Kurs: Gjestfrihet og turisme Program

GBN Training Centre

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Kurs: Gjestfrihet og turisme Program

GBN Training Centre

HOSPITALITET OG TURISMPROGRAM

Regjeringene i Midtøsten-landene er i ferd med å redusere avhengigheten av oljeinntekter og ønsker å øke turismen. Ifølge FNs verdens turismeorganisasjon (UNWTO) opplevde Midtøsten økende vekst i turistsektoren med 52 millioner besøkende i 2013. Det har også blitt anslått at det vil være 101 millioner turistanbefalinger i Midtøsten i 2020. Som industrien vokser over hele verden, gjestfrihetsorganisasjoner og destinasjoner må fortsette å effektivt implementere sin turisme strategi, samt investere midler på en hensiktsmessig måte for å forbedre infrastrukturen og kvaliteten på tjenestene. Videre er talenthåndtering, inntektsutnyttelse, markedsføring, merkevarebygging og kundetilfredshet andre kjerneområder som krever riktig oppmerksomhet. Programmet tar sikte på å gi deltakerne både kunnskap og verktøy for å imøtekomme problemene effektivt og utføre sine roller i gjestfrihet og turisme. Dette programmet vil gjøre det mulig for deltakerne å lære mer om nøkkelfunksjonene for ledere i gjestfrihet, samt å vurdere alternative tilnærminger til ledelsen.

Personlig innvirkning

  • Oppnå operativ excellence i et marked med høy konkurranseevne
  • Utvikle og administrere en vellykket merkevarebygging, markedsføring og kundeopplevelsesstrategi
  • Administrer menneskelige ressurser i gjestfrihetsbransjen
  • Administrer og kapitaliser på inntekter og fortjeneste
  • Utvikle en strategisk tenkning tilnærming til gjestfrihet og turisme ledere

Opplæringsmetodikk

GBNTC Hospitality and Tourism Masterclass-serien tilbyr deltakeren en stige, klatring som øker sin kunnskap fra ett kurs til det neste. Hver masterklasse består av korte forelesninger, case-studier, praktiske øvelser, gruppediskusjoner, kunnskapsdeling med bransjemenn og en reell opplevelse som er direkte knyttet til rollen og funksjonen som deltakerne vil tjene i deres respektive organisasjon. Utdanningsverktøyene som brukes til å utvikle disse øktene, er forankret i beste praksis; GBNTC vil benytte faktiske konserns stemmeundersøkelser, bransjens konsekvensanalyser og markedsobservasjoner. Disse øktene utfordrer deltakerne, er praktiske og enkle å forstå og kan leveres på arabisk og engelsk.

Programoversikt

Oppnå operativ fortreffelighet på et svært konkurransedyktig marked (2 dager)

Konkurransetrykket i gjestfrihet og turisme har ført til et skarpere fokus på operasjonell effektivitet, driftskapitalforvaltning og avkastning på eiendeler. Som et resultat søker selskaper å finne måter å skape større effektivitet, redusere kostnader og øke driftsresultatet. Oppnå Operational Excellence introduserer deltakerne til nye tilnærminger for å optimalisere verdikjeden prosessen. Den omhandler hvordan du kan justere operasjonene med den overordnede forretningsstrategien, og utforske innovative måter å maksimere effektiviteten i dagens globale kontekst. Deltakere lærer spesifikke metoder for å redusere kostnader og forbedre verdifall, samt opprette og implementere nye forsyningskjedene. De vil lære strategier for å redusere arbeidskapital for å generere likviditet. Programmet legger også vekt på informasjonskommunikasjonsteknologi og driftsfinansiering som integrale faktorer for effektiv forsyningskjedeadministrasjon. Deltakerne vil forlate programmet med ny innsikt, samt praktiske verktøy og ideer for å utnytte sin virksomhet og bygge konkurransefortrinn.

Tverrkulturell ledelse (2 dager)

Å anerkjenne at verden er en global markedsplass, vil bedrifter som ønsker å øke sin langsiktige økonomiske levedykt, målrette nye kunder i nye markeder, noe som resulterer i nye forretningsforbindelser i disse markedene. I en globalisert økonomi, og spesielt i tjenesteytende næringer av gjestfrihet, idrett, fritid og turisme, har ledende kulturer blitt en integrert del av hverdagens arbeidserfaring. Evnen til å kommunisere tverrkulturelt og forstå ulike perspektiver er en nødvendighet for å oppnå en konkurransefortrinn i å forvalte gjestfrihetsbransjen. Gjennom økt globalisering av økonomien, grenseoverskridende virksomheter, globale flyttinger og økt bruk av e-handel, finner mange bedrifter at håndteringen av kulturelle forskjeller kan være en nøkkelfaktor for å oppnå sine mål. Målet med denne masterclassen er å forbedre deltakernees evne til å samhandle effektivt med folk fra andre kulturer enn deres eget, spesielt i sammenheng med deres virksomhet. Også for å forstå virkningen av kultur på ledelsen; å identifisere områdene hvor kulturelle forskjeller utgjør utfordringer, samt fordeler ved å styre mennesker på tvers av kulturer; og å bli mer selvbevisst om den kulturelle konditioneringen, individuelle forutsetninger og forutsetninger.

Utvikling og styring av en vellykket Branding, Marketing og Customer Experience Strategy (2 dager)

De største gjestfrihets- og hotelloperatørene har en rekke merker, med hvert merke posisjonert for et bestemt markedssegment. Fasilitetene og tjenestene i hvert merke er satt til å matche et prispunkt. Det er fordeler med sterkt segmenterte merkevarer som kunder stoler på, særlig i næringslivet og premium fritidssektoren. Videre er markedsføring avgjørende for den organiske veksten i en bedrift. Dens sentrale rolle er å skape, kommunisere, fange og opprettholde verdi for firmaet. Markedsføring bidrar til verdiskaping ved å forstå kundens behov og utvikle innovative produkter og tjenester som tilfredsstiller disse behovene bedre enn konkurransen. Markedsføring kommuniserer verdien skapt gjennom en rekke kanaler, samt gjennom firmaets branding strategi. Markedsføring fanger en del av verdien skapt gjennom effektiv styring av kunder og prising. Til slutt opprettholder firmaet verdiskapning over tid ved å bygge en effektiv kundeorientert organisasjon. Denne Masterclass legger vekt på rollen som branding og markedsføring for å skape verdier for kunder, noe som igjen fører til verdifall for andre interessenter i et firma (for eksempel eiere, aksjonærer og ansatte).

Utvikle en strategisk tenkende tilnærming til gjestfrihet og turisme ledere (2 dager)

Denne masterclassen fokuserer på å utvikle kapasiteten til å integrere miljøet og fremtiden i alles daglig arbeidsrutine. Gjestfrihet og turisme ledere er vant til å tenke makro og handle mikro, men er deres organisasjon i stand til det samme? I denne turbulente verden er forandring det eneste som er konstant. Bedriftsinntekter er stadig mer volatile og selskaper er mer utsatt for feil. Så hva er nøkkelen til bærekraftig suksess? I denne masterclassen vil deltakerne lære å identifisere og overvinne verdens utfordringer i dag ved å utvikle sine strategiske lederegenskaper. De vil være i stand til å forutse strategisk forfall og vellykket planlegge motstandskraft ved å benytte forretningsprosess fornying og innovasjon.

Foodservice management (2 dager)

Vellykket foodservice management betyr multi-tasking som menyplanlegging, drift, inntektsforvaltning, menneskelige ressurser, opplæring, markedsføring, merchandising og kundeservice. Enten du administrerer en ny restaurantvirksomhet eller arbeider for å forbedre en eksisterende, trenger du en strategisk verktøykasse for å lykkes. Denne Masterclass vil gi deltakerne ferdigheter til å utvikle en integrert næringsmodell for mattjeneste som omfatter menyplanlegging, innkjøp, mottak, lagring, produksjon og levering. De vil lære å forbedre operativ effektivitet gjennom smart menneskelig kapital og økonomistyring samt overlegen kundeservice. De ville være i stand til å forutse strategiene for administrasjon tendens og fads og endre dem tilsvarende for å øke inntektene i organisasjonen, og kunne klare de ulike faser av en restaurant livssyklus.

Anleggsplanlegging og ledelse (2 dager)

Anleggsplanlegging og styring er en systematisk tilnærming for å utvikle en organisasjons fysiske innstilling og omfatter et bredt spekter av spesialiserte aktiviteter. Det er praksis å koordinere det fysiske arbeidsmiljøet med en persons og arbeidets arbeid. Denne disiplinen integrerer prinsippene for bedriftsøkonomi, arkitektur og adferds- og ingeniørvitenskap. Denne masterclass undersøker hvordan planlegging, design og styring av en organisasjons fysiske anlegg kan bidra til å møte forretningsmålene sine. Det vil gi deltakerne den kunnskapen, verktøyene og ferdighetene som trengs for vellykket administrasjon av anlegget, sammen med en grundig forståelse av anleggsførerens kritiske forretningsbeslutningsprosess. De vil ha en klar ide om grunnlaget for anleggsadministrasjon og kunne analysere strategisk og ta beslutninger som er nødvendige for å administrere anlegget.

Hospitality Leadership Challenges (2 dager)

Mens gjestfrihetsbransjen opprettholder et kontinuerlig behov for ledere på alle nivåer, er behovet enda større for ledere som kan dyrke den langsiktige tankegangen, evner og ferdigheter som en god leder. Ikke hver leder har ferdigheter til å bli en gjestfrihetsleder, men ledere som kan vokse inn i det mantelet, er medvirkende til å drive langsiktig suksess. I den raskt forandrede gjestfrihetsbransjen kommer konkurransefordelen ikke lett. Strategisk ledelse i gjestfrihet krever at du har en dyp forståelse av markedet og evnen til å formulere, evaluere og gjennomføre konkurransedyktige strategier. Målet med denne masterclassen er å forberede deltakerne til å håndtere de ulike utfordringene de vil møte mens de er ledende innen gjestfrihetsbransjen. De vil lære å utvikle lederstil for å forbedre helse og effektivitet i organisasjonen. Masterclass vil bidra til å bygge opp deltakerens evner for å hjelpe dem med å diagnostisere giftige organisatoriske kulturer og dysfunksjonelle prosesser i industrien, og også gjøre dem i stand til å skape en bedre balanse mellom arbeid og liv.

Hospitality Financial Management (2 dager)

Hospitality Financial Management er entreprenørmessig i naturen og understreker at for å lykkes i verden av virksomheten, uansett om du jobber for et større eller lite firma, et offentlig eller privat selskap, for andre eller deg selv, må du alltid tenke som en eier mens du handler som en sjef. Jo mer du antar at pengene du bruker, samler inn og investerer i dine egne, desto bedre forretningsmessige beslutninger du vil gjøre, og jo flere økonomiske fordeler du vil tjene. Denne Masterclass vil gi en enkel, praktisk tilnærming til å hjelpe gjestfrihetssjefen å effektivt analysere gjestfrihetsbransjenes rapportering og regnskap; utarbeide nøyaktige forretningsprognoser, strategiske prismodeller og effektive kostnadskontrollsystemer; styre arbeidskapital mv. Deltakerne vil lære å forstå og anvende gjestfrihet avdelingsregnskap på tilsyns- og ledernivå som budsjetteringskostnader, prognoser for salg og finansiell beslutningsprosess og også få en klar forståelse av ledende regnskap i en gjestfrihetsstilling,

Moderne metoder i turisme og ledelse (2 dager)

Turistindustrien og inntektene er svært viktige for mange land over hele verden, og turisme er en stor kraft i verdensøkonomien - den har blitt en aktivitet av global betydning og betydning. Det har imidlertid også blitt en industrisektor som, med mindre den er godt styrt og kontrollert, kan ha skadelige effekter på kulturer og miljøer i "vertsland". For å dra nytte av turismen må utviklingen planlegges, kontrolleres og selges ved hjelp av moderne markedsføringsmetoder, turisme og reisemarkeder og deres produkter. Denne masterclass gir forretnings- eller turismeprofessoren kunnskap om de grunnleggende konseptene og ferdighetene som kreves for å utvikle driften og opprettholde en turisme industri. Det er rettet mot deltakere som er interessert i å sikre at turismeprosjektene ikke bare er vellykkede, men også langvarige. Det vil opplyse deltakerne om de grunnleggende konseptene og problemene i bransjen som vil hjelpe dem å forstå og utvikle seg profesjonelt for å håndtere næringen med suksess.

Motivational Management for turisme og gjestfrihet industri (1 dag)

Gjestfriheten

Protokoll og reiseledelse (2 dager)

Best practices protokolltjenester leveres i bevisst overholdelse av eksisterende normer og moderne regler for engasjement. En protokollansvarlig bør ha kunnskap, ferdigheter og holdninger som kreves for å behandle de riktige dokumentene til rett tid og på riktig sted, støttet med effektiv logistikk, da dette utgjør de viktigste kravene for å oppnå forretningsmessige mål. Denne Masterclass vil gi deltakerne praksis som er sammenhengende og i tråd med internasjonale beste praksis. De vil lære å utvikle og styrke ledelsesprotokoll og reisefunksjoner og for å sikre levering av høy kvalitet til alle brukere på den mest kostnadseffektive måten. De vil kunne planlegge og organisere nasjonal og internasjonal reise og overnatting med effektivitet og være i stand til å håndtere mennesker i alle slags situasjoner.

Strategisk Human Resource Management i Hospitality Industry (2 dager)

Human Resource Management er en særegen tilnærming til arbeidsledelse som søker å oppnå konkurransefortrinn gjennom strategisk distribusjon av en høyt engasjert og kompetent arbeidsstyrke, ved hjelp av et integrert utvalg av kulturelle, strukturelle og personellteknikker. Turisme og gjestfrihet gir stort mangfold med hensyn til HRM-politikk og praksis. Denne Masterclass vil utforske den beste HR-praksis i bransjen for gjestfrihet og turisme, blant annet rekruttering, opplæring og utvikling, vurdering, jobbssikkerhet og ansattes forhold. Masterclass vil også understreke betydningen av organisasjonskultur og kultur i vertslandet, og hvordan ledelsen for gjestfrihet må tilpasse seg miljøbalanserende organisasjon og vertslandskultur

Strategisk inntektsforvaltning og kapitalisering av fortjeneste (2 dager)

Utvid din inntektsrørledning og drive selskapets fortjeneste ved å ta en høyere strategisk tilnærming til prising og lagerstyring. Lag og styr kundenes behov, etablere en markedsføringsstrategi som er bygget rundt strenge kontrollsystemer og få en klar fordel i forhold til konkurransen; Alt medfører økt salg og lønnsomhet. Denne masterclassen er fokusert på de grunnleggende prinsippene for inntektsadministrasjon og gir deltakerne de avanserte verktøyene og teknikkene som styrer strategiske prisbeslutninger, fastsetter lagerstyring og oppfordrer etterspørselsmanipulering på en måte som ikke bare driver fortjeneste, men forbedrer overordnet organisasjonsytelse. Deltakere vil motta avanserte instruksjoner i inntektsadministrasjon og lære industrikritiske ferdigheter og avanserte teknikker som brukes av toppspillere over hele verden.

Bærekraft i gjestfrihet og turisme (2 dager)

Bærekraft påvirker flere områder av hoteller, arenaer, konferansesentre, konferansesentre og restauranter, inkludert engineering, mat og drikke, forsiden av huset, housekeeping, driftsledelse og andre serviceområder. Gjestfrihetsbransjen har tatt bærekraft i styringsparadigmet på tvers av alle sektorer. Bærekraft kan være en del av et større ansvarsområde, eller det kan være en egen heltidsposisjon, avhengig av typen eller størrelsen på organisasjonen. Denne Masterclass er forpliktet til å forberede deltakerne til å ta lederskap i den globale turisme og gjestfrihetssektoren. Kunnskapsfunksjoner blir gitt deltakere, slik at de kan bli globale borgere, løse komplekse problemer ved å bruke bærekraftige utviklingsverktøy og en trippel-bunnlinje tilnærming, tenke innovativt og entreprenørmessig og kommunisere effektivt. De vil bli oppmerksomme på kritiske miljømessige og sosiale problemer og kan bli agenter for positiv forandring.

Sanitær sikkerhet og sikkerhet (2 dager)

Uten sikkerhet og sanitære tiltak kan menneskers helse være i fare. Sikkerhetsavstand innebærer å håndtere mathåndteringsmetoder og anleggsrengjøringsmetoder. Dette inkluderer styringsprosedyrer for matlaging, matlaging, lagring og servering og for å kontrollere forurensning fra utstyr og anlegg som brukes i mattjeneste. Å forstå riktig mathåndteringspraksis er avgjørende innen gjestfrihetsbransjen. Ledere lærer å implementere viktige mattrygghetspraksis og skape en kultur av mattrygghet. Denne masterclassen er designet for å undervise deltakerne i nødvendigheten av mattrygghet, matmikrobiologi, prinsipper for sanitær design for utstyr og utstyr, hygienepraksis for arbeidere, korrekte prosedyrer for rengjøring og sanitering, matforsvar og mer. Ledere lærer å implementere viktige mattrygghetspraksis og skape en sikkerhetskultur i organisasjonen gjennom riktig bruk og anvendelse av beste praksis.

Hvem skal delta?

Gjestfrihet og turisme ledende ansatte fra både offentlig og privat sektor:

  • Turisme departementer
  • Kommisjoner for turisme og antikviteter
  • Reisebyråer
  • Hoteller, feriesteder
  • Turisme og gjestfrihet høyskoler
  • Turisme og gjestfrihetsorganisasjoner, foreninger og syndikater
  • museer
  • Mat
  • Transportselskaper
  • Fornøyelsesparker
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert June 22, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
29 dager
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Saudi-Arabia - Al Khobar, Eastern Province
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
Saudi-Arabia - Al Khobar, Eastern Province
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen