Advanced Diploma in Child and Youth Care/Advanced Diploma in Child and Youth Care (Accelerated Option)
George Brown College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toronto, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 16 768 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* innenlands undervisning; $3717 akselerert alternativ innenlandsundervisning | $15 190 for internasjonal undervisning. Alle gebyrer kan endres uten varsel
Introduksjon
Lederkrav
Dette barne- og ungdomsomsorgsprogrammet har fått nasjonal akkreditering fra Child and Youth Care Educational Accreditation Board of Canada, og ble det første i sitt slag i Greater Toronto og Hamilton-området og det tredje i Canada som gjør det.
George Brown College's Child and Youth Care-program kombinerer beste praksis-prinsipper og en relasjonell tilnærming som er forankret i verdiene til FNs barnekonvensjon og Ontario Association of Child and Youth Care Code of Ethics.
Elevene lærer å engasjere seg målrettet og effektivt med barn, unge og familier som sliter med emosjonelle, atferdsmessige og utviklingsmessige utfordringer som svekker deres evner til å forholde seg til andre.
Det spesifikke fokuset er på å erkjenne virkningen av psykiske helseutfordringer på barn og ungdom.
Studentene lærer å oversette teori til praksis for å flytte ungdom fra potensiell risiko til motstandskraft. Som forberedelse til feltet eller klinisk plassering, vil studentene bli pålagt å jobbe i flere små og store grupper innenfor klasser og samfunnsinnstillinger.
Det er også et Advanced Diploma in Child and Youth Care (Accelerated) alternativ tilgjengelig, som man kan søke på hvis de allerede har fullført et to- eller treårig vitnemål, eller en tre- eller fireårig grad. Dette programmet starter i mai og leveres over 12 måneder på rad (tre påfølgende semestre).
Omfanget av praksis inkluderer:
- vurdere risiko og utviklingsbehov til sårbare barn og familier
- utforme og implementere terapeutisk intervensjon
- kriseintervensjon og sikkerhetsplanlegging med barn, ungdom og deres familier
- utvikle terapeutiske relasjoner i utfordrende sammenhenger
- å anvende gruppe- og systemteorier i fysiske og sosiale sammenhenger
- å fremme motstandskraft og anvende en styrkebasert tilnærming til vurdering og intervensjon
Dine feltutdanningsalternativer
Feltplassering spiller en viktig rolle i barne- og ungdomsomsorgsprogrammet.
Det første året gir studentene en mulighet til å utvikle et solid grunnlag av ferdigheter å bygge videre på. De påfølgende akademiske kursene kommer til live i et bredt spekter av veiledede feltplasseringer i andre og tredje år av programmet.
Andreårsstudenter kan forvente å være i plassering to dager i uken (vintersemesteret) og tredjeårsstudenter kan forvente å være i plassering tre dager i uken over 28 uker (inkluderer både høst- og vintersemesteret).
Plasseringer kan finne sted i profesjonelle omgivelser som:
- boligomsorg
- sykehus
- krisesentre
- skoler
- skolefritidsordninger
- samfunnsoppsøkende programmer
- dagbehandling
- ungdoms rettferdighet
Studentene forventes å jobbe både dag- og kveldsskift (ikke over natten) og kan bli bedt om å jobbe enkelte helger.
For Accelerated-alternativet får studentene verdifull praktisk erfaring gjennom to veiledede feltplasseringsmuligheter. Den første plasseringen skjer over syv sammenhengende uker i sommersemesteret og den andre finner sted over fire påfølgende måneder i vintersemesteret. Hver utplassering er fire dager/uke.
Muligheter for feltplassering finner sted i byråer og institusjoner som tilbyr tjenester til samfunnet innenfor Greater Toronto Area (GTA). CYC-programmet tilbyr også internasjonale plasseringserfaringer når det er mulig.
Opptak
Stipend og finansiering
Stipend for internasjonale studenter ved George Brown College er generelt premiering i programmet basert på studentenes akademiske prestasjoner (og andre kriterier) på George Brown College etter begynnelsen av det akademiske programmet.
Læreplan
Obligatoriske kurs
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
**Basert på resultatene av plasseringstesten din, kan det hende at du må ta COMM 1000 Introduction to College Communication før du går videre til COMM 1007. COMM 1000 teller ikke som et kurs som kreves for eksamen, og du vil bli belastet for dette ekstra kurset.
Kurs påkrevd med akselerert alternativ
Semester 4: mai - august | Semester 5: september – desember | Semester 6: januar – april |
|
|
|
Programresultat
Kandidaten har pålitelig demonstrert evnen til å:
- Utvikle og opprettholde relasjoner med barn, ungdom og deres familier ved å anvende prinsipper for relasjonell praksis og respektere deres unike livsrom, kulturelle og menneskelige mangfold.
- Vurdere og reagere på styrken og behovene til barn og ungdom, inkludert komplekse responser påvirket av utviklingsmessige, miljømessige, fysiske, emosjonelle, sosiale og mentale helseutfordringer for å fremme positiv endring.
- Analyser og evaluer virkningen av det innbyrdes forholdet mellom familie-, sosialtjeneste-, retts- og samfunnssystemer på barn, ungdom og deres familier og bruk denne informasjonen i planleggingen av helhetlig omsorg og i reduksjonen av systemiske barrierer.
- Planlegg, implementer og evaluer intervensjoner ved å bruke evidensinformert praksis innen terapeutisk miljø og programmering, og gruppearbeid for å fremme motstandskraft og for å forbedre utviklingen hos barn, ungdom og deres familier.
- Forkjempe rettighetene til barn, unge og deres familier og opprettholde et anti-undertrykkelsesperspektiv og kulturell kompetanse i ulike kulturelle kontekster.
- Bruk kommunikasjon, teamarbeid og organisatoriske ferdigheter i det tverrprofesjonelle teamet og med samfunnspartnere for å forbedre kvaliteten på tjenesten i barne- og ungdomsomsorgspraksis.
- Utvikle og implementere egenomsorgsstrategier ved å bruke selvundersøkelses- og refleksjonsprosesser for å fremme selvbevissthet og for å styrke praksis som barne- og ungdomsomsorgsutøver.
- Bruk evidensbasert forskning, faglige utviklingsressurser og veiledningsmodeller for å støtte faglig vekst og livslang læring.
Karrieremuligheter
Din karriere
Nyutdannede innen barne- og ungdomsomsorg har fått jobb i:
- behandlingssentre
- gruppeboliger/boligplasseringer
- sykehus
- utdanningsmiljøer
- lokalsamfunnsbaserte behandlingsprogrammer
- krisesentre
- ungdoms rettferdighet
Fremtidige studiealternativer
Nyutdannede fra barne- og ungdomsomsorgsprogrammet kan kvalifisere for avansert status i andre programmer på George Brown College. Noen eksempler inkluderer (men er ikke begrenset til):
- Sosialtjenestearbeider (akselerert) (C135)
- Atferdsvitenskapstekniker (akselerert) (C156)
- Samfunnsarbeider (akselerert) (C131)
- Småbarnsopplæring (Fast-Track) (C130)
- Overfalte kvinner og barns rådgiver/advokatprogram Direkte inngang (C137)
- Karriereutviklingspraktiker (C406)
Nyutdannede i barne- og ungdomsomsorg er også kvalifisert til å søke om et fullføringsprogram ved følgende institusjoner:
- Barne- og ungdomsomsorg ved Ryerson University
- Barne- og ungdomsomsorg ved Humber College
- School of Child and Youth Care ved University of Victoria
- Justice Studies ved Royal Roads University
Studenter er kvalifisert for medlemskap i Ontario Association of Child and Youth Care (OACYC), den profesjonelle foreningen som representerer Child and Youth Workers i provinsen Ontario.