Avansert bedriftsansvar og bærekraft
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Ved å delta på dette kurset vil du vurdere prinsippene og praksisene for samfunnsansvar, se på hvordan det har utviklet seg fra filantropiske og religiøse røtter til en bedriftsomfattende filosofi og en oppfordring til handling for bærekraft.Den vil vurdere hvorfor å ta i bruk en bærekraftig tilnærming gir forretningsmessig mening for bedrifter i dag, hvordan det gjelder ulike sektorer, og hvorfor organisasjoner må ta hensyn til sine ulike interessenter når de utvikler en bærekraftsplan.
Dette kurset vil ta for seg "menneskedimensjonen" i bærekraft.Dette inkluderer ansatte, kunder, leverandører og lokalsamfunn som organisasjonen er involvert i og som drar nytte av eller lider av dens forretningspraksis.Kurset undersøker også bærekraft innenfor forsyningskjeder fra et materialforvaltningsperspektiv.Bærekraftsrapportering er nå en viktig måte for selskaper å demonstrere transparent at de tar ikke-finansielle tiltak i betraktning når de følger sine forretningsstrategier.Og vi vil anvende prinsippene for risikostyring på bedriftsadferd som kan sees på som uansvarlig.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i arbeid.Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Evolusjon av samfunnsansvar
- Fra CSR til bærekraft
- Utover filantropi og veldedige gaver
- Kritikk av CSR
Forretningsdrivere for bærekraft og ansvar
- Hvorfor er bærekraft bra for næringslivet?
- Språket for bærekraft
- Sektorspørsmål innen bærekraft
- Planlegging for bærekraftig forretningspraksis
Engasjere interessenter til å bygge en bærekraftig plan
- Vesentlighetsvurderingen – hva er hovedspørsmålene?
- Hvordan påvirker vi våre interessenter?
- Interessentengasjement
- Utvikle og implementere en bærekraftsplan
Måling av interessentpåvirkning
- CSR-prosjektet – hvordan det bidrar til bedriftens bærekraft
- hvilke prosjekter foregår?
- hva er verdien av slike prosjekter?
- er bærekraft og CSR det samme?
Det ansvarlige og etiske bedriftsstyret
- Bærekraft – «menneskedimensjonen»
- Bærekraft og fellesskap
- Bærekraft og våre ansatte
- Bærekraft og kunder
Grønn strategi og bærekraft
- Er forsyningskjeden min bærekraftig?
- Kjennetegn på en ansvarlig forsyningskjede
- Typiske forsyningskjedemisbruk
- Hvordan forsyningskjedens uansvarlighet kan skade selskapet
Bærekraftsrapporteringsstandarder
- Formål med bærekraftsrapportering
- Global Reporting Initiative Bærekraftsrapporteringsstandarder
- Andre internasjonale rapporteringsrammeverk: ISO26000 Guidance, OECD Guidelines for Multinational Enterprises
- FNs Global Compact og FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter
Ekstern forsikringsvurdering
- Risikoen for uansvarlighet
- Prinsipper for å håndtere risiko
- Hva er de viktigste risikoene som kan forhindre at selskaper anses som bærekraftige?
- Hvordan bør selskaper identifisere, vurdere og reagere på bærekraftsrisikoer?
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette kurset passer for et bredt spekter av fagfolk, men vil være av reell verdi for:
- Community Relations ledere og ledere
- Helse, miljø og sikkerhet ledere og offiserer
- Risikoledere og fagfolk
- Juridiske og compliance ledere og fagfolk
- Ledere og ansatte som ønsker å utvikle forretningspraksis for å hjelpe organisasjonene sine til å handle på en ansvarlig måte.
- Ledere og ansatte som er opptatt av å påvirke eller implementere bedriftsstrategier som tar hensyn til miljømessige, sosiale og styringsmessige spørsmål.
- Ledere og ansatte med ansvar for CSR-prosjekter.
- Ledere og ansatte som planlegger og implementerer bedriftens retningslinjer i forhold til samfunnsforhold, miljøvern, helse og sikkerhet, innkjøp og forsyningskjeden.
- Ethvert medlem av organisasjonen som har i oppgave å utvikle initiativer eller strategier for bærekraft eller samfunnsansvar.
- Ledere som har til oppgave å levere forretningsresultater samtidig som de beskytter og forbedrer selskapets rykte for ansvarlig oppførsel.
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette kurset vil du ha:
- Utviklet en forståelse av hva bærekraft betyr for organisasjoner.
- Fjernet de forskjellige elementene knyttet til "people, planet and profit".
- Lærte teknikker for å engasjere seg med interessenter.
- Diskuterte tilnærminger for å prioritere handling rundt materielle spørsmål.
- Laget skjelettet til en bærekraftsplan
- Dissekerte 'folkedimensjonen' i bærekraft.
- Vurdert hvordan selskaper som opptrer uansvarlig risikerer å skade sine ansatte, leverandører, kunder eller lokalsamfunn.
- Studerte relevansen av bærekraft i forsyningskjeden.
- Gjennomførte en risikoanalyse knyttet til uholdbare tilnærminger i en organisasjon.
- Konstruerte en skisseplan for bærekraftsrapportering for deres organisasjoner.
- Utviklet en handlingsplan som skal implementeres på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene som er tilegnet gjennom kurset.