Diplom i interaktiv teknologi og spilldesign
Northern Lights College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 10 770 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Diploma in Interactive Technologies and Game Design forbereder nyutdannede til å jobbe i den voksende informasjonsteknologiindustrien som kombinerer ledelse, markedsføring, internett, multimedia, nettverk og programvareteknologi for å forbedre virksomhetens effektivitet.
Viktige notater
- En datamaskin med minimumskrav, som nevnt på NLC -nettstedet.
- Northern Lights College -kurs kan overføres individuelt til andre høyskoler, universiteter og institutter i British Columbia, som angitt i BC Transfer Guide.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
For innenlandske studenter er programmet kvalifisert for Canadas studentlån for innenlandske studenter. Besøk StudentAid BC for å søke om økonomisk bistand online. Merk at studenter med to studiepoeng ikke er kvalifisert for studiestøtte.
Læreplan
Påkrevde kurs
Semester 1:
- ENGL 110: Introduksjon til arbeidsplasskommunikasjon (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 112: Grunnlaget for webutvikling (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 150: Små datasystemer: Organisasjon og arkitektur (3 studiepoeng; 60 timer)
- MGMT 104: Prinsipper for ledelse (3 studiepoeng; 45 timer)
- Åpen valgfri
Semester 2:
- ENGL 230: Teknisk skriving (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 210: Databasedesign (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 220: Objektorientert programmering med Java (3 studiepoeng; 45 timer)
- MGMT 107: Introduksjon til markedsføring (3 studiepoeng; 45 timer)
- MGMT 217: Forretningssystemer og analyse og design (3 studiepoeng; 45 timer)
Semester 3:
- ITEC 225: Android Mobile Application Development (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 235: Datagrafikk og animasjon for nettet (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 245: iOS-apputvikling (3 studiepoeng; 45 timer)
- MGMT 450: Prosjektledelse (3 studiepoeng; 45 timer)
- Åpen valgfri
Semester 4:
- ITEC 255: Menneske-datamaskin-interaksjon (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 290: Prosjektbasert felterfaring (6 studiepoeng; 90 timer)
- ITEC 320: Virtuelle programvaresystemer (3 studiepoeng; 45 timer)
- Åpen valgfri
- Åpen valgfri
Studenter kan bruke valgfrie valg for å legge til arbeidsbare ferdigheter eller spesialiseringer som følger, eller for å optimalisere kursoverføring til programmer ved gradsgivende institusjoner:
- Systemadministrasjon:
- ITEC 240: Serveradministrasjon (3 studiepoeng; 45 timer)
- ITEC 250: Nettverksinfrastruktur (3 studiepoeng; 45 timer)
- entreprenørskap:
- MGMT 210: Reklame og promotering (3 studiepoeng; 45 timer)
- MGMT 219: Entreprenørskap (3 studiepoeng; 45 timer)
Ytterligere foreslåtte valgfag:
- COMM 301: Organisasjonskommunikasjon (3 studiepoeng; 45 timer)
- FILM 100: Introduksjon til film (3 studiepoeng; 45 timer)
- MATH 115: Introduksjonsdiskret matematikk (3 studiepoeng; 45 timer)
- PHIL 110: Logisk og kritisk tenkning (3 studiepoeng; 45 timer)
- PSYC 224: Organisasjonsatferd (3 studiepoeng; 45 timer)
Karrieremuligheter
Arbeidsmuligheter inkluderer:
- Animasjon i underholdningsindustrien
- Søknadsdesign
- Spilldesign
- Informasjonsteknologitekniker i industri og servicebedrifter