Les den offisielle beskrivelsen

Dette programmet fokuserer på utforming og gjennomføring av selskapets strategi. Deltakerne vil lære teknikker for å forstå konkurransedyktig struktur i sin bransje og selskapets posisjon i bransjen. Entry, posisjonering, prising, ny virksomhet, teknologi, diversifisering og vertikal integrasjon beslutninger vil bli studert. Den organisatoriske problemene forbundet med effektivt utvikle og gjennomføre strategier vil også bli analysert. I tillegg inneholder kurset en innføring i spillteori og utvikler et verktøy for å bruke den til strategiske beslutningsprosesser.


Under dette programmet vil du lære å:


- Vurdere verdien av strategien alternativer.

- Forbedre din evne til å gjenkjenne viktige strategiske spørsmål.

- Drive eierskap av bedriftens strategi gjennom effektiv kommunikasjon.

Identifisere og sammenlign organisasjonens kjernekompetanse med de av dine konkurrenter.

- Utvikle systemer og tegninger for å koordinere aktiviteter på tvers av forretningsenheter og funksjoner.

- Analyser horisontale strategier som koordinerer deling av ressurser og overføring av kunnskap mellom enheter.

- Forstå hvordan strategien kan brukes til å forutsi fremtiden.

- Unngå de klassiske feilene i å tenke strategi ved å unngå alle buzz ord.

- Påfør historien til firmaet når analysere strategi.

- Bruk de fem-styrkene analyse til din organisasjon.

- Forutsi effekten av bransjens utvikling og bedre forutse konkurransedyktig reaksjoner.

- Gjenkjenne som konkurransefortrinn kan opprettholdes.

- Forutsi konkurransedyktig respons på ulike scenarier.

- Bruk scenario analyse i modellering usikkert, konkurransedyktige miljøer.

- Bestem organisatoriske krav til strategi og tilpasse organisasjonen til en ny strategi.


Hvem bør delta


Programmet er utviklet for øvre middelklasse gjennom senior-nivå ledere som nå er eller vil bli dypt involvert i utviklingen av strategien på konsernnivå, virksomhet eller funksjonelt nivå i sine organisasjoner. Egnede titler ville inkludere visepresidenter, daglige ledere, strategiske planleggere, konsulenter, bedrifter og planleggere, og funksjonelle direktører i områder som markedsføring, økonomi, drift og andre ledere som er involvert i utformingen og gjennomføringen av en bedrifts eller forretningsenhet strategi.



Topics Outline


Industry Analysis og posisjonering

Competitive Advantage, Bærekraft, og Entry

Corporate Strategy

Strategiimplementering

Konkurransedyktige Dynamics og Game Theory

Strategisk Scenario analyse

Nye Venture Strategi: Rollen som General Manager

Technology Strategy

Strategisk tenkning



Se 16 flere kurs fra University of Chicago Booth School of Business »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
aug. 2019
sep. 2019
Duration
5 dager
Deltid
Pris
7,450 USD
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
aug. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

aug. 2019

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato
Søknadsfrist
Sluttdato
Location
Søknadsfrist
Sluttdato
Location
Søknadsfrist
Sluttdato