Graduate Certificate in Intercultural Leadership
University Of Maryland Baltimore
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Baltimore, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
9 - 36 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 635 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Kostnad per kreditttimme: $ 635.50 (i staten), $ 861.50 (Uten tilstand)
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette ekstremt relevante 13-kreditt graduate sertifikatet i interkulturell ledelse bruker online og personlig tilrettelegging for å bygge videre på eksisterende kompetanser ved å utforske holdninger og oppfatninger av selv og andre og bruke denne kunnskapen til praktiske situasjoner.
Som student i programmet vil du øke din forståelse av interkulturell kompetanse og de nødvendige verktøyene for å jobbe på tvers av kulturell forskjell. Nyutdannede fra dette programmet vil ha økt evne til å engasjere seg i den praktiske anvendelsen av strategier for å positivt påvirke klimaet for mangfold i organisasjonen.
Søknad om opptak til høstsemesteret utløper innen 15. juli.
Karriereutsikt
Ifølge Job Outlook 2018 er en årsrapport fra National Association of Colleges and Employers, mellommenneskelige ferdigheter og evnen til å jobbe i et lag blant de mest ettertraktede ferdighetene i fremtidige ansatte.
Etter at programmet er ferdigstilt, vil studentene være forberedt på å anvende de ferdighetene de har oppnådd gjennom det interkulturelle lederskap sertifikatet til sysselsetting i privat sektor, samt lokale, statlige og offentlige stillinger innen helse, vitenskap, sosialt arbeid, lov, samfunnsengasjement og utdanning.
Programstruktur
Det interkulturelle lederskapsprogrammet er en 13-kreditt, fem-kurset sertifikat. Fire kurs tilbys på nettet, og gir maksimal fleksibilitet for å møte behovene til fagfolk. I tillegg vil det være et 1-kreditt obligatorisk på stedet bosted som vil bli tatt i samspill med sluttkurset.
Dette programmet vil forberede studentene på engasjement i kommunikasjon, handlinger og atferd som fremmer passende interkulturelle interaksjoner. Studentene skal lære strategier som trengs for å samhandle med ulike kulturgrupper, strategier i tverrkulturell kommunikasjon og praktisk anvendelse av kulturelle responsivitetsevner.
Er en nettkurs rett for deg?
Er et nettkurs riktig for deg? Her er flere advarsler om nettbasert læring før du tar sjansen.
Online kurs kan kreve mer tid enn på campus klasser.
- Hvis du er interessert i et kurs på nettet fordi du tror at det blir mindre arbeid enn et tradisjonelt ansikt til ansiktskurs, kan denne læringsstilen ikke være riktig for deg. Tro det eller ikke, du kan bruke mer tid på å studere og gjennomføre oppgaver i nettmiljøet enn du vil i en på campus kurs. Hvordan kan det være? Internettmiljøet er tekst- og aktivitetsbasert. For å kommunisere med din instruktør og andre deltakere må du skrive meldinger, legge svar og laste opp skriftlige oppgaver som kan forekomme oftere enn i tradisjonelle kurs. Også lesing av forelesningsmaterialer og engasjement i læringsaktiviteter kan ta mer tid enn å lytte til en instruktør levere et foredrag. Mange deltakere mener at et nettkurs er minst like mye arbeid som et kurs på campus; noen sier at deres online kurs involvert mer arbeid. Imidlertid føler de fleste deltakere at denne ekstra arbeidsbelastningen mer enn kompenseres av det faktum at de var i stand til å "gå i klassen" når de hadde tid, enten det var klokken 02.00 eller 18.00. Deltakere liker også det faktum at nettbaserte kurs involverer mange kreative aktiviteter og læringsopplevelser. I stedet for å bli forelagt på, er du en aktiv deltakelse i læringsprosessen. Mange deltakere mener dette er morsommere og forbedrer deres evne til å søke hva de lærer på virkelige liv.
Online kurs krever gode tidsstyringsevner.
- En av de mange fordelene med online kurs er at du vil kunne jobbe med kursene dine når du vil og hvor du vil. Imidlertid er nettkurs ikke selvfaglige kurs. Det er oppdragsfrister, akkurat som en på campus kurs. Det kan være veldig enkelt å gå glipp av disse frister og falle bak i deres kurs. Ikke møte tidsfrister er den ledende grunnen til at online deltakere ikke lykkes. Det er lett å forutse og avstå fra å lese, forsinke innlegging av meldinger på diskusjonsforumet, og glem å laste opp skriftlige oppgaver. Som med de fleste ting, hvis du ikke klarer tiden din riktig, vil du finne deg selv begravet under et tilsynelatende uoverstigelig fjell av kurs. Online kurs krever selvdisiplin å sette opp biter av tid for å fullføre studiene. Det betyr at du må gjøre en online studie en prioritet og ikke la andre aktiviteter forstyrre.
- Dette betyr at en kvalitet du trenger for å lykkes, er "disiplin". Mens du vil være en del av et nettbasert fellesskap og vil jobbe med andre online, er det ditt ansvar å logge inn og delta. Det kan være altfor lett å sette av ved å logge inn når nei forteller deg å gjøre det på en bestemt tid hver dag. Det er opp til deg å lage en tidsplan for deg selv for å sikre at du deltar i klassen din, og at du gir deg nok tid til å fullføre oppgavene.
Et online kurs kan skape en følelse av isolasjon fra jevnaldrende.
- Å studere alene med kun datamaskinen som din følgesvenn kan være utilfredsstillende for noen som trenger høy grad av sosial aktivitet som en del av deres læringserfaring. Internettmiljøet er en mye forskjellig atmosfære som tar litt vant til. Du bør være oppmerksom på slike følelser av isolasjon og være klar til å søke hjelp hvis de begynner å hindre studiene. En rask e-post til en klassekamerat eller instruktør kan hjelpe deg til å føle deg bedre tilkoblet dersom følelsen av fellesskap du søker mangler. Dette er ikke å si at du ikke vil ha samhandling med klassekameratene dine i et online kurs. Faktisk er det mange online deltakere som påstår at nettkurs har en tendens til å gi mer samhandling med jevnaldrende og instruktører. Faktisk sier mange av våre deltakere at de lærte sine kollegaer å lære seg bedre i denne typen læringsmiljø.
Tilbakemelding for innleggene dine og fra instruktører kan være begrenset og forsinket.
- I en tradisjonell klasserominnstilling vil deltakerne få umiddelbar tilbakemelding fra sine jevnaldrende. Slike umiddelbarhet vil mangle i det elektroniske miljøet. Hvis du trenger mer umiddelbar tilbakemelding til dine diskusjonskommentarer, hvis du trenger å stille mange spørsmål før du kan forstå et konsept eller en oppgave, hvis du trenger fordelen av bevegelser eller ansiktsuttrykk for å få poenget ditt over eller for å forstå kommentarene av andre, så kan nettutdanning ikke være det beste valget for deg akkurat nå.
- Også tilbakemelding fra din instruktør vil utelukkende være i form av skriftlige kommentarer i stedet for muntlige kommentarer. I tradisjonelle kurs, gjør instruktører ordninger for personlig kontortid eller foreta spesielle arrangementer for å møte deltakere. I et nettkurs er det vanligvis ingen ansikt til ansiktskontakt med instruktøren din. Hvis du føler at du trenger å se instruktøren din ofte for å lykkes, kan det hende at nettbasert læring ikke er riktig for deg. Du bør imidlertid planlegge det store flertallet av din kontakt med instruktøren din via e-post eller annen elektronisk kommunikasjon. Også slik kommunikasjon vil bestå av forsinket tilbakemelding, selv om de fleste online instruktører er gode til å svare på elektronisk kommunikasjon innen kort tid.
Online kurs krever at du er en aktiv elev.
- Online kurs er avhengig av at deltakerne er aktive elever, i den forstand at det er en forventning om at elevene vil søke ytterligere informasjon fra Internett (for eksempel artikler og nettsider) som legges inn på innlegg og i skriftlige oppgaver. De fleste tradisjonelle kurs består av passiv læring i form av overføring av informasjon via forelesninger i klasserommet, som tar bort tid fra diskusjon. I det elektroniske miljøet vil det bli korte lydforelesninger å laste ned, men det meste av det virtuelle klasserommet vil bestå av aktive læringsaktiviteter, for eksempel diskusjonsforum, online gruppearbeid, skriftlige oppgaver.
- Så, for å gjøre det bra i et kurs på nettet må du være (eller bli) en uavhengig elev. Det er, selvfølgelig, fordeler med dette også. At nettbasert utdanning gir muligheten til å være en selvstendig lærer, er akkurat hva noen liker om det. Mange deltakere nyter nettbaserte diskusjoner mer enn ansikt-til-ansikt diskusjoner. Noen deltakere er skremt ved å snakke foran en gruppe eller er motvillige til å svare på et spørsmål med mindre de vet at de har rett. Nettbaserte diskusjoner gir dem tid til å reflektere og komponere diskusjonskommentarer, samt lese og lese om andres kommentarer før de hopper i samtalen selv. Også deltakerne for hvem engelsk er et morsmål, føler seg ofte mer komfortabel med ekstra tid til å forstå og reflektere siden det kan være lett å bli litt tapt i en fartsfylt klassediskusjon.
- En av de største fordelene med elektronisk læring er fokuset på en aktiv læringsstil og læring fra dine jevnaldrende. Så hvis du klarer det ekstra arbeidet som online læring kan medføre, utvikle gode ledelsesevner, bli vant til mangelen på ansikt til ansikt-interaksjon, og tolerer forsinket tilbakemelding, så vær forberedt på å høste fordelene med online læring!
Tidsplan for programgjennomføring
- Kursene vil bli tilbudt i sekvensiell rekkefølge.
- Deltakerne er begrenset til høstopptak.
- Selv om de fleste studenter fullfører programmet innen ni måneder, vil du få opptil tre år til å fullføre programmet.
kurs
Interkulturell og tverrkulturell kommunikasjon (3 studiepoeng)
- Hensikten med dette kurset er å studere kommunikasjon innenfor rammen av kulturmiljøet. De tre hovedmålene er: å gi studentene både kognitive og erfaringsmaterialer som de kan utvikle bevissthet om sin egen kulturelle identitet; å øke sin kunnskap om de spesielle kommunikasjonsproblemene som kan forventes i en tverrkulturell situasjon og å gi studentene mulighet til å søke ny innsikt i tverrkulturelle møter.
Historisk utforskning av rase i USA (3 studiepoeng)
- Dette kurset skal bygge på grunnleggende termer og konsepter som diskuteres i løpet av en, mens du undersøker identitetsspesifikk offentlig politikk og dens innvirkning på ulike samfunn. Studentene vil utvikle en dypere forståelse av identiteter og krysset gjennom historiske erfaringer fra rase, etniske og kulturelle grupper i USA
Historisk utforskning av kultur i USA (3 studiepoeng)
- Studentene vil fortsette å undersøke gruppens identitetshistorie i USA gjennom offentlig politikk og historiske erfaringer. Spesiell oppmerksomhet vil bli gitt til virkningen av sosiale bevegelser, advocacy og allyship samtidig som det gir praktiske ferdigheter for selvhjelp.
Praktisk anvendelse av interkulturell ledelse (3 studiepoeng)
- I dette kurset skal studentene lære og praktisere bruk av begreper interkulturell utvikling til ulike aspekter av deres personlige og faglige liv. Studentene vil også få verktøy for å fortsette å lære og utvikle sine interkulturelle ferdigheter i løpet av livet.
Interkulturell Impact Institute (1 studiepoeng)
- Intercultural Leadership Institute er en mulighet for studenter å engasjere seg i ansikt til ansikt interkulturell læring og utvikle en dypere forståelse av begreper og ferdigheter lærte over de fire online kursene. I tillegg vil dette instituttet gi refleksjon og intergroupdialog som er integrert i interkulturell utvikling. Studentene skal presentere sitt kulminerende prosjekt, en organisatorisk vurdering av deres faglige organisasjon.
Opptak
Opptak til dette online-sertifikatprogrammet er selektivt. En amerikansk bachelorgrad eller tilsvarende fra en utdanningsinstitusjon utenfor USA er nødvendig. GRE er ikke nødvendig for opptak til dette programmet. Ingen spesifikke bachelorstudium er nødvendig eller anbefalt.
Sertifikatprogrammet kan tas på heltid eller deltid. For internasjonale deltakere er det ikke nødvendig med visum fordi programmet tilbys på nettet.
Søknadsmateriale kreves
Alle søknadsmaterialer må sendes elektronisk, med unntak av utskrift, som leveres direkte til Graduate School.
- For internasjonale søkere: Offisielle TOEFL- eller IELTS-scoringsrapporter: Internasjonale søkere er pålagt å demonstrere ferdigheter i engelsk, må sendes direkte fra enten TOEFL (Test for engelsk som fremmedspråk) eller IELTS (International English Language Testing System) byråer. Minimumskravene er 80 på internettbaserte TOEFL og 7,0 på IELTS.
- For Maryland Innbyggere: Fyll ut Residency Application på vår hjemmeside.
- Erklæring om akademiske mål og faglige interesser - Send med elektronisk søknad en redegjørelse for akademisk formål (300-500 ord) som adresserer a) din hensikt med å forfølge denne sertifikatgraden og b) hvordan studiet passer inn i dine overordnede faglige mål.
- Curriculum Vitae eller CV - Send med online søknad.
- Transkripsjoner fra alle tidligere høyskoler / universiteter. Send offisielle dokumenter til Graduate School (se nedenfor adresse) på søknadstidspunktet. Personer som tilbys opptak vil bli pålagt å levere offisielle dokumenter (som angitt nedenfor for innenlandske og internasjonale deltakere) før innmelding for verifisering før tilbudet vårt regnes som offisiell.
- Innebygde transkripsjoner: Offisielle transkripsjoner må ankomme i konvolutter forseglet av utstedende institusjoner som bekrefter tildeling av den angitte graden. Kopier, åpnede eller uforseglede konvolutter, uoffisiell utskrift eller fakser vil ikke bli akseptert som offisielle dokumenter. Prosessen med å be om transkripsjoner fra universiteter kan ta mange uker, så vær så snill å planlegge det.
- Internasjonale transkripsjoner: Internasjonale søkere må gi en (1) offisiell transkripsjon på engelsk og ett (1) offisielt modersmåls transkripsjon eller karakterark fra hvert høyskole eller universitet som deltok.
- Fullført online søknadsskjema.
- Alle offisielle poeng må sendes direkte fra TOEFL (vennligst bruk institusjonskode # 5848) eller IELTS til Graduate School.
- Ikke refunderbart søknadsavgift $ 75 (US): Betal online eller send direkte til Graduate School.
Merk: GRE-poeng er ikke påkrevd for opptak til dette sertifikatprogrammet.
Programbilde
- 13 studiepoeng kreves for å fullføre sertifikatet
- Kostnad per kreditttimme: $ 635.50 (i staten), $ 861.50 (Uten tilstand)
- 9: Gjennomsnittlig antall måneder som kreves for å fullføre sertifikatet (kan ta opptil 3 år).
Opptak Deadlines
- Nå aksepterer søknader for høsten 2019. Søknadene er på grunn 15. juli.