Kurs: Ledelse av prosjektdirektøren

Generelt

2 steder tilgjengelige

Programbeskrivelse

30. - 31. januar 2020

23. - 24. mars 2020

25. - 26. juni 2020

26. - 27. november 2020

Prosjektdirektør ledelse

Generell informasjon

mål

På slutten av denne opplæringen vil elevene kunne:

  • å identifisere sin dominerende lederstil,
  • å oppdage spakene til individuelle og vanlige motivasjoner,
  • å bygge sin versjon og dele den,
  • å mobilisere alle interessenter i prosjektet til å utvikle samarbeid.

Forutsetninger

Ingen spesifikke forkunnskaper kreves

offentlig

Prosjektleder

nivåer

forbedring129060_rsz_bruce-mars-8yg31xn4dsw-unsplash.jpg

program

beskrivende

Å utøve effektivt lederskap

  • Forstå egenskapene til ledelse
  • Vet hvordan du identifiserer de fire viktigste stilene for ledelse og identifiser din dominerende stil
  • Forstå lederens påvirkningskraft
  • Skille makt, makt og autoritet
  • Forstå egenskapene til et vellykket prosjektgruppe
  • Identifiser stadiene i utviklingen av teamet ditt
  • Evaluer ferdighetene og motivasjonen til hver ansatt
  • Forutse vanskeligheter: forutse mulige scenarier og de beste alternativene

Fosterlags samhold

  • Forstå hvordan team fungerer: egenskapene til et prosjektgruppe, dets dynamikk
  • Definere fordelene ved teamets samhold
  • Utvikle teammedlemskap: metoder og verktøy
  • Ta hensyn til de forskjellige miljøene til teammedlemmer og deres organisasjoner
  • Fastsette driftsregler: gjennomføre møter, debriefing,

Led prosjektgruppen din

  • Definer mål for teamet som er motiverende faktorer
  • Delegere og styrke
  • Definer med hver ansatt sin oppgave og rolle i teamet, identifiser individuelle ferdigheter
  • Forene spredte team

Fremme produktiv konfrontasjon, nøytralisere destruktiv konflikt

  • Ta beslutninger som et team, svare på innvendinger og bruk dem positivt
  • Forutse og løse destabiliserende faktorer, vet hvordan du kan rebound
  • Presentere et team-prosjekt, rollen som hvert teammedlem
  • Integrer nye ansatte, administrer avganger
  • Foster aktivt samarbeid
  • Møte utfordringer, skape forandring, innovasjon
  • Kjenn motivasjonsspakene for å styrke interessenter
  • Bygge og inspirere en delt visjon, gi mening til handlinger og prosjekter
  • Kommuniser for å mobilisere prosjektgruppen din
  • Etablere et klima av tillit, definere samarbeidsmål
  • Ta inspirasjon fra Agile metoder
  • Oppmuntre, anerkjenn individuelle bidrag, feir suksess

Utfordringene med tverrgående ledelse

  • Lede uten hierarkisk makt
  • Fremme samarbeidsarbeid og kollektiv etterretning, sette opp et planlagt bekreftelsessystem
  • Involver ledelsen i selskapet i prosjektet sitt
  • Ledelsen av IT- eller virksomhets "punktlige bidragsytere", deres plass i prosjektgruppen
  • Jobbe i tverrfaglige team, til tross for "kulturelle" forskjeller
  • Tilfelle av prosjekter med flere nettsteder, bruk av eksterne arbeidsverktøy
  • Bestem en motiverende timeplan og evaluer resultatene

Ytterligere informasjon

Læringsmetode

Pedagogikken er basert på:

  • vekslende bidrag, workshops og utveksling med deltakere i en jevnaldrende gruppe
  • scenarier utarbeidet eller basert på læringssaker

høyttalere

Solange Hemery Jauffret, Orsys formasjon

Sist oppdatert mars 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

L’IFCAM est l’Université du Groupe Crédit Agricole, centre d’investissement et de développement du capital humain, au service des ambitions du projet de groupe CA. Créé en 1976, à l’initiative des Cai ... Les mer

L’IFCAM est l’Université du Groupe Crédit Agricole, centre d’investissement et de développement du capital humain, au service des ambitions du projet de groupe CA. Créé en 1976, à l’initiative des Caisses régionales de Crédit Agricole, le périmètre de l’IFCAM s’est élargi en 2001, avec la création de l’entité Crédit agricole SA et l’intégration des filiales. Minimér
Mont , Paris + 1 Mer Mindre