EMI Emerging markets Initiative (samfunnsansvar og næringsliv)

Universidad Externado de Colombia - School of Management

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

EMI Emerging markets Initiative (samfunnsansvar og næringsliv)

Universidad Externado de Colombia - School of Management

Oversikt

Emerging Market Initiatives (EMI) er et program som tar sikte på å skape bevissthet og nye løsninger for å takle sosiale og miljømessige problemer i fremvoksende økonomier. Programmet har involvert mer enn 134 studenter, kommer fra 43 universiteter plassert i minst 29 forskjellige land rundt om i verden.

EMI er sammensatt for 4 initiativer: Transforming Small Business (TSB), EMI Workshops, Base of Pyramid (BOP) og Corporate Social Responsibility (CSR), som driver deltakere, spiller som konsulent, for å møte en skape løsninger for små og mellomstore bedrifter (SME's)

Misjon og mål

Vårt oppdrag er å lære nye måter å gjøre forretninger for å forbedre sosiale og miljømessige problemer, med sikte på å redusere ulikhet, utestenging og fattigdom gjennom små og mellomstore bedrifter i fremvoksende markeder.

Våre mål er å:

  1. danner globale, kreative og ansvarlige ledere
  2. støtte økonomiske, sosiale og miljømessige tiltak i små og mellomstore bedrifter
  3. styrke den private sektorns rolle i sosiale saker
  4. Koble relevante aktører til forbedrede resultater

EMI oppfyller for tiden sitt oppdrag ved å trene unge fagfolk fra hele verden og forberede dem på realitetene i å gjøre forretninger i fremvoksende markeder. Nyutdannede konsulenter bruker deretter umiddelbart sine ferdigheter ved å tilby konsulenttjenester for små og mellomstore bedrifter i Colombia. Gitt at våre kundeselskaper ofte mangler ressurser til å betale for slike tjenester, gir vi dem uten kostnad.

Historie

I 1998 lanserte Handelshøyskolen ved Universidad Externado de Colombia, ved å gjenkjenne en mulighet til å avhjelpe de vanskelige økonomiske forholdene i landet, et program som fokuserte på å trene forretningsstudenter i å konsultere og støtte økonomisk bottom-up-utvikling i Colombia. Dette programmet ble kalt Plan Padrinos, (Transforming Small Business (TSB) internasjonal versjon) og har siden påvirket over 2000 små og mellomstore bedrifter (SMB) gjennom arbeidet med nærmere 1500 studenterkonsulenter.

Gitt suksessen til Transforming Small Business (TSB) utvidet skolen sine tiltak for å inkludere konsulentarbeid rettet mot å sette i gang beste praksis i Corporate Social Responsibility (CSR) for å møte internasjonale standarder fastsatt av FNs Global Compact, Global Reporting Initiative og andre organisasjoner , samt å inkludere konsultasjon fokusert på å orientere bedrifter for å produsere produkter og tjenester som tjener bunnen av pyramidmarkedet (BOP); alle disse ble støttet av EMI-workshops som trente studenter i de nyeste trendene og metodene for anvendelse i innovasjonsprosesser. Skolen har konsolidert disse initiativene i det som nå kalles Emerging Market Initiatives (EMI), og utvidet sitt formål å støtte den ansvarlige økonomiske utviklingen og dermed utvide kunnskapen om den fremvoksende markedsøkonomien.

fordeler

Resultatene av Emerging Market Initiatives er WIN - WIN.

Internasjonale frivillige høste utrolige belønninger ved å tilbringe sommeren deres med EMI. For deltakere har Universitetet noen stipendier (Programundervisning), i henhold til antall studenter; I alle tilfeller bærer deltakerne med reiseutgifter, overnatting og mat. De som er interessert i å oppnå unik opplevelse og eksponering som vil øke sin konkurranseevne på arbeidsmarkedet, vil ha følgende fordeler:

-instruksjon og trening på:

  • fremvoksende markedsforhold og muligheter
  • konsultasjonskonsepter og praksis

-matchede nettverksmuligheter med deltagere fra hele verden og toppinstitusjoner

muligheten til å sette teorien i praksis og ha en innvirkning

-utvikling av myke ferdigheter som:

  • internasjonale arbeidsgrupper
  • ledelse og innovativ tankegang
  • Opprettelse og forsvar av ideer og forslag

Den unike opplevelsen av å besøke sårbare samfunn

-Kontakt kontakt med små og mellomstore bedrifter fra Colombia

Selvfølgelig trives også små og mellomstore organisasjoner enormt. Så mange mangler formell forretningsopplæring, permanent innovasjonspolitikk, eller til og med ressurser til å betale for konsulenttjenester fra tredjeparter, får kundeselskaper.

Søknadskrav

For å kvalifisere for feltbesøk, må du allerede ha blitt akseptert i EMI og bekreftet plassering (i ett eller flere prosjekter). Du må da sende inn de neste dokumentene:

CV med sosial bakgrunn

Fullført registreringsskjema

EMI juli frist: 30. april 2018

Kontakt

Kontakt oss for å bli involvert:

emi@uexternado.edu.co

jose.mosquera@uexternado.edu.co

(57) 1-342-0288 ext. 1223

Handelshøyskolen

Universidad Externado de Colombia

Calle 12 # 1-17 este. Bogotá, Colombia

EMI 2018 Agenda

Plan for EMI mars 2018

Plan for EMI juli 2018

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert May 10, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Juni 2019
Duration
Varighet
Heltidsstudier
Price
Pris
Gratis
Stipend som inkluderer programavgift
Information
Deadline
Locations
Colombia - Bogotá, Bogota
Studiestart : Juni 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Juni 2019
Colombia - Bogotá, Bogota
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen