AAS i motemarkedsføring og kommunikasjon
The New School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
New York, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 1 743 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Parsons School of Design i New York City - nylig kåret til den beste skolen for kunst og design i USA og rangert 2 nd i verden - har tilbudt innovative tilnærminger til design utdanning siden starten i 1896. I dag Parsons er den eneste store amerikanske kunst- og designskole ved et omfattende universitet: The New School . Hos Parsons kan du mestre etablere etablerte kreative praksiser og sparke nye mens du studerer på tvers av alle universitetsdisipliner.
Mote er en global, kulturell og økonomisk kraft. Det er kreative fagfolk og forretningsfolk som deler en lidenskap for vakker, bærekraftig og relevant design. De jobber innen områder som merchandising, produktutvikling, produksjon, redaksjonell kommunikasjon, trendprognoser og PR og i markedsføringsrelaterte stillinger. AAS-programmet i motemarkedsføring og kommunikasjon er et intensivt, fleksibelt program der du kan utforske motekarrierer og fokusere på dine interesser. Læreplanen undervises av profesjonelle fagfolk og reflekterer bransjens utviklende trender og krav.
Utforsk AAS Fashion Marketing and Communication-fellesskapet for å se hva studenter, fakulteter og alumner gjør i NYC og rundt om i verden på parsons.edu/aasfashionmarketing . Dette programmet er en del av Parsons' School of Fashion .
En intensiv, fleksibel utdanning
AAS Fashion Marketing and Communication hos Parsons er et intensivt, fleksibelt program som sentrerer om det grunnleggende innen kommunikasjonsstrategi. Du utforsker forholdet mellom merkevare, produkt og publikum og rollen til markedsførings- og kommunikasjonspraksis innenfor bredere motesystemer. Du lærer om trend-, visuell- og forbrukerforskning og får ferdigheter i å tolke data for å trekke ut innsikt. Du identifiserer og destillerer sosiale, kulturelle og økonomiske trender og holdninger og påvirker diskurs om temaer som kjønn, rase, forbruk og velvære.
Veier inn i mange motefelt
Som motemarkedsførings- og kommunikasjonsstudent bruker du en integrert tilnærming til forskning, design, strategi og kreativ tenkning. Du samarbeider med motedesignstudenter om konkurranser og på prosjekter med eksterne partnere som Louis Vuitton, HUGO BOSS, Under Armour, ISKO, Byredo og CARE, og forsker på konsepter og strategier involvert i å bringe innovative løsninger, produkter og systemer til den globale scenen. Valgfag i sosialt og miljømessig ansvarlig produksjon og global praksis og kurs som deles med AAS Fashion Design-programmet forbereder deg til å tenke kreativt og samvittighetsfullt om dagens bekymringer i moteverdenen. Studenter i dette programmet drar også nytte av ressursene, studentnettverkene og fakultetsekspertisen til et universitetsomfattende samfunn engasjert i ledelse og entreprenørskap .
En laboratorieserie som eksponerer deg for industrien
En kjernedel av AAS Fashion Marketing and Communication-pensum er School of Fashion Lab Series, som inkluderer ukentlige forelesninger av internasjonalt fremtredende skikkelser i moteindustrien. Presentasjoner fokuserer på gjeldende praksis i forhold til større trender innen design, markedsføring, media, teknologi og bærekraft. Diskusjonen om begreper og problemstillinger som kommer frem fra de ukentlige forelesningene støtter deg i å anvende gjeldende bransjepraksis og innsikt i ditt eget arbeid og lar deg reflektere over og forme dine faglige ambisjoner.
Galleri
Karrieremuligheter
Alumni jobber innen mote i følgende stillinger og firmaer
PR-koordinator, Thomas Pink–LVMH
Account Executive, Givenchy
Global markedssjef, Ralph Lauren
Koordinator for merkevarepresentasjon, Tommy Hilfiger
Online Merchandiser, Saks Fifth Avenue
Associated Production Manager, POLO–Ralph Lauren
Moteredaktør, U magazine
Digital Account Executive, Syndicate Media Group
Grossistassistent, Elie Tahari
PR-assistent, Roger Vivier
Assisterende kjøper, Marc av Marc Jacobs
Koordinator for håndveskeproduksjon, Michael Kors
Merkeassistent, BHLDN–Urban Outfitters
Associate Planner, Macy's Inc.
Produksjonskoordinator, Teori
Senior Assistant Buyer, Couture, Bergdorf Goodman
E-handelssjef, Nicole Miller
Regnskapsleder, Alexander Wang