Kommunikasjon

Institute for Business and Public Administration, Bucharest (ASEBUSS)

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Kommunikasjon

Institute for Business and Public Administration, Bucharest (ASEBUSS)

FORSTÅELSE DEG SELV OG ANDRE


Arbeidsplassen i dag innser mennesker har blitt en av de viktigste ingrediensene for organisatorisk suksess. Utnytte kraften av at menneske-investeringer betyr å stole mer enn noensinne på arbeidsplassen relasjoner. Disse forholdene gir byggesteiner for dagens vellykkede organisasjoner. Suksess på alle nivåer i en organisasjon krever ansatte til å stole på andre og å stille inn på den enkeltes behov, preferanser og stiler. Dette seminaret vil bistå ansatte i å bli mennesker eksperter ved å hjelpe dem å forstå behovene og atferdsmessige preferanser av mennesker i arbeid. Deltakerne vil lære å utvikle og vedlikeholde bedre relasjoner med overordnede, kolleger og underordnede.

Læringsmål omfatter:

* Utvikle bevissthet og forståelse av grunnleggende personlighetstyper og deres innflytelse på atferd og kommunikasjon stiler av andre.
* Forstå at ulike atferdsmønstre ikke er truende.
* Erkjenner forskjeller og sterke sider av andre, og bruke dem til å skape vinn-vinn situasjoner.
* Empowering ansatte med verktøy for å lykkes.
* Lære å kommunisere på et nytt språk.


Kommunikasjonsprosessen

Å fremme og bidra mer fullstendig til din organisasjon, må du forstå rollen av kommunikasjon. Du må samhandle med andre for å få og gi den informasjonen du og dine medarbeidere trenger å ta viktige avgjørelser. Den beste måten å forbedre din kommunikasjon er å forstå hva det er. Dette seminaret vil introdusere deg til kommunikasjonsprosessen og gi innblikk i noen av de største barrierene for kommunikasjon.

Læringsmål omfatter:

* Forstå viktigheten av virksomheten og organisatorisk kommunikasjon.
* Å være kjent med myter og realiteter for kommunikasjon.
* Å vite grunnmodellen for kommunikasjon.
* Identifisere barrierer for effektiv kommunikasjon.
* Ansette teknikker for å forbedre kommunikasjonen.


EFFEKTIVE lytting


I artikkelen, "Listening - Det kan endre livet ditt," forfatterne tilstand: "Å lytte er ikke bare et triks eller en rekke teknikker. Det er en holdning, en måte der man forholder seg til verden. For å være en god lytter, må du gjøre lytter en del av måten du lever. De fleste av oss anta at vi er gode lyttere. Vi tar for gitt at det å lytte bare kommer naturlig, når det faktisk er komplisert og anstrengende lytting. Ifølge forskning, inntar lytte 80 prosent av våre våkne timer. Derfor hjelper dette seminaret du forstå rollen av å lytte i organisasjonen og hvordan å bli en bedre lytter.

Læringsmål omfatter:

* Forstå viktigheten av effektiv lytting i organisatoriske innstillinger.
* Kjenne tegn og årsakene til dårlig lytting.
* Skille mellom dårlige og gode lyttevaner.
* Forbedre dine lytteferdigheter.
* Identifisere dine styrker og svakheter som en lytter.


EFFEKTIV mellommenneskelig kommunikasjon


En viktig ferdighet for deg som leder, er kompetent mellommenneskelig kommunikasjon. Dette seminaret vil hjelpe deg å lære betydningen av støttende kommunikasjon og gi retningslinjer som vil hjelpe deg å praktisere denne typen kommunikasjon.

Læringsmål omfatter:

* Skille mellom coaching og veiledning situasjoner.
* Bruk av problemorienterte utsagn heller enn personorientert uttalelser.
* Kommunisere congruently ved å anerkjenne din sanne følelser uten å handle dem ut i destruktive måter.
* Ansette beskrivende, ikke evaluerende utsagn som beskriver objektivt hva som skjedde.
* Bruke validere uttalelser som kunnskaps den andre personens betydning og unikhet.
* Utnytte konkrete uttalelser heller enn global (enten-eller, svart-eller-hvitt) uttalelser.
* Eie dine uttalelser: bruke personlige ord ("I") i stedet for upersonlige ord ("de").


FORBEDRING kommunikasjon Style


Ifølge Gerald M. Goldhaber, en kjent kommunikasjonsrådgiver, professor og forfatter, er kvaliteten på forholdet ansatte har med veilederne den viktigste bidragsyteren til jobbtilfredshet. Forskning har vist at produktiviteten og kundeservicen er direkte knyttet til kvaliteten på relasjonene i organisasjonen. Når de ansatte føler at de blir verdsatt, lyttet til, og brydde seg om, og har en følelse av felles ansvar, deres holdninger er positive og resultatene deres er preget. Dette seminaret vil hjelpe deg å utvikle og vedlikeholde bedre relasjoner med dine overordnede, kolleger og underordnede.

Læringsmål omfatter:

* Å kunne skille mellom en støttende og en defensiv kommunikasjon klima.
* Lære å lage dine forventninger klart for andre.
* Identifisere kommunikasjonsstil og forstå stiler av andre.
* Attuning din kommunikasjon stil til andre.
* Å vite når man skal og ikke skal bruke hver kommunikasjonsstil.
* Bruke offentliggjøring og tilbakemeldinger effektivt.


FORSTÅELSE nonverbal kommunikasjon

Ledere og ansatte, uavhengig av deres organisatoriske stillinger, hele tiden sende skjulte meldinger til de rundt dem. Noen ganger disse meldingene er sendt med vilje, mens ofte mange blir sendt uten avsender selv å være klar over dem. Ledere på alle nivåer sende meldinger av klærne de bruker; størrelsen og plasseringen av deres kontorer; måten deres kontor møblene er arrangert; der de sitter under et møte, deres ansiktsuttrykk, gester, og holdning; hvor nær eller hvor langt fra andre de står; og selv hvilken tid de kommer på møter eller sosiale sammenkomster. Suksessen til kommunikasjon i en organisasjon avhenger ofte av hvor godt ledere og ansatte kan "lese" disse tause meldinger fra andre. Dette seminaret vil øke din forståelse av rollen til nonverbal kommunikasjon i

Læringsmål omfatter:

* Å få bevissthet om hvilke typer nonverbal kommunikasjon og deres effekt på virksomheten og organisatorisk kommunikasjon.
* Kjenne nonverbal statussymboler som brukes i virksomheten.
* Lære hvordan paralanguage kan påvirke meldingen du kommuniserer.
* Forbedre din oppfatning av kroppsbevegelse i nonverbal kommunikasjon.
* Erkjenner betydningen av påkledning og utseende, farge og tid på de rundt deg.


Forbedre muntlige kommunikasjonsevner

En av de viktigste ferdighetene du kan utvikle er evnen til å kommunisere effektivt. Dette seminaret vil hjelpe deg å skjerpe dine muntlige kommunikasjonsteknikker. Du vil motta praktisk informasjon og veiledning. Du vil bli motivert til å snakke med større effekt.

Læringsmål omfatter:

* Erkjenner betydningen av muntlig tale.
* Forstå 3 p står for effektive presentasjoner.
* Demonstrere hvordan hver presentasjon kan skreddersys til dine spesifikke målgruppe uavhengig av størrelse.
* Lære flere måter å organisere en presentasjon og fordelene ved hver metode.
* Å vite at sceneskrekk er et vanlig fenomen og læringsmetoder for å kontrollere den.
* Illustrerer teknikker som informerer, inspirerer og overbevise publikum store og små.

Lære å skrive effektivt

En av de viktigste ferdighetene du kan utvikle er evnen til å skrive effektive forretningskorrespondanse. Formålet med dette seminaret er å hjelpe deg å skjerpe dine forretningsskriveteknikker. Du kan ta de prinsipper som vil bli presentert her i dag og bruke dem til å skrive.

Læringsmål omfatter:

* Å vite hvordan du velger de riktige ordene å si nøyaktig hva du mener.
* Å kunne eliminere wordiness og sjargong.
* Lære om skriving strategier for å motivere og overtale andre.
* Økende din makt og troverdighet gjennom skriftlige ord.
* Å kunne identifisere hindringer for klar kommunikasjon.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
Deltid
Information
Deadline
Locations
Romania - Bucharest, Bucharest
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
Romania - Bucharest, Bucharest
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen