Read the Official Description

Avansert strategisk samfunnsansvar

Nøkkelinformasjon

  • Emnekode: SM104
  • Varighet: 8 dager
  • Avgift: £ 3440

KURSPLAN

Hvordan CSR er administrert

  • Forstå hva selskaper ønsker fra CSR
  • Egenskaper for god CSR-ledelse
  • Strukturering av CSR-funksjonen
  • CSR som strategi
  • Forretningssaken til CSR

CSR og Governance

  • Teorier om eierstyring og selskapsledelse
  • "Drivere" av corporate governance reform
  • Internasjonal utvikling i eierstyring og selskapsledelse
  • Kommentar fra et CSR-perspektiv

CSR-rapportering

  • Naturen, utfordringene og fremveksten av CSR-rapportering
  • Oppgangen i CSR-rapportering siden tidlig på 1990-tallet
  • Konvensjonell finansiell rapportering og CSR-rapportering
  • Rapportering av problemer for bedriftsledelse

Stakeholder Management og Engagement

  • Betydning og opprinnelse av interessent
  • CSR-standarder
  • Stakeholder konsensus: avvik og enhetlighet
  • Regjeringen og styresett

Sosialt ansvarlig investering

  • Opprinnelsen og utviklingen av SRI
  • Bærekraftig investering
  • Typer SRI analyse og praksis
  • engasjement
  • Andre SRI tilnærminger
  • SRI ytelse
  • SRI indeks ytelse
  • SRI-fondets ytelse
  • Markedsvekst
  • Trender i SRI

Konsekvensen av CSR

  • Forstå effekt
  • Ulike dimensjoner av virkningen av CSR
  • Utfordringene med å bestemme innvirkning

Kritikk av CSR

  • Vi presenterer kritikk av CSR
  • 'CSR er anti-business'
  • 'CSR er pro-business'
  • 'Omfanget av CSR er for smalt'
  • CSR mislykkes i å oppnå sine mål '
  • Fremtiden for CSR
  • Hvor er CSR-overskriften?
  • Mega-trender som påvirker CSR
  • Embedding og integrering av CSR
  • Overgang og transformasjon
  • Bedriftens rolle i samfunnet

Målgruppe

  • Organisasjonshofer, sjefforvaltere, styremedlemmer, styremedlemmer og styremedlemmer.
  • Instituttleder, og ledere
  • Dagens ledere som ønsker å utvikle moderne forretningspraksis og finne måter å handle på en virkelig ansvarlig måte.
  • De som ser virksomhet som stadig mer sentral for å takle globale bekymringer og samfunnets forventninger om å gå utover verdiskaping, mot et bakteppe av finansielle kriser, klimaendringer, politiske skift og befolkningsvekst.
  • De som vil at virksomheten skal maksimere profittene samtidig som de er offentlig ansvarlig for sin sosiale og miljømessige rekord.
  • De som er opptatt av virksomheten i det moderne samfunnet.

Læringsutbytte

Etter gjennomføring av dette kurset vil du kunne forstå:

  • De ulike målene som selskapene prøver å oppnå.
  • Typer og nivåer av CSR som selskapene viser.
  • De delte leksjonene og felleselementene i CSR-ledelsen.
  • Hvordan CSR styres i bedrifter.
  • Forretningssaken til CSR.
  • Hva menes med "corporate governance".
  • Teoriene og "driverne" av eierstyring og selskapsledelse.
  • Internasjonal utvikling i eierstyring og selskapsledelse.
  • Konsekvensene for CSR.
  • Fremveksten og utviklingen av CSR-rapportering.
  • Frivillig karakter av rapportene og problemene som omgir denne funksjonen.
  • Teoriene som kan bidra til å forklare utøvelsen av CSR og CSR rapportering.
  • Nye rapporteringsformer i det kommende tiåret.
  • Interessenter som lederkoncept.
  • De ulike typer interessenter og vanskeligheter med interessentskapet.
  • Aktørens rolle i å definere og implementere frivillige koder for CSR praksis og standarder.
  • Stakeholder management.
  • Utviklingen av sosialt ansvarlige investeringer (SRI).
  • De viktigste tilnærmingene som brukes i SRI beslutningsprosesser.
  • Ytelsen av SRI-midler.
  • En oversikt over det internasjonale markedet for SRI og dets utvikling i ulike regionale sammenhenger.
  • Fremvoksende trender i SRI.
  • Betydningen av å forstå effekten.
  • Måtene vi lærer om virkningen og måtene den vurderes på.
  • Et rammeverk for å forstå de ulike dimensjonene for å påvirke.
  • En oversikt over virkningen av CSR til dags dato.
  • Utfordringene med å vurdere effekten.
  • Hvorfor noen ser CSR som anti-forretnings- eller anti-frie markeder.
  • Hvordan noen anser CSR som å være for pro-business.
  • Hvorfor CSR har blitt kritisert for å ikke håndtere store deler av samspillet mellom virksomheten og samfunnet.
  • Hvorfor føler noen at CSR trenger å bli strengere og tøffere i sin tilnærming.
  • De store trender som vil påvirke hva som menes med CSR i de kommende årene.
  • Aspekter av moderne CSR som kan bli raffinert eller forbedret.
  • Utviklende typer tilnærming til CSR.
  • Hva CSR avslører om virksomhetenes skiftende rolle i det tjueførste århundres samfunn.

HVA ER INKLUDERT:

  • 48 timer klasserombasert opplæring
  • Apple iPad
Program taught in:
Engelsk

See 131 more programs offered by London Business Training & Consulting »

Last updated September 27, 2018
Dette kurset er Campus based
Startdato
April 29, 2019
Aug. 19, 2019
Duration
8 dager
Heltid studier
Pris
3,440 GBP
Deadline
By locations
By date
Startdato
April 29, 2019
Sluttdato
Mai 9, 2019
Application deadline
Startdato
Aug. 19, 2019
Sluttdato
Aug. 29, 2019
Application deadline
Startdato
Des. 2019
Sluttdato
Application deadline
Startdato
Des. 9, 2019
Sluttdato
Des. 18, 2019
Application deadline

April 29, 2019

Location
Application deadline
Sluttdato
Mai 9, 2019

Aug. 19, 2019

Location
Application deadline
Sluttdato
Aug. 29, 2019

Des. 2019

Des. 9, 2019

Location
Application deadline
Sluttdato
Des. 18, 2019