Søk før 16. november 2021 for å få USD 150 i rabatt på programavgiften. Bruk kode SMU150EBTA under betaling. Hva vil dette programmet gjøre for deg? Etter vellykket gjennomføring av programmet, vil deltakerne kunne: Utvikle produkttankegangen som trengs for å bringe levedyktige produkter eller tjenester til markedet. Definer problemet et produkt skal løse mens du kartlegger kundens reise; artikulere brukerpersonligheter. Bruk designtenkning for å generere innovative ideer og løsninger på designproblemer. Analysere strategier og rammer for utvikling, markedsføring og salg av et produkt. Evaluer avgjørelser om produktveikartlegging og prototyping ved å bruke ulike produktstyringsteknikker og -praksis. Skisser en plan for å lage et konkurransedyktig, skalerbart produkt ved å bruke nøkkelstrategier og rammeverk for produktutvikling. Programmoduler Programmet består av 8 moduler. Hver modul ledes av en SMU-fakultetsekspert med felterfaring som er spesifikk for produktledelsesemnene som diskuteres. Modul 1: Produktutvikling i den digitale tidsalderen Undersøk årsakene til forstyrrelser for produkter og virksomheter, de ulike stadiene av digital produktutvikling, og plattformmodellene og strategiene for å skape nettverksverdi. Modul 2: Produktporteføljestrategi Identifiser nøkkelelementene i en produktportefølje, produktporteføljestrategier for firmaer og produkter med effektive ressursallokeringer. Modul 3: Designe kundesentrerte produkter og designtenkning Analyser forretningskundepersona ved å bruke designtenkning, design og evaluer ulike strategier for å konseptualisere og generere relevante løsninger på designproblemer. Undersøk viktigheten av prototyping og testing under designtenkeprosessen. Modul 4: Produktmulighetsgap og minimum levedyktig produkt Identifiser produktmulighetshullene for forretningsvekst. Skisser en fast innovasjonsstrategi ved å bruke et produktinnovasjonscharter og beskriv et minimum levedyktig produkt mens du skiller det fra et forretningsforslag. Modul 5: Produktledelsesmetode: Lean & Agile produktutvikling Beskriv og sammenlign de tradisjonelle og nye produktutviklingsprosessene. Undersøk implementeringen av lean og smidig forretningsmetodikk i en organisasjon. Skisser en produktutviklingsplan med en kombinasjon av designtenkning, landutvikling og smidig metodikk. Modul 6: Prisstrategier og forretningsmodeller Skissere en plan for å lage en effektiv forretningsmodell og prisstrategi for et produkt eller en tjeneste. Diskuter betydningen av verdibasert prising for et produkt. Undersøk de nye forretningsmodellene. Modul 7: Posisjonering og planlegging Analysere elementer i et produkt og utvikle dets posisjoneringsstrategi. Undersøk posisjoneringsstrategien til et produkt med fokus på verdiforslag og kundemålsegmentet. Gjenkjenne produktattributtene som påvirker forbrukernes kjøpsbeslutninger. Modul 8: Lansering og administrasjon av produktlivssyklus ved hjelp av data Beskriv konseptet PLS med og relaterte retningslinjer. Forklar hensynet til voksende modenhet og nedgang ved PLS. Identifiser stadiet av PLS og trinn en organisasjon må ta i hvert trinn for å lykkes. Capstone-prosjektet Videreutvikle din erfaring og portefølje innen produktledelse. Dette dyptgående Capstone-prosjektet vil utfordre deg til å bruke ferdighetene og teknikkene du oppnådde i uke 3 til uke 7 til et virkelig produktutviklingsscenario. Oppdrag Grab: Oppdag nye grenser for vekst i den sørøstasiatiske delingsøkonomien Gjennom et casestudie sentrert om en av Asias mest suksessrike oppstartsbedrifter, vil du identifisere sentrale interessenter innenfor Grab-økosystemet, analysere Grabs konkurranseposisjon og anbefale hvordan du kan styrke denne posisjonen og skape nye forretningsmuligheter. Eksperimentering og opsjonsvurdering Velg mellom to produkter for å investere FoU-ressursene dine: Produkt A innebærer design av et nytt batteri som vil bruke litiumionteknologi. Produkt B innebærer utforming av en ny generasjon batterier basert på toppmoderne nikkel-hydrid-teknologi. Produktets livssyklus Undersøk salget av iPhone fra introduksjonen i 2007 til andre kvartal 2021, inkludert de forskjellige modellene og prispunktene gjennom årene. Program Fakultet Kapil R Tuli, Ph.D. Lee Kong Chian professor i markedsføring, direktør, Retail Center of Excellence Singapore Management University Kapil R Tuli er Lee Kong Chian-professor i markedsføring, direktør, Retail Center of Excellence ved Singapore Management University. Han har en Ph.D. i markedsføring fra Goizueta Business School ved Emory University, en mastergrad i markedsføring og e-handel ved Texas A&M University, en Post Graduate Diploma in Business Administration fra NMIMS University (Mumbai), og en bachelorgrad i kjemi fra Mumbai University, India. Spesialområdene hans inkluderer kundesentrisitet, merkevareledelse, kundetilfredshet, innovasjon og digital transformasjon. Gjennom årene har prof Tuli engasjert seg i å designe og levere lederutdanningsprogrammer, offentlige taler og konsulentoppdrag med et bredt utvalg av firmaer som Visa, Tiffany & Co, Ikea, DFS, Johnson & Johnson, United Overseas Bank, Microsoft, Sembcorp Marine, Singapore Power, Singhealth, Civil Service College i Singapore, Zuellig Pharmaceuticals, Health Promotion Board, Public Utilities Board, Urban Regulatory Authority og Prysmian Inc. For tiden underviser Prof Tuli i markedsføringsledelse til MBA-studenter og administrerer tjenesteinnovasjoner til masterstudentene i innovasjon. I tillegg underviser Prof Tuli også i markedsføringsstrategi til Ph.D. Studenter. Gjennom årene har prof Tuli blitt anerkjent for både forskning og undervisning. I 2015 ble en casestudie skrevet av ham (Jungle Beer: An Entrepreneurs Journey) ble tildelt Best Case Study Award in Entrepreneurship av EFMD. I 2016 ble Prof Tuli det første fakultetet fra en asiatisk handelshøyskole som ble tildelt den prestisjetunge Rajan Vardarajan-prisen fra American Marketing Association (AMA) for tidlig karriere påvirkning i markedsføringsstrategi. I 2017 vant Prof Tulis forskning på kundeløsninger AMA-Sheth Award for long impact for en artikkel publisert i Journal of Marketing. Shantanu Bhattacharya, Ph.D. Lee Kong Chian professor i driftsledelse; varadekan (programmer); Faglig leder, Ph.D. i Business (General Management) Shantanu Bhattacharya er professor i driftsledelse ved SMU. Før dette var han førsteamanuensis i teknologi og driftsledelse ved INSEAD fra september 2002 til juni 2014, og assisterende professor i teknologi og driftsledelse ved INSEAD fra september 1998 til august 2002. Hans undervisnings- og forskningsinteresser er innen områdene teknologiledelse, driftsledelse, forsyningskjedestyring og utvikling av nye produkter og tjenester. Prof Bhattacharya er medlem av INFORMS, har holdt flere presentasjoner om å håndtere usikkerhet i høyteknologiindustrien, og hans forskning har dukket opp i Management Science. Før han begynte i SMU og INSEAD, var prof Bhattacharya instruktør ved University of Texas i Austin. Markus Karner, Ph.D. Faglig leder, lederutvikling Dr. Karner underviser i tverrfaglige kurs som kombinerer kompleksitetsteori, økologi, evolusjon og strategi. Han bruker disse verktøyene til å utforske funksjonen og utviklingen av komplekse adaptive systemer gjennom mangfold, rekombinasjon og kreativitet. Dr. Karner har undervist studenter og MBA-kandidater ved Singapore Management University siden 2005. Han eier et Singapore-basert konsulentselskap, Karner Consult Pte Ltd. Forskningen hans brukte molekylærbiologiske verktøy innen mikrobiell økologi i Middelhavet, Stillehavet og Antarktis. Han ble tildelt US National Science Foundation Medal for Services in Antarctica. Dr. Karner publiserte sin originale forskning i det prestisjetunge tidsskriftet Nature og andre fagfellevurderte publikasjoner og skrev en lærebok om biologiske modeller for næringslivet. Forskningen hans ble finansiert av National Science Foundations of Austria og USA, og av Commission of the European Communities. Patrick Tan, Ph.D. førstelektor i strategisk ledelse; Akademisk direktør, ITI; Kurskoordinator, ITI-spor Dr. Tan har mer enn 30 års senior regional ledererfaring i banker og forsikringsselskaper. Han har hatt roller i regional og landlig generell ledelse, salg og forretningsutvikling, drift, kundeservice og IT. I tillegg er Dr. Tan involvert i å starte opp virksomheter i Singapore, Indonesia, Thailand og Kina. Forskningsinteresser inkluderer strategi, inkludert bruken av Sun Tzu Art of War til næringslivet; Design Thinking; Forretningsmodellinnovasjon og ledelse av virksomheter i Asia-Stillehavsområdet. Srinivas K. Reddy, Ph.D. professor i markedsføring; direktør, Center for Marketing Excellence; Akademisk direktør, LVMH-SMU Asia Luxury Brand Research Initiative I tillegg til sin nåværende universitetsrolle, fungerte professor Reddy også som assisterende dekan for generell ledelse og overvåket MBA- og Executive MBA-programmene. Tidligere var han administrerende direktør og konsernsjef, bedriftsstrategi og lederutvikling i Maytas. Før han begynte hos Maytas var han Robert O. Arnold-professor i business og direktør for Coca-Cola Center for Marketing Studies, Terry College of Business ved University of Georgia. Professor Reddys ekspertise er innen merkevarebygging, innovasjon, utvikling av nye produkter, markedsføring og konkurransestrategi som involverer nye merker og tjenester. Prof Reddys forskning har blitt publisert i Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science, Social Networks, Statistical Science, Journal of International Business Studies, Marketing Letters, Journal of Retailing, Journal of the Academy of Marketing Science, Decision Support Systems og Journal of Business Research. I 2006 ble han tildelt IBMs prestisjetunge SUR-stipend for å studere bedriftens innovativitet og innovasjonskonvertering. Han har konsultert og undervist i lederprogrammer for IBM, Coca-Cola Company, United Parcel Service, Miller Brewing, Pfizer, Eli Lilly, Bristol-Myers-Squibb, Satyam Computer Services, Chase, Turner Broadcasting, Cox Interactive Media, Equitable, Ford Foundation , Price Waterhouse Coopers, MasterCard, Unilever, Sembcorp, MSIG, SingHealth, Randstad, Schneider Electric og Infineon. Program læringsreise 140 videoforelesninger 50+ bransjeeksempler 24 Oppdrag 8 Diskusjonsforum 1 Capstone-prosjekt Hvorfor melde deg på produktledelse? Suksessen til et selskap avhenger av effektiviteten til produktstyringsprosessen. Enten du ønsker å bringe nye produkter til markedet eller forbedre eksisterende, krever produktets livssyklus ledelse og lederskap for at verdi skal kunne leveres til kundene. Faktisk var nesten 70 % av de spurte produktsjefene enige om at produktledelse er en lederrolle. 84 % av produktledere og ledere som ble spurt, sa at de først og fremst er ansvarlige for produktstrategi. kilde: Alpha, 2020 57 % av produktledere sier at produktledelse er etablert, men fortsatt i utvikling i deres organisasjon. kilde: Product Management Festival, 2020 43 % av produktledere sier at de blir sett på som ledere og nøkkeldifferensiatorer i organisasjonen. kilde: Product Management Festival, 2020 Hvem er dette programmet for? Programmet er designet for både tekniske og ikke-teknologiske fagfolk. Representative roller og bransjer som kan være til nytte inkluderer: Bransjer: IT-produkter og -tjenester, bank- og finanstjenester, legemidler, rådgivning og mer Funksjoner: Teknologisk ledelse, generell ledelse, drift og rådgivning Dette programmet er ideelt for fagfolk som ønsker å utvikle nye produkter/tjenester, øke inntekter og lønnsomhet, konseptualisere disruptive forretningsmodeller med en produktsentrisk tilnærming, administrere produktporteføljer og bedriftsstrategi og identifisere flere markedsmuligheter for forretningsvekst.
-