Søk i dag for å få USD 100 i rabatt på programavgiften. Bruk kode SMU100TA under betaling. Hva vil dette programmet gjøre for deg? Etter vellykket gjennomføring av programmet vil deltakerne kunne: Identifiser hvordan nye teknologier kan muliggjøre digital transformasjon og forstyrre eksisterende bransjer Undersøk fremtiden til forretningsstrategier når de gjelder raske digitale transformasjonsprosjekter Skisser en handlingsplan for organisasjonen din for å skape ny verdi eller øke verdi for kundene Erkjenne de viktigste utfordringene og risikoene knyttet til digital transformasjon Tegn økosystemet til organisasjonen din og oppdag hvordan du kan forbedre verdiforslaget ved hjelp av nye partnere Definer den digitale organisasjonen og dens design, ressurser og mennesker Lag et sammendrag for organisasjonen din for å ta i bruk digitalisering Programmoduler Modul 1: Disrupsjonstilstanden Oppdag teknologiene som muliggjør digital transformasjon og forbedrer virksomhetens ytelse og hvordan du kan utnytte de siste innovasjonene som forstyrrer eksisterende bransjer. Modul 2: Forretningsstrategi under digital transformasjon Gjennomgå viktigheten av verdiforslag og verdinett i forretningsstrategier; forstå hvordan gamle strategier trenger en fornyelse i den digitale verden; og hvordan fremtiden ser ut for B2B- og B2C-strategier. Modul 3: Digitale forretningsmodeller for en digital tidsalder Identifisere muligheter for å levere større verdi til kundene; hvordan bruke forretningsmodeller for å skape verdirammer; og hvordan skissere en plan for å øke kundenes vilje til å kjøpe. Modul 4: Digital Business Implementering: Utfordringer og risikoer Utforsk hvordan du forstår utfordringene og risikoene i kundereisen; hvordan engasjere og overtale kundegrupper, og levere den forventede opplevelsen. Modul 5: Forretningsmodellinnovasjon Dykk ned i den transformative kraften til forretningsmodellinnovasjon, forholdet mellom vekstplaner og forretningsmodellens lerret, og de forskjellige triggerne som kan bruke teknologi til å muliggjøre innovasjon av forretningsmodeller. Modul 6: Forretningsmodellinnovasjon med digitale nettverk Bygg din kunnskap om forretningsøkosystemer; måtene å forbedre verdiforslag ved hjelp av nye partnere; og hvordan du effektivt kickstarter, leder og vokser et digitalt forretningsøkosystem. Modul 7: Den digitale organisasjonen Lær hvordan du definerer din digitale organisasjon og kultur. Diskuter viktige barrierer for vellykket digital transformasjon, undersøk de digitale lederskapsverdiene og lag et sammendrag for digital adopsjon. Program Fakultet Dr. Markus Karner SMU Academic Director, Executive Development Dr. Markus Karner har undervist i tverrfaglige kurs om kompleksitetsteori, økologi, evolusjon og strategi ved SMU siden 2005. Han har en Ph.D. i biovitenskap fra universitetet i Paris og en MSc fra universitetet i Wien, Østerrike. Dr. Karner hadde også postdoktorstillinger ved University of Southern California og ved University of Hawaii. Forskningen hans brukte molekylærbiologiske verktøy i mikrobiell økologi i Middelhavet, Stillehavet og Antarktis. Han ble tildelt US National Science Foundation Medal for Services in Antarctica. Dr. Karner publiserte sin originale forskning i det prestisjetunge tidsskriftet Nature andre fagfellevurderte publikasjoner og skrev en lærebok om biologiske modeller for virksomheten. Forskningen hans ble finansiert av National Science Foundations of Austria og USA, og av Commission of the European Communities. Dr. Flocy Joseph SMU programdirektør, lederutvikling Dr. Flocy Joseph begynte i SMU i 2012 med Human Capital Leadership Institute som landets leder for India, og betjener de indiske MNCs. Hennes rolle omfatter å designe, levere og tilrettelegge lederutviklingsprogrammer for industrispesifikke og tilpassede programmer for universitetets bedriftskunder. Hun fikk sin Ph.D. i Ansvarlig Ledelse ved SMU. Dr. Flocy er en sertifisert trener i å levere Global Mindset Inventory og Facet 5-personlighetsverktøyene. Joseph har skrevet forskjellige casestudier om ledelse, hvorav noen har blitt publisert for global anerkjennelse. Hun har også ledet en forskningsartikkel om «Cultural Transformation in the Digital World», skrevet en prisvinnende artikkel om «Beta Leadership» og vært medforfatter av boken Living the Corporate Purpose: Insights from Companies in Asia. Dr. Arnoud De Meyer SMU University Professor, tidligere president Dr. Arnoud De Meyer er en internasjonalt anerkjent forsker og akademisk leder med 35+ års erfaring fra topp internasjonale institusjoner i Europa og Asia. Han fungerte som president for SMU fra 2010–2018. Dr. De Meyer fikk sin Ph.D. i Business Administration and Management fra Ghent University, Belgia. Forskningen hans fokuserer på FoU og innovasjonsledelse, produksjonsstrategi og internasjonal ledelse. Han fungerer for tiden som direktør for Viva Energy Pty Ltd, Australia. Dr. De Meyer har vært medlem av flere regjeringspaneler, ledelse og non-profit styrer i Storbritannia, Belgia og Singapore, inkludert styret for Singapore Symphony Group. Dr. Shantanu Bhattacharya SMU professor i driftsledelse Før han underviste ved SMU, var Dr. Bhattacharya førsteamanuensis i teknologi og driftsledelse og assisterende professor i teknologi og driftsledelse ved INSEAD. Han underviste også ved University of Texas i Austin. Dr. Bhattacharya har en Ph.D. i ledelse fra University of Texas i Austin og en MSc i elektroteknikk fra Louisiana State University. Hans undervisnings- og forskningsinteresser inkluderer teknologiledelse, driftsledelse, forsyningskjedestyring og utvikling av nye produkter og tjenester. Dr. Bhattacharya er medlem av INFORMS, har holdt flere presentasjoner om å håndtere usikkerhet i høyteknologiindustrien, og har hatt sin forskning omtalt i Management Science. Dr. Les Buckley SMU-tilknyttet fakultet for strategisk ledelse Dr. Les Buckley har fungert som et tilknyttet fakultet for strategisk ledelse ved SMU siden 2015, en rolle fokusert på lederutvikling og opplæring. Han er også akademisk leder for et International Enterprise Singapore-sponset SMU-kurs om Business Effectiveness in Asia. Dr. Buckley har en Ph.D. i historie fra Columbia University, New York. Dr. Buckley har 25+ år med operasjonell, produksjon, forsyningskjede og kommersiell erfaring i en rekke Asia-Stillehavsland. Han har vært revisjonskomité og styremedlem i Singapore Government's National Environment Agency, styremedlem i Football Association of Singapore, og medlem av Singapore Compact for Corporate Social Responsibility's Board. For tiden fungerer han som rådsmedlem og rådgiver for Singapore Institute for International Affairs - en verdensrangert geopolitisk og miljømessig tenketank. Program læringsreise 80+ innspilte videoer 7 Oppdrag 7 Diskusjonsforum 4 kasusstudier Kasusstudier DBS: Digital transformasjon til verdens beste bank Undersøk seksårsperioden da DBS tok fatt på sin andre strategi for å bli verdens beste bank innen 2020. Banken nådde målet sitt i 2019 og fortsetter å høste flere bankutmerkelser. Forstyrrende endring hos Bossard med SmartFactoryLogistics.com Utforsk hvordan Bossard Group – et sveitsisk familieselskap som opprinnelig var aktiv innen videresalg av festeprodukter – oppnådde en effektiv digital transformasjon gjennom en trinnvis utvikling av forretningsmodellen. Konecranes: Løfter ikke bare 'ting', men hele virksomheter, til nye høyder Se hvordan en ledende produsent av løfteutstyr og markedsleder innen industrikraner med suksess migrerte sine kunder fra reaktivt til forebyggende vedlikehold og sin forretningslogikk fra produktorientert til serviceorientert. Digital forretningsmodell: LAIIER© Utforsk hvordan LAIIER driver industrien til å digitalisere ved å gjøre overflater til sensorer som gjør det mulig for tradisjonelt analoge, datafattige firmaer å gjøre interaksjoner om til meningsfull tilbakemelding som er nødvendig for å drive forretningsstrategi i den digitale verden. Hvorfor melde deg på digital transformasjon? Bedriftsledere i det 21. århundre må vurdere hva digital transformasjon betyr for organisasjonen deres – nå og i fremtiden. Fra unge oppstartsbedrifter til mellomstore bedrifter til store bedrifter, ny teknologi integreres i alle forretningsområder. Og med den integrasjonen følger et grunnleggende skifte i hvordan virksomheter opererer, hvordan verdier leveres til kundene, og hva som må gjøres for å forbli relevant i en stadig mer konkurransedyktig digital verden. 50 % av respondentene i undersøkelsen rapporterer at selskapene deres har tatt i bruk AI i minst én forretningsfunksjon. kilde: McKinsey Global Survey, 2020 66 % av c-suite-ledere merker at organisasjonene deres enten allerede bruker AI og maskinlæringsteknologi eller planlegger å investere i dem. kilde: Digital Transformation Trends Report, 2020 85 % av administrerende direktører bekreftet at det å være en digital virksomhet er viktig for suksess. kilde: Deloitte, 2020 Hvem er dette programmet for? Programmet er designet for fagfolk som ønsker å lede digital transformasjon i sin organisasjon. Hvis rollen din inkluderer strategisering for forretningsvekst; innovative prosesser, produkter og tjenester; og/eller utnytter de nyeste digitale forstyrrelsesverktøyene og praksisene, er dette programmet riktig for deg. Programmet er ideelt for middels til senior fagfolk på tvers av bransjer som ønsker å forstå ulike områder innen digital transformasjon og implementere strategier for deres funksjon/organisasjon. I tillegg vil toppledere som er ansvarlige for å utvide virksomhetene sine ved å innovere sine forretningsmodeller dra nytte av programmet.
-