Graduate Certificate in Hospitality and Tourism Operations Management
Fanshawe College
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
London, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 33 414 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* $7 188,65/termin: totalavgift for internasjonale studenter per semester. De faktiske kostnadene for 2020/21 er fortsatt under fastsettelse
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vennligst merk: Hospitality and Tourism Operations Management, THM1, er kun åpen for internasjonale studenter.
Designet for universitets- og høyskolekandidater som søker en karriere i reiselivs- og gjestfrihetssektoren, vil dette programmet fokusere på anvendt kunnskap innen gjestfrihetsoperasjoner i en global økonomi, som omfatter planlegging og ledelse av gjestfrihetsbedrifter av ulik størrelse og kompleksitet.
Du vil bruke kritisk tenkning, multitasking og problemløsningsferdigheter etterspurt av gjestfrihetsbransjen. Analytiske og samarbeidende problemløsningsferdigheter vil bli utviklet gjennom bruk av autentiske casestudier med ledende industripartnere og relevant industriteknologi.
Praktisk praktisk opplæring vil utvikle dine kundeservice- og tilsynsferdigheter i vår fine dining-restaurant The Chef's Table og hurtigservice-delikatesseforretningen Olive Oyle's Deli. Du vil bruke teamarbeid og lederegenskaper, lage strategier for veiledning, motivere ansatte og jobbe som et team for å nå målene og målene for gjestfrihetsarbeidsplassen.
Nyutdannede vil ha utviklet forretnings- og ledelsesferdigheter som gjelder for ulike gjestfrihetssektorer, inkludert overnatting, mat og drikke, gjestetjenester og turisme. Du vil være utstyrt med kunnskapen og ferdighetene som kreves for å påta deg førstelinjetilsyns- og lederstillinger i gjestfrihetsindustriens utviklende fartsfylte verden.
Funksjoner og fordeler:
- Tjen mens du lærer - dette programmet inkluderer en fire måneders betalt arbeidsperiode innen den kanadiske gjestfrihets- og turismeindustrien.
- Pathway til Canada – dette toårige programmet kan føre til en lengre arbeidstillatelse for internasjonale studenter (opptil tre år i Canada).
- Ledererfaring - dette programmet er unikt ved at du utvikler både omfattende kunnskap om gjestfrihets- og reiselivsnæringen samt en sterk kompetanse innen ledelse.
Opptak
Læreplan
Kurs
Nivå 1
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- PBRL-6004 ---- Praksisforberedelse 1
- BEVR-6001 ---- Drikkevarer, viner og brennevin
- SFTY-1075 ---- Matsikker, smart servering og førstehjelp
- COMM-6026 ---- Språk hos Hosp. Ledelse i Canada
- TOUR-6008 ---- Kanadisk turistindustri
- FDMG-1115 ---- Service Intro
- COMP-6047 ---- Datakunnskaper
Nivå 2
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- FDMG-3049 ---- Servicepraksis
- HOSP-5001 ---- Hospitality Human Resources Management
- HOSP-6004 ---- Overnattingsadministrasjon
- PHIL-6003 ---- Etikk i gjestfrihet
- TOUR-6006 ---- Nordamerikansk turisme
- DEVL-6018 ---- Praksisforberedelse 2
Nivå 3
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- PBRL-6010 ---- Internship
Nivå 4
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- HOSP-6009 ---- Inntektsstyring
- COMM-6019 ---- Avansert profesjonell kommunikasjon
- FDMG-6014 ---- Globalt perspektiv for mat og vin
- MKTG-6021 ---- Markedsføring for Hospitality Management
- FDMG-3050 ---- Servicetilsyn
- HOTL-6001 ---- Bærekraftige fasiliteter
- HOSP-6005 ---- Kostnadskontroll for Hospitality Management
Nivå 5
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- MGMT-6111 ---- Globale lederskapsstrategier
- MGMT-6112 ---- Effektive ledelsesstrategier
- MGMT-6104 ---- Salg og kunderelasjoner
- HOSP-6008 ---- Gjestfrihetslov og risikostyring
- TOUR-6007 ---- Attraksjoner og turisme
- FDMG-5024 ---- Service Management
Program Residency
Studenter må fullføre minimum 24 studiepoeng i dette programmet på Fanshawe College for å oppfylle programmets residenskrav og oppgradere fra dette programmet
Programresultat
Kandidaten har pålitelig demonstrert evnen til å:
- Identifiser, velg og bruk økonomistyringsprinsipper, inkludert kostnadsregnskap, ledelsesregnskap og revisjonspraksis og prosedyrer.
- Velg og implementer riktig ledelsesteori og driftspraksis, inkludert de grunnleggende prinsippene som ligger til grunn for ledelsesplanlegging, organisering, regi og kontroll i en tjenestedrevet industri.
- Bruk økonomiske drifts- og statistiske rapporter for å hjelpe til med mellom- og langsiktige beslutninger.
- Vurdere tilstrekkeligheten av strategiske og operasjonelle beslutninger gjennom anvendelse og analyse av passende økonomiske indikatorer.
- Utvikle en god organisatorisk markedsplan.
- Utvikle og implementere effektive kunderelasjoner; håndtere gjesteproblemer med empati og følsomhet.
- Velg og bruk bransjespesifikke og generiske programvarepakker knyttet til operasjonell planlegging og ledelse.
- Bidra effektivt til utvikling og implementering av ledelsesprosedyrer for tilsyn med ansatte; identifisere og bruke passende organisatoriske atferdsprinsipper og motiverende eller teambyggingsteknikker for å oppnå ønsket ytelse.
- Identifisere, analysere og arbeide innenfor relevant myndighetslovgivning og forskrifter som har betydning for gjestfrihets- og reiselivsnæringen, inkludert arbeidshelse- og sikkerhetslovgivning, ansettelsesstandarder og arbeidsforhold, og kontraktsrett.
- Opprettholde servicestandarder og møte forretningsbehov på en etisk og sosialt ansvarlig måte.
- Utvikle, implementere og revidere strategiske operasjonelle planer for en avdeling eller virksomhet.
- Gjennomfør møter og hold formelle presentasjoner ved å bruke effektive offentlige taleferdigheter og teknikker.
Galleri
Karrieremuligheter
Nyutdannede fra Fanshawes Hospitality and Tourism Operations Management-program vil finne morsomme og spennende jobbmuligheter på hoteller, feriesteder, konferansesentre, restauranter, reiselivskontorer eller turselskaper, inkludert:
- Service agent for gjester
- veileder for gjesteservice
- concierge
- restaurantveileder
- reservasjonsveileder
- bankettveileder
- front office supervisor
- mat- og drikkeveileder
- husarbeidsleder
- nattrevisor
- salgskoordinator
- serveringskoordinator
Her er noen eksempler på karrieremuligheter for nyutdannede fra Fanshawes Hospitality and Tourism Operations Management-program:
Medlem av hotellteamet
Fantastiske arbeidsmuligheter i vakre 3-, 4- og 5-stjerners hoteller og feriesteder rundt om i verden i stillinger som gjesteserviceagenter, mat og drikke, rengjøring, salg, catering og mer!
Ansatte på feriestedet
Spill en integrert rolle i å opprettholde den effektive driften og feriestedets tjenester, som golf, spa, ski, turer og rekreasjonsaktiviteter.
Serveringskoordinator
Gi støtte til arrangementsplanleggingsteamet samtidig som du fungerer som kontaktpunkt for besøkende og gjester.
Retirement Residence Service og Rec Team
Gir service og rekreasjonsstøtte til pensjonister.
Turoperatør og guide
Tilpass turopplevelser, inkludert overnatting, måltider, sightseeing og transportkomponenter.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.