Moteindustrien er en ideell karrierevei for det fremadstormende eller trendende individet, og er i rask tempo og i stadig utvikling.

Hvis du ønsker å gjøre et blikk for stil til drømmejobben din, vil VCAD Fashion Design - Specialization in Marketing- program hjelpe deg med å avgrense ferdighetene dine innen plaggskaping og merkevarestrategier.

I de første fem termene vil du få en grundig forståelse av de praktiske og tekniske ferdighetene som er involvert i mønsterfremstilling, konstruksjon av klær og klærproduksjon. De to siste begrepene vil fokusere på markedsføring, forretnings- og moteshowproduksjon - inkludert iscenesettelse og markedsføring av et rullebaneshow.

Ved slutten av programmet vil du ha laget en profesjonell portefølje som fremhever dine unike ideer og konsepter og vil hjelpe deg å søke på stillinger innen klærdesign, produktutvikling, detaljstyring, visuell visning og mye mer.

Etter vellykket gjennomføring av dette programmet, vil du kunne:

  • Bruk kunnskap og ferdigheter som følger av studiet av moderne moteillustrasjoner, motedesign, designkonsepter og teknikker for å lage originale plagg som overgår industridesign og kvalitetsstandarder.
  • Forstå forholdet mellom moteillustrasjon, klærdesign og produktutvikling og være i stand til å kommunisere effektivt designideer mellom forskjellige produksjons-, markedsførings- og merchandising-komponenter i bransjen.
  • Konstruer og analyser plagg for å kommentere kvaliteten på konstruksjonen, effektiviteten av designen, etterbehandlingsteknikker og prispunktet.
  • Analyser forskjellige klassifiseringer av klær: herre, dame og barn og rabatt i forhold til prispoeng, passform, konstruksjon og markedet.
  • Forstå produktutvikling, klærproduksjon og livssykluser for tekstiler i sammenheng med deres innvirkning på design, merchandising og markedsføring.
  • Beskriv viktigheten av moteprognose, for design, markedsføring og merchandising av klær.
  • Utvikle en portefølje som inneholder originalt designarbeid, leiligheter og spesifikasjoner, fotografier, et kampanjekit og en endelig temakolleksjon bestående av minst fire originale plagg.
  • Beskriv og demonstrer rollen som målmarkedsføring, markedssegmentering og nisjemarkeder i effektiv plassering av salgsprodukt.
  • Formulere rollen til merkevarebygging og private labels i generering av salg.
  • Beskriv rollen som kostnads- og merchandise management på ROI.
  • Kildes, forhandle og velg moteshow-arenaer.
  • Planlegg, budsjetter og koordiner en rullebaneproduksjon.
  • • Og mer!
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 6 flere kurs fra VCAD Visual College of Art and Design »

Sist oppdatert August 8, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
84 uker
Heltid studier
Pris
39,375 CAD
Innenriksundervisning: USD 39 3775; Internasjonal undervisning: USD 49 218,75. Ekstra avgifter gjelder.
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato

Fashion Program