Executive Master i bekjempelse av hvitvasking og CFT-diplom
European School of Banking Management
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Italiensk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning
Varighet
8 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Italiensk partner til ACAMS
Anti-Money Laundering Master "Diploma Anti-Money Laundering" er i dag anerkjent av eksperter som toppen av italiensk opplæring innen anti-hvitvasking. Den eneste italienske veien for offisielt å bekrefte besittelse av utgående ferdigheter er ment å trene opp den viktige profesjonelle figuren til AML-sjefen, som nå kreves av alle banker, forsikringsselskaper og alle andre mottakere av forpliktelser mot hvitvasking av penger.
Han er den eneste læreren i Italia
- med en modulær struktur som gjør at du kan tilpasse treningsmålene til hver, med en inndeling i kunnskapsnivåer fra det enkleste grunnnivået til den mest avanserte avanserte, sertifiserte, for de som vil ha det beste
- å bli godkjent på europeisk nivå;
- å utstede AMLA CERT ® -sertifisering
- å ha samlet de ledende anti-hvitvaskingsekspertene med over 25 års erfaring;
- som sørger for en avsluttende skriftlig og muntlig eksamen med en ekstern kommisjon, et element som offisielt bekrefter vellykket tilegnelse av ferdigheter, noe som gjør kurset perfekt i samsvar med Bank of Italy-bestemmelsen av 10. mars 2011;
- som på slutten av banen krever innmelding i AML & Compliance Managers Register;
- med en varighet på 8 måneder – 23 moduler
- levert av en spesialisert divisjon av en ASFOR Associated Management School;
- levert av den italienske partneren til ACAMS
- som legger til e-læringsfrekvensen til den i klasserommet, slik at du hele tiden kan overvåke læring;
- å tilby sine elever uavbrutt tilgang, 365 dager i året, til e-læringsplattformen med kontinuerlige oppdateringer om de siste nyhetene.
Læreplan
struktur
40 moduler i blandet modus (18 klasserom + 22 e-læring) + Ekstra konferanse.
Master Anti-Money Laundering & CFT Diploma varer i 9 måneder og er organisert i 40 moduler (30 obligatoriske + 10 valgfrie) deltatt i blandet modus.
Hver modul innebærer tilstedeværelse av 1 dag i klasserommet og 3 uker i e-læring: e-læringsmodulen følger midlertidig klasseromsmodulen, undersøker emnene i dybden og lar sertifisering av ferdigheter oppnås gjennom administrering av verifiseringstester med et gjennomsnittlig daglig engasjement på rundt 10 minutter.
Masterundervisningen inkluderer en viktig pragmatisk aktivitet, som dedikerer ettermiddagen på klasseromsdagene til den praktiske analysen av virkelige tilfeller, foreslått av studentene selv i dagene før intervensjonen, og gjenstand for plenumsanalyse og diskusjon eller av øvelser veiledet av lærer.
De som oppnår avansert nivå har rett til å delta på oppfriskningskurset til en rabattert pris i de påfølgende årene.
program
MODUL 1 – i fysisk/virtuelt klasserom
Innvielsesrundebord med deltakelse av Mesterens lærere
MODUL 2 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
MODUL 3 – i fysisk/virtuelt klasserom
Nasjonalt og internasjonalt regelverk for hvitvasking og terrorfinansiering
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 4 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 5 – i det fysiske/virtuelle klasserommet
Due diligence og reell eier
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 6 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 7 – i fysisk/virtuelt klasserom
Risikobasert tilnærming
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 8 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 9 – i fysisk/virtuelt klasserom
Rapportering av mistenkelige transaksjoner, transaksjonsovervåking og CFT
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 10 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 11 – i fysisk/virtuelt klasserom
Inspeksjon mot hvitvasking
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 12 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 13 – i fysisk/virtuelt klasserom
Beskatning i anti-hvitvasking av penger – CRS, FATCA & DAC6
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 14 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 15 – i fysisk/virtuelt klasserom
Skattekriminalitet Konkrete saker/løpende drift
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 16 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 17 – i fysisk/virtuelt klasserom
PSD2 og betalinger: nye operatører og forretningsmodeller
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 18 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 19 – i fysisk/virtuelt klasserom
Andre AML/Fintech & CFT-forpliktelser
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 20 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 21 – i fysisk/virtuelt klasserom (opt.)
Risikoprofiler og anomaliindekser i henhold til UIFs bestemmelser
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 22 – i e-læring (opt.)
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 23 – i fysisk/virtuelt klasserom
231/2001, Tillit og personvern
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 24 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 25 – i fysisk/virtuelt klasserom (opt.)
Osint-teknikker for å støtte due diligence-aktiviteter
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 26 – i e-læring (opt.)
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 27 – i fysisk/virtuelt klasserom (opt.)
Undersøkende journalistikkteknikker for å støtte due diligence-aktiviteter
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 28 – i e-læring (opt.)
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 29 – i fysisk/virtuelt klasserom (opt.)
IT-administrasjonsteknikker for AML-applikasjoner
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 30 – i e-læring (opt.)
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 31 – i fysisk/virtuelt klasserom
AML-pakke fra VI-direktivet til etablering av AMLA
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 32 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 33 – i fysisk/virtuelt klasserom
Sanksjoner mot hvitvasking Konkrete saker / Pågående drift
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 34 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 35 – i fysisk/virtuelt klasserom
Internasjonale sanksjoner
– Eksponering av temaene som dekkes av modulen
– Praktiske øvelser med analyse og plenumsdiskusjon av konkrete case, foreslått av studentene i dagene før intervensjonen med mulige øvelser veiledet av lærer.
– Spørretime på slutten av modulen
MODUL 36 – i e-læring
– Studie på e-læringsplattform
– Verifikasjonstest av læring på e-læringsplattformen
MODUL 37 – i fysisk/virtuelt klasserom
– Simulering av avsluttende eksamen
MODUL 38 – i e-læring
– Simulering av avsluttende eksamen
MODUL 39 – i fysisk/virtuelt klasserom
- avsluttende eksamen
MODUL 40 – i E-læring
- avsluttende eksamen
Masterdiplom
På slutten av kurset vil hver student kunne oppnå diplomet (pergament) fra spesialiseringsmesteren i anti-hvitvasking og CFT, sertifikatet og "Anti-Money Laundering License" (AML-lisensen), som vil sertifisere deltakelse på opplæringskurset og tilegnelse av spesialiserte ferdigheter verifisert takket være testene utført gjennom en skriftlig og muntlig avsluttende eksamen og tester utført med skolens e-læringsplattform.
Oppnåelse er underlagt følgende betingelser:
- regelmessig oppmøte i klasseromstimer;
- regelmessig tilstedeværelse av leksjoner på e-læringsplattformen;
- passerer de planlagte skriftlige testene;
- bestått testene som kreves på E-læringsplattformen;
Frigivelsen av diplomet og andre kvalifikasjoner er uansett avhengig av regelmessig oppmøte på leksjonene (minst 80 % av dagene).
REGISTRER "AML & Compliance Managers"
På slutten av kurset kreves PÅMELDING i AML & COMPLIANCE MANAGERS REGISTER, reservert for nyutdannede av "Anti-Money Laundering Diploma" Master holdt ved European School of Banking Management .
Galleri
Stipend og finansiering
lån
Master er kvalifisert for finansiering for:
- Bankene gjennom Forsikringsbankfondet
- Privatpersoner gjennom æreslånet
Ideelle studenter
mottakere
Vikter for hvitvasking av penger og spesialister, Delegater for hvitvasking av penger, SOS-ledere, juridiske ledere og spesialister, Compliance og Internal Audit Managers, Risk Management Officers og Specialists. Selv nyutdannede i den post-graduate versjonen av mastergraden som varer et år.