VFX-Workshop , sertifikat
VFX-Workshop
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Île-de-France, Frankrike
Språk
Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Utdanningsprogrammet er designet med tanke på teknikk og kunsten å produsere gjennom vedvarende praksis. Heltid, hvert år, tar studenten 720 timer med timer fra september til juni. Studenten har tilgang til klasserom hele dagen for å gjøre det mulig for ham å utføre arbeidet.
Det første året er viet til å lære det tekniske grunnlaget for datagrafikk og 3D.
Alt det tekniske grunnleggende i 3D (fra modellering til gjengivelse, inkludert oppsett og animasjon)
Utvikling av det fotorealistiske blikket
Kultur av digitale spesialeffekter
Presentasjonsteknikker
Engelsk
Individuelle øvelser
Utdanningsjuryer på slutten av semesteret presenterer arbeidet under en pedagogisk gjennomgang på slutten av året.
2. ÅR:
Basert på det grunnleggende, utdyping og læring av avanserte teknikker.
Dynamikkadministrasjon
FX, partikler, væsker, hår
Avansert oppsett og riggingsteknikker
Avanserte animasjonsteknikker
Bevegelse
Engelsk
Individuelle øvelser
Utdanningsjuryer på slutten av semesteret presenterer arbeidet under en pedagogisk gjennomgang på slutten av året.
3. ÅR:
Tredje året er dedikert til å realisere et større prosjekt og tegnet av masterclasses av profesjonelle høyttalere.
Basert på et storyboard og analyse av en sekvens:
Analyse og varelager over gjenstander som skal produseres
Fastsettelse av tidsfrister
Bygging av en tidsplan
Implementering av mikroproduksjonsrørledninger
Produksjon av eiendeler
Produksjon av sekvensen og spesialeffekter
Sammenbruddsvideo
Presentasjon av prosessen
Engelsk
Seminarer om yrkets status og jobbsøkteknikker. Arbeid utført i små grupper dannet etter forretningsretning. Halvårlige overvåkingspaneler - presentasjon av arbeidet til en profesjonell jury på slutten av året.
Jobbdating: i løpet av årets jury vil studentene få muligheten til å delta i møter organisert med fagpersoner, muligens føre til praksis eller ansettelsesmuligheter.
Ved slutten av kurset skal studenten ha bygget opp en demo-hjul som er relevant for fagpersoner, bestående av arbeid direkte knyttet til spesialeffekter og animasjonsyrker. Denne demo-hjulen vil demonstrere evnene den har tilegnet seg og metoden som brukes til å produsere elementene som utgjør den.
GODKJENT PROGRAMVARE:
Maya, 3D Studio Max, ZBrush, Substance Painter, Substance Designer, Marvelous Designer, Da Vinci Resolve, Nuke, Vue, Plant Factory, Golaem Crowd, Houdini, PopcornFX, Guerilla Render, Photoscan, Photoshop