Diplom i avansert spilldesign
Langara Centre for Entertainment Arts
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Vancouver, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 65 000
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
Ikke la ordet "spill" lure deg. Spillindustrien er den største, raskest voksende medieindustrien i verden. Det er større enn Hollywood, og det dverger musikkbransjen, og tjener mer enn 138 milliarder dollar i 2018, en økning på 13% i forhold til året før (Newzoos Global Games Market Report 2018).
Som student i Advanced Game Design-programmet vil du oppleve hele spillutviklingssyklusen - fra å lage konseptkunst og brukergrensesnitt
Programalternativer
Våre programmer for underholdningskunster er designet for å utstyre deg med en omfattende verktøykasse med salgbare ferdigheter som fører til suksess i den livlige og voksende underholdningskunstindustrien.
Læreplanen
Videreutdannelser Diplomer er toårige, heltidsstudier designet for å gi nyutdannede ferdigheter og evner de trenger for å øyeblikkelig komme inn i arbeidsmarkedene for animasjon, VFX og spilldesign, og for å lykkes i karrieren. Studiet består av 24 obligatoriske kurs over seks 15 ukers periode. De fleste kursene har tre timer forelesning og to timer lab hver uke. Ytterligere studiolaboreringstid gis også for å fullføre oppgaver og prosjekter.
Internasjonale studenter
Internasjonale nyutdannede som har fullført studiet, er kvalifisert til å søke om en kanadisk arbeidstillatelse etter gradering (PGWP).
Opptak
Inngangskrav er basert på følgende kriterier:
- Søkere må ha fullført BC grad 12 (eller tilsvarende) eller må være minst 19 år gamle ved programstart
- Et mellomliggende til avansert nivå i tradisjonell kunst og / eller spilldesign, eller en sterk ferdighet innen datagrafikk eller dataprogrammering
- En portefølje på 15-20 av de beste verkene deres (f.eks. Skisser, gjengivelser, designvariasjoner osv.) I enten digitalt eller hardkopisk format. Porteføljen skal vise studentens ferdigheter, kreativitet, kunstneriske rekkevidde og / eller tekniske evner i samarbeid, samtidig som den reflekterer ens egne kunstneriske interesser og identitet. Ideelle porteføljer vil gjenspeile et bredt spekter av påvirkninger, stiler og fagstoff.
Demonstrert engelskkunnskaper, med ett av følgende:
- IELTS 6,5
- TOEFL (Internett-basert) med en total score på 80 eller høyere og minimum 20 i lytting, 20 i lesing, 19 i tale og 21 i skriving
- LPI (Language Proficiency Index) Nivå 4 med essay 24
- ELA (English Language Assessment for VCC) 145
- LET (Langara English Test) Nivå 2
- Vellykket gjennomføring av LEAP nivå 8 med minimum 70%
- Vellykket gjennomføring av BC grad 12 engelsk eller kommunikasjon eller tilsvarende med minimum 70%
- Vellykket gjennomføring av et post-sekundært engelsk- eller kommunikasjonskurs som Langara College tildeler overføringskreditt med minimum 70% eller B-
- IB engelsk A1 eller A2 (HL eller SL) med en poengsum på 4
- Avansert plassering:
- Engelsk språk og komposisjon med poengsum på 3
- Engelsk litteratur og komposisjon med poengsum på 3
* Vær oppmerksom på at studenter som ikke har fullført grad 12 eller tilsvarende, fremdeles kan søke på dette studiet, men må være 19 år eller eldre.
Karrieremuligheter innen 3D-animasjon
Nyutdannede vil være forberedt på mange stillinger i film- og animasjonsbransjen, inkludert:
- 3D Character Artist
- 3D-miljømodeller
- Character Concept Artist
- Miljøkonsept kunstner
- Spill / Nivå Designer
- Gameplay Programmerer
- Systemprogrammerer
- Verktøyprogrammerer
- UX / UI Designer
- Tekstur Artist
Nyutdannede som oppnår sitt diplom for avansert spilldesign vil ha muligheten til å overføre til Academy of Art University i San Francisco for å fortsette studiene. Akademiet tilbyr akkrediterte grads- og hovedgrad innen mer enn 40 studieretninger.
”Jeg ble uteksaminert med en ganske omfattende portefølje, som gjorde det lettere å søke på jobber. Jeg plukket opp mange teksturteknikker i min 3D-miljømodelleringsklasse og fikk et godt grunnlag fra portrettmalerklassen, og jeg lærte grunnleggende design for visuell utvikling av mobilspill. Jeg vil absolutt anbefale Game Design-programmet. Det har utgjort en forskjell i karrieren min. ”- Duy Nguyen, MFA '15Associate 3D Character Artist, Riot Games