Kurs: Lederskapsprogram

GBN Training Centre

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Kurs: Lederskapsprogram

GBN Training Centre

LEADERSHIP PROGRAM

Kravene til dagens ledere er intense. Uansett hvor upåklagelig deres tekniske ferdigheter - enten i egen funksjon eller virksomhet generelt - blir de hele tiden bedt om å få mer ut av deres lag. Selv i de relativt tidlige stadier av en utøvende karriere, er det et press, ikke bare for å klare seg, men også å lede. Dagens vellykkede ledere er villige til å tilpasse og forbedre lagets ytelse ved å skape sitt eget lederutviklingsferdigheter. Dette programmet vil hjelpe deltakerne til å utvikle kvaliteter til en god leder som er avgjørende for karriere og organisatorisk suksess, spesielt i et tøft økonomisk klima. Erfaringene fra dette programmet vil gjelde i det virkelige verdensmiljøet, og deltakerne vil kunne forholde seg til det gjennom deres daglige arbeid i en organisasjon.

Deltakerne vil bli utstyrt med topp moderne ledelses- og administrasjonspraksis slik at de kan naturliggjøre med de nyeste trendene og polere sine lederskapsfunksjoner gjennom omfattende samhandling med erfarne trenere, ledende fakultet og profesjonelle trenere. Deltakerne vil få muligheten til å utvide sitt virksomhetsrepertoar for å inkludere nye konsepter, modeller og praksis.

Personlig innvirkning

Ved slutten av dette programmet vil deltakerne kunne:

  • Utvikle en personlig ledelsesfilosofi og tilstedeværelse som reflekterer større kunnskap, evner og innsikt
  • Få inngående kunnskap om forretningsfunksjoner og bygge grunnleggende ferdigheter for å integrere disse funksjonene i hele organisasjonen
  • Undersøk nye teknikker og teknologier for å kjøre resultater gjennom hele selskapet i enhver markeds syklus
  • Bygg strategiske ferdigheter for effektiv beslutningstaking, strategiutvikling og implementering
  • Utvide sin evne til å lede tverrfunksjonelle tiltak og bedriftsprosjekter blant utfordrende globale markeder

Opplæringsmetode

GBNTC tilbyr en serie masterclasses som sammen fullfører et program. Hver mastergruppe består av korte forelesninger, case-studier, praktiske øvelser, gruppediskusjoner, nettverk med fagfolk og en opplevelse uten forståelse. Instruksjonsverktøyene som brukes til å utvikle disse øktene, er de nyeste bransjens beste praksis, konsernsjefens stemmeundersøkelser, bransjens konsekvensanalyse og markedsobservasjoner. Øvelsene er utfordrende og praktiske, de tilbyr kunnskap integrert med den nyeste teknologien når det er aktuelt.

Programoversikt

Forretningssimulering (2 dager)

En forretningssimulering bruker real-world konkurransedyktig dynamikk og plasserer ledere i et miljø der de går ut av hverdagens roller og får eksponering for det store bildet. Deltakerne vil være i stand til å bygge bro mellom et teori og en praksis og vil bli gitt tilbakemelding og oppdateringer om deres forestillinger. Dette vil hjelpe dem å dømme sitt eget arbeid og streve etter bedre resultater. De vil bli introdusert til eksperimentell læring og banebrytende læringsmetoder som har bevist seg i vellykket gjennomføring med ledende organisasjon over hele verden. Simuleringsverktøyene gjør det mulig for ledere å utvikle ferdigheter og evner på alle nivåer i en organisasjon, slik at kompetanseene som opprettes, i siste instans gir bedre bedriftsresultater for dem.

Endre ledelse (2 dager)

Å håndtere forandring og dens innvirkning på en organisasjon har høy prioritet. Denne masterclassen gir deltakerne kunnskap, ferdigheter og verktøy for å drive vellykket endringsinitiativ i en organisasjon. Deltakere vil lære å identifisere ytelses- og mulighetsgap og å kunne reagere på nye utfordringer eller muligheter som kommer seg. Ved slutten av denne masterclassen vil de kunne forstå verktøyene som kreves for å overvinne veisperre for å endre og skape en organisasjonskultur som letter og gleder seg over endringer.

Beslutningstiltak under usikkerhet (2 dager)

I en stor dynamisk organisasjon påvirker kompleksiteten beslutningstaking. Våre viktige beslutninger er ofte komplekse i naturen og har stor grad av usikkerhet og kan bli kilder til intern spenning på grunn av forskjeller i prioriteringer og mål. Det kan sies at ledere generelt alltid tar beslutninger sjelden med full informasjon og har problemer med å modellere beslutningsproblemer i henhold til mål og preferanser i en organisasjon. Denne masterclassen vil fokusere på å undervise en rekke kvantitative metoder for å gjøre praktiske beslutninger under usikkerhet og gi innføring i matematisk modellering av forretnings- og sosiale systemer. På slutten av denne masterclassen vil deltakerne kunne gjenkjenne muligheter til å modellere vanskelige beslutninger ved hjelp av lineær optimalisering, nettverksmodellering, prognose og simulering.

Entreprenørorganisasjon (2 dager)

Entreprenørskap har ofte blitt tabuert som kunsten å etablere en ny virksomhet; Det er imidlertid mer enn det. Det er så dynamisk at akademikere fortsatt har det vanskelig å ha en enkelt definisjon for å beskrive dette fenomenet. Innenfor organisasjoner er en entreprenørorganisasjon den som kontinuerlig innoverer og forstyrrer eksisterende praksis. Denne forstyrrelsesprosessen fører til innovasjon som hjelper selskapene til kontinuerlig å hoppe over konkurransen og forbli foran spillet. Denne 2-dagers masterclass vil hjelpe deltakerne til å lære å skape en entreprenørorganisasjon, og dette vil i sin tur hjelpe deres respektive virksomheter til å vokse og tjene en fordel over konkurrentene.

Finansiell intelligens og forsiktighet (2 dager)

Finansiell intelligens sies å være en av grunnene til økonomisk suksess. Oppnåelse av økonomisk suksess er vanskelig når en person mangler intelligensen til å forstå naturen og evnen til økonomien og forutsi deres intensjoner. Ledere tar beslutninger som påvirker selskapets økonomiske ytelse, men sjelden er disse beslutningene grunnet i grundig kjennskap til selskapets økonomiske situasjon og mål. Denne masterclassen vil dekke hva lederne trenger å vite om de grunnleggende elementene i økonomi for å forstå kapitalkostnaden. Deltakerne vil gå vekk med bedre forståelse av sentrale tiltak og strategier som kreves for å analysere den økonomiske stillingen og gjøre den typen beslutninger som fører til en langsiktig vekst i en organisasjon.

Innovasjon Best Practices (2 dager)

Dagens epoke er basert på intens globalisering, rask demografisk endring og akselerere teknologiske fremskritt. De beste ledelsesselskapene gjenkjenner verdien av innovasjon i dette raskt foranderlige miljøet. De pleier å legge det til grunn i sin kultur og bruke denne målrettede, fokuserte innovasjonen for å drive og forbedre effektiviteten i selskapet. Masterclass vil fokusere på de beste praksiser som trengs for en organisasjon å vedta og skape en kultur av innovasjon. Deltakerne lærer å etablere et felles språk for hele virksomheten. De vil være i stand til å utvikle prosessen som vil legge til rette for innovasjon som muliggjør strategisk eksperimentering og læring i en organisasjon. Det vil også hjelpe dem med å lede eksisterende virksomheter samtidig som innovasjon i miljøet muliggjøres.

Nøkkelbegreper for Lean Management (2 dager)

Lean er i sitt hjerte et folkebasert system, og suksessen til en hvilken som helst lean transformasjon er avhengig av hver ansattes engasjement i prosessen for kontinuerlig forretningsforbedring, og deres vilje og evne til å løse stadig mer komplekse problemer. Denne masterclassen vil dekke utvalg, opplæring, involvering og tilsynspraksis som skaper grunnlaget for magert. Også diskutere lederinnstillinger og atferd som støtter utviklingen av kulturen med kontinuerlig forbedring. Masterclassen vil demonstrere den overordnede tilnærmingen for å implementere en mager transformasjon og gi et grundig innblikk i den magre ledelsesfilosofien og metodene, samt organisasjonsstrukturen som kreves for å implementere magert i en organisasjon.

Multinasjonale forretningsstrategier og globalisering (2 dager)

Som det er kjent, har økonomiene i Gulfen startet et aggressivt program for å utvikle infrastruktur, institusjoner, corporate governance i verdensklasse, og jobber hardt for å diversifisere økonomiene til produksjons- og tjenesteplaner - det vil si å redusere avhengigheten av hydrokarboner. Disse økonomiene har beveget seg vesentlig i Global Competitiveness Rankings: i 2013-4, Saudi-Arabia rangert 20th globalt, lavere enn Qatar, rangert 13th og UAE som rangert 19th, men høyere enn enten Frankrike eller Kina. Disse globale endringene har gitt utfordringer, men også til betydelige muligheter. For at en økonomi skal tilpasse seg disse nye globale virkelighetene og bli konkurransedyktige globalt, trenger de raskt å endre bedriftens strategier og svare på en hensiktsmessig måte i henhold til kravene. Det kan sies med de riktige globale strategiene, mulighetene er enorme for organisasjonene. Denne masterclassen vil fokusere på de globale endringene og gjennomgå dem i detalj og identifisere optimale multinasjonale forretningsstrategier for selskaper som opererer i Gulf / MENA-regionen. Case-studier vil bli vurdert for å identifisere og markere feilene og strategiene som er utformet for å motvirke virkningen av disse feilene. Deltakerne vil også bli kjent med emner relatert til multinasjonal strategi og global strategi.

Kraft og innflytelse (2 dager)

Kraft og innflytelse er evnen til å få ting til å skje ved å overvinne potensiell motstand for å oppnå ønsket resultat. For å bruke dem effektivt i en organisasjon og påvirke tankene og ideene til en underordnet og å oppnå organisatoriske forpliktelser, er det nødvendig med visse verktøy og teknikker som skal læres. 'Makt og innflytelse' er en mesterklasse for de som ønsker å få ting til å skje, til tross for hindringene som kan stå i veien. Denne masterclassen inneholder konseptuelle modeller, taktiske tilnærminger og selvvurderingsverktøy for å bidra til å utvikle og forstå dynamikken i en organisasjon som de utfolder seg rundt deg.

Performance Management og KPI (2 dager)

En organisasjon står overfor konstant press for å oppnå prestasjonsmål og å nå høyere ytelsesnivå. Nøkkelspørsmålet er hvor godt medarbeider bruker sin nåværende kompetanse og i hvilken grad er det ønskede resultatet oppnådd. Så en del av resultatstyring er å sette mål og tilpasse den med organisatorisk suksess. Key Performance Indicator hjelper organisasjonen til å reflektere hvor godt det er å oppnå sine mål og mål. Denne masterclassen vil hjelpe deltakerne med å få innblikk i å utvikle organisasjonsprestasjonsmåling, etablere, aktivere, rapportere og generere verdi ved å bruke KPI over organisasjonen. Både den teoretiske og praktiske erfaringen med å bruke en rekke ytelsesstyringsverktøy og teknikker for KPI-styring vil bli dekket i denne masterclassen.

Strategisk formulering og implementering (2 dager)

Det kan sies at strategien er viktigere nå enn noensinne. Denne masterclassen vil gi deltakerne ferdigheter og rammer til å gjenkjenne og identifisere nye konkurransemessige fordeler som reflekterer endringer i forbrukers holdninger, nye teknologier og et globalt skifte i økonomisk aktivitet. Gjennom omfattende læring vil deltakerne ha en dypere forståelse for å formulere og implementere strategien i en organisasjon. De vil lære å vende sine kortsiktige fordeler til varig overlegen lønnsomhet. Og vil ha et innblikk i å styre overgangen fra en opportunistisk organisasjon til et selskap som tenker og handler strategisk. Ved å returnere til organisasjonen vil deltakerne ha ny kunnskap om sitt daglige arbeid, og de vil kunne bidra mer effektivt til prosjekter og tiltak.

Bærekraftig organisasjon (2 dager)

Bærekraft har vært en utfordring for det 21. århundre. Det antas at mannen har vært ansvarlig for sin egen ødeleggelse så langt, og denne praksisen fortsetter til nå. Konseptet om bærekraft i virksomheten bidrar til å stoppe disse destruktivt praksis, som kan skade organisasjonen eller miljøet generelt. Det er viktig at vi etablerer og fremmer bærekraft ikke bare i forretningspraksis, men også i vårt daglige liv. Denne 2-dagers masterclass driver sine røtter fra dette konseptet og vil hjelpe deltakerne til å forstå hvordan bærekraftig arbeidskultur kan legges inn i organisatorisk praksis.

Strategisk Markedsføringsledelse (2 dager)

Strategisk markedsadministrasjon bidrar til å gjennomføre selskapets oppdrag gjennom en veldrevet prosess for å få mest mulig ut av eksisterende markedsplan. Folk er i stand til å oppdage andre markedsføringsmuligheter når de bruker riktig mengde strategisk ledelse til en organisasjon. Denne masterclassen vil gi en omfattende dekning der deltakerne vil bli utdannet om å skape en omfattende markedsføringsstrategi innenfor rammen av den overordnede forretningsstrategien. Øvelsen vil hjelpe deltakerne til å få en grundig kunnskap om konkurransedyktig dynamikk og også lære rammene for å analysere kundepreferanser og øke kundens intimitet.

Operasjonell Excellence (2 dager)

Denne modulen vil fokusere på hvordan selskapene vil vinne over sine konkurrenter ved å utvikle operativ excellence, bygge smidige forsyningskjeder og skape et økosystem med kunder og leverandører for å slå konkurransen. Områdene som er dekket i dette emnet, vil være av lean drift og videre, utvikle smidige forsyningskjeder og skape overlegne operasjonsprosesser på tvers av kunder og leverandører. Og også områder relatert til produksjon (Harley Davidson), detaljhandel (Zara) og tjenester vil bli sett i detalj og gitt innblikk til, for deltakerne, ved hjelp av case-studier. Deltakerne vil kunne dele sine erfaringer innen ulike virksomhetsområder, funksjoner og nivåer, og lære fra de beste selskapene i verden hvordan de styrer sin virksomhet og hvordan de skal implementere disse tilnærmingene i den virkelige verden.

Hvem skal delta

Toppledelse (privat og offentlig sektor), inkludert:

  • Styremedlemmer og styremedlemmer
  • Senior Business Executives
  • CXOs
  • Avdelingshoder
  • Regionale ledere
  • PD og treningsledere
  • Beslutningstakere og bedriftseiere
  • HR-ledere
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert June 21, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
28 dager
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Saudi-Arabia - Al Khobar, Eastern Province
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
Saudi-Arabia - Al Khobar, Eastern Province
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen