executive program i bedriftenes strategi

University of Chicago Booth School of Business

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

executive program i bedriftenes strategi

University of Chicago Booth School of Business

Dette programmet fokuserer på utforming og gjennomføring av selskapets strategi. Deltakerne vil lære teknikker for å forstå konkurransedyktig struktur i sin bransje og selskapets posisjon i bransjen. Entry, posisjonering, prising, ny virksomhet, teknologi, diversifisering og vertikal integrasjon beslutninger vil bli studert. Den organisatoriske problemene forbundet med effektivt utvikle og gjennomføre strategier vil også bli analysert. I tillegg inneholder kurset en innføring i spillteori og utvikler et verktøy for å bruke den til strategiske beslutningsprosesser.


Under dette programmet vil du lære å:


- Vurdere verdien av strategien alternativer.

- Forbedre din evne til å gjenkjenne viktige strategiske spørsmål.

- Drive eierskap av bedriftens strategi gjennom effektiv kommunikasjon.

Identifisere og sammenlign organisasjonens kjernekompetanse med de av dine konkurrenter.

- Utvikle systemer og tegninger for å koordinere aktiviteter på tvers av forretningsenheter og funksjoner.

- Analyser horisontale strategier som koordinerer deling av ressurser og overføring av kunnskap mellom enheter.

- Forstå hvordan strategien kan brukes til å forutsi fremtiden.

- Unngå de klassiske feilene i å tenke strategi ved å unngå alle buzz ord.

- Påfør historien til firmaet når analysere strategi.

- Bruk de fem-styrkene analyse til din organisasjon.

- Forutsi effekten av bransjens utvikling og bedre forutse konkurransedyktig reaksjoner.

- Gjenkjenne som konkurransefortrinn kan opprettholdes.

- Forutsi konkurransedyktig respons på ulike scenarier.

- Bruk scenario analyse i modellering usikkert, konkurransedyktige miljøer.

- Bestem organisatoriske krav til strategi og tilpasse organisasjonen til en ny strategi.


Hvem bør delta


Programmet er utviklet for øvre middelklasse gjennom senior-nivå ledere som nå er eller vil bli dypt involvert i utviklingen av strategien på konsernnivå, virksomhet eller funksjonelt nivå i sine organisasjoner. Egnede titler ville inkludere visepresidenter, daglige ledere, strategiske planleggere, konsulenter, bedrifter og planleggere, og funksjonelle direktører i områder som markedsføring, økonomi, drift og andre ledere som er involvert i utformingen og gjennomføringen av en bedrifts eller forretningsenhet strategi.



Topics Outline


Industry Analysis og posisjonering

Competitive Advantage, Bærekraft, og Entry

Corporate Strategy

Strategiimplementering

Konkurransedyktige Dynamics og Game Theory

Strategisk Scenario analyse

Nye Venture Strategi: Rollen som General Manager

Technology Strategy

Strategisk tenkning



Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Sept. 2019
Duration
Varighet
5 dager
Deltid
Price
Pris
7,450 USD
Information
Deadline
Locations
Spania - Madrid, Community of Madrid
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Studiestart : Aug. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
USA - Chicago, Illinois
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
USA - Philadelphia, Pennsylvania
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Aug. 2019
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Sept. 2019
USA - Chicago, Illinois
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
USA - Philadelphia, Pennsylvania
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Spania - Madrid, Community of Madrid
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen