurset er utstyrt for å jobbe innen bedrifts-, regjerings-, politisk, organisatorisk eller markedskommunikasjon, reklame, PR eller integrert kommunikasjon, inkludert stillinger relatert til markedsføring og promotering, interessentengasjement, medarbeiderkommunikasjon, helse, samfunnsrelasjoner, medierelasjoner og offentlige anliggender.