Kurs: Management Program

GBN Training Centre

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Kurs: Management Program

GBN Training Centre

MANAGEMENT PROGRAM

Overgang til en generell ledelsesroll krever et bredere perspektiv. Når du leder virksomheten din over funksjoner og den daglige driften, må din beslutningsprosess bli informert av en strategisk oversikt over alle kjernevirksomhetsfunksjoner. Ledelsen vil gi deg en grunnleggende forståelse av strategi, økonomi, folks ledelse og organisasjonsendring, og måten disse funksjonene integrerer for organisatorisk suksess. Du vil få nøkkelinnsikt fra eksperter i hvert felt og skjerpe beslutningsprosessen din for å få en integrert tilnærming til å administrere virksomheten din.

Personlig innvirkning

  • Harness informasjon du allerede har til brukbare handlingsplaner
  • Gjennom ekte casestudier og utforskninger blir dine antagelser utfordret og du får nye perspektiver
  • Autentisk lede organisasjon og inspirere et høyere ytelsesnivå
  • Juster ressurser med strategien for å skape en mer robust og smidig organisasjon

Opplæringsmetodikk

GBNTC Management ProgramMasterclass-serien tilbyr deltaker en stige, klatring som øker sin kunnskap fra ett kurs til det neste. Hver masterklasse består av korte forelesninger, case-studier, praktiske øvelser, gruppediskusjoner, kunnskapsdeling med bransjemenn og en reell opplevelse som er direkte knyttet til rollen og funksjonen som deltakerne vil tjene i deres respektive organisasjon. Utdanningsverktøyene som brukes til å utvikle disse øktene, er forankret i beste praksis; GBNTC vil benytte faktiske konserns stemmeundersøkelser, bransjens konsekvensanalyser og markedsobservasjoner. Disse øktene utfordrer deltakerne, er praktiske og enkle å forstå og kan leveres på arabisk og engelsk.

KOMMUNIKASJONS FERDIGHETER

Vår Business Award Masterclass for deltakere med mellomspråkkunnskap dekker områdene så forskjellige som formelle rapportskrivningstemaer og presentasjonsferdigheter. Den utvikler sterke kommunikasjonsferdigheter og bruker rollespill og sakseksempler for å illustrere læringspunkter og la deltakerne øve opplærte ferdigheter. Masterclass dekker spesialiseringer som engelsk for markedsføring. En portefølje av deltakerens oppgaver vil bevise sin læring og de vil motta individuell opplæringstjeneste samt klasserombasert innsats.

Engelsk kommunikasjonstrening (Fokus: Muntlig og skriftlig)

  • Bygg deres grammatikk klarhet og ordmakt for å forbedre deres
  • Muntlig kommunikasjon (Lytting
  • Skriftlig kommunikasjonsferdighet (Reading

De vil bli opplært ved hjelp av spesialdesignede Audio - Video øvelser og situasjonsbaserte praktiske aktiviteter.

  • Dialogrettet orientering
  • Trening i alle fire ferdigheter i engelsk språk
  • Spesielt utformede audiovisuelle leksjoner
  • Ordmakt og uttale praksis

Forretningskommunikasjon (Fokus: Bedriftssituasjoner, både muntlig og skriftlig)

  • Løse problemer og ta avgjørelser - identifisere et selskapsproblem eller forbedringsmuligheter og undersøke måter å nå en løsning på
  • Forstå markedsføring for ledere - ved hjelp av en case-studie få forståelse for markedsføringskonteksten i en organisasjon
  • Skrive for Business - utvikle skriveferdigheter som passer for alle forretningssituasjoner`, minutter og notattak, e-post, brev, sammendrag og rapportskriving

MYKE FERDIGHETER

Organisasjonseksperter understreker betydningen av forretningsmetikett i å styrke en persons effektivitet på jobben. Soft Skill-trening forbedrer arbeidskvaliteten for ansatte, og øker dermed produktivitetsnivået og tilfredsheten. Siden Soft Skills har blitt uunnværlig for enhver organisasjon i dette demokratiske oppsettet der hver enkelt har sitt eget sett med følelser og unik oppførsel, hjelper denne Masterclasshelp å bringe ønskede endringer i de ansatte og gjøre dem mer følsomme overfor hverandre og dermed jobber som en enhet.

Effektive kommunikasjonsferdigheter på arbeidsplassen

  • Etablere kommunikasjonsstilen din og hvordan den påvirker andre.
  • Utvikle bevissthet om meldingene du gir andre.
  • Fjern hindringer for positiv kommunikasjon.
  • Bruk aktive lytteferdigheter for å forbedre kommunikasjonen.
  • Kjenne "kroppsspråk" som et effektivt kommunikasjonsmiddel.
  • Lær å raskt bygge rapport og koble til mennesker.
  • Bygg tillit til å støtte åpen og fri kommunikasjon med andre.

Emosjonell intelligens

  • Kjenne fordelene med å utvikle emosjonell intelligens (EI).
  • Definer EI kompetanse og opprinnelse.
  • Identifiser personlige styrker og begrensninger ved å bruke EI.
  • Bruk EI kompetanse rammeverket i din lederskap rolle.

Forhandlingsferdigheter

  • Oppskatt nøkkelferdighetene og prosessene som kreves for å oppnå vellykkede forhandlinger.
  • Utvikle mellommenneskelige ferdigheter som er nødvendige for å forhandle med hell.
  • Utvikle en oppriktig og effektiv forhandlingsstil.
  • Utarbeide vellykkede forhandlingsstrategier som kan brukes til ulike situasjoner i organisasjonen.
  • Effektivt planlegge og forberede seg til å oppnå vinn / vinn-resultater.

Kreativ og innovativ problemløsning

  • Oppskatt fordelene ved å bruke en kreativ tilnærming.
  • Lær teknikker som vil forbedre kreativiteten.
  • Bryt tankemønstre - utfordrende antagelser.
  • Identifiser logisk tenkning mot sidetanking.
  • Lær metoder og verktøy for å generere ideer.
  • Løs problemer og slå kreative ideer til handling.
  • Lag en kultur som oppmuntrer til kreativitet.

Konflikthåndtering

  • Forstå konfliktens kild og natur.
  • Kjenne egenskapene til vanskelige mennesker.
  • Vurder dine egne konflikthåndteringsevner.
  • Behandle konflikt profesjonelt og hold deg rolig i vanskelige situasjoner.
  • Lær effektive teknikker for å forhindre og minimere konflikt.
  • Tilpass konfliktstyringsteknikker for å passe til en rekke situasjoner.
  • Sikt mot kompromiss og oppløsning unngår den negative virkningen av konflikt på arbeidsplassen.

Endringsledelse

  • Bruk forandringsstyringsteknikker til å vedta en strukturert tilnærming når man implementerer endringer.
  • Forstå folks reaksjoner på endring
  • Bruk endringskurven til å få en forståelse av hva folk opplever under endringen.
  • Identifiser strategier for å overvinne motstand.
  • Administrere og kommunisere endring.

Stressmestring

  • Vurder dine egne personlige stressnivåer.
  • Identifiser vanlige årsaker til stress på arbeidsplassen.
  • Kjenne systemene og effektene av stress.
  • Lær hvordan du håndterer press og stress effektivt på jobb.
  • Bruk enkle teknikker for å håndtere stress.

Tidsfordriv

  • Identifiser hindringene som kommer i veien for arbeidet ditt.
  • Oppskatt viktigheten av å planlegge og prioritere arbeidsbelastningen.
  • Identifiser dine vaner som kaster bort tiden din.
  • Bli mer disiplinert og få mer kontroll gjennom den forbedrede personlige organisasjonen.
  • Identifiser måter å maksimere tiden din til å redusere stress og forbedre balansen mellom arbeid og liv.

Arbeidslivsbalanse

  • Forstå årsakene til ubalanse og vurdere din nåværende balanse mellom liv og arbeid.
  • Bedre takle livs- og arbeidsansvar.
  • Bruk praktiske teknikker for å takle for mye arbeid.
  • Behandle konkurrerende krav og opprettholde konsentrasjon.
  • Identifiser hva som drenerer vår energi og hva brenner oss.

MANAGEMENT SKILLS (3 DAGER)

(Denne Masterclass tilbys den 18. november)

Vår Management Skills Masterclass vil utstyre deltakerne med viktige ferdigheter for å håndtere mennesker effektivt. De er designet for ledere og veiledere på alle nivåer. Avhengig av hvilken Master Management Class Management som er valgt, vil deltakerne lære å lede og lede et lag; hvordan motivere ansatte hvordan å bygge et sterkt, sammenhengende lag; hvordan man kommuniserer effektivt og arbeider effektivt med andre i et faglig arbeidsmiljø.

Gjennomføring av kritiske samtaler

  • Forstå din rolle i å håndtere ytelse.
  • Vær takknemlig for konsekvensene av å unngå vanskelige samtaler.
  • Planlegg og forberede en konstruktiv samtale om et vanskelig problem.
  • Følg en enkel struktur for å administrere interaksjoner.
  • Bruk teknikker for å få tillit til å reagere på vanskelige øyeblikk.
  • Bruk viktige kommunikasjonsevner under utfordrende samtaler.
  • Administrer din egen og andres reaksjon.

Gjennomføre vellykkede møter

  • Identifiser grunnleggende for å gjennomføre møter.
  • Møtesyklusen og planleggingen.
  • Lag en vellykket agenda.
  • Identifiser rollen som formann og den minutttakeren.
  • Effektivt administrere møter - Oppfordre bidrag fra alle deltakere.
  • Behandle konflikter og vanskelige personligheter.
  • Kommuniser klart ved hjelp av effektivt språk.
  • Forbedre dine lytteferdigheter og stille relevante spørsmål.
  • Gi konstruktiv tilbakemelding.

HR og Personell Ferdigheter

Vurderingsferdigheter

  • Oppskatt fordelene med vurderinger for både takseren og taksanten.
  • Angi klare mål og mål.
  • Forbered, struktur og trygt kjøre et evalueringsintervju.
  • Vurder ytelse basert på oppførsel observert og gi tilbakemelding effektivt.
  • Forbedre lytteferdigheter og takle ytelsesproblemer effektivt.
  • Forbedre kommunikasjonsferdigheter og forbli rettferdig og konsistent med alle ansatte.
  • Vis empati, samt oppmuntre og motivere medarbeidere til å utføre mer effektivt.

Å håndtere disiplinære og grievingsproblemer

  • Oppskrive relevansen av lovmessige og kontraktsmessige disiplinære og grievingsprosedyrer og ACASs anbefalingskodeks.
  • Anerkjenn de viktigste ledelsesansvar som er involvert i å gjennomføre disiplinære og grievanseprosedyrer.
  • Forstå rollen som blir utført av de som blir bedt om å fungere som følgesvenner til sine kolleger ved høringer.
  • Bruk uformelle tilnærminger effektivt og gjenkjenn når formelle prosedyrer er nødvendige.
  • Identifiser de viktigste ferdighetene og prosessene som er involvert i å utføre disiplinær og klageprosedyre.

Introduksjon til HR

  • Lær nåværende og fremtidige ansvar for HR-spesialister.
  • Rekruttere og velg de riktige personene.
  • Behandle følsomme problemer - etiske problemer, oppsigelse, redundans, sykdom og TUPE.
  • Bruk selvsagt HRs beste praksis i din rolle.
  • Utnytte likestilling og mangfold til praksis på arbeidsplassen.
  • Delta i ytelsesledelse og vurderinger.

Rekruttering og utvalgsfunksjoner

  • Planlegg og forberede et utvalgssamtale.
  • Angi kravene til ledig stilling som skal fylles ut.
  • Bruk de mest effektive rekrutteringsalternativene.
  • Forstå viktigheten av å få det rett innenfor de lovlige grensene som eksisterer.
  • Prosjekt et profesjonelt bilde under intervjuet.
  • Bruk effektive spørsmålstegn og lyttingsteknikker for å fremkalle informasjon fra den intervjuende.
  • Vurder kandidater mot angitte kriterier og velg den beste kandidaten.
  • Trygge rekruttere den rette personen for hver ledig stilling som oppstår.

Kundeservice

  • Beskriv kundeservice i organisasjonen din.
  • Oppskatt viktigheten av god kundeservice.
  • Identifiser de viktigste grunnene til at kundene dine klager.
  • Analyser kundeserviceprosessen og identifiser områder som krever forbedring.
  • Bruk en rekke teknikker for å skape en kundefokusert kultur.
  • Håndter vanskelige situasjoner og mennesker på en effektiv og profesjonell måte.
  • Utvikle tillit og forbedre hvordan du kommuniserer med kundene.

PROJECT MANAGEMENT SKILLS

Introduksjon til prosjektledelse

  • Definer og klargjøre prosjektets formål og omfang for å unngå at tvetydighet eller urealistiske forventninger blir satt.
  • Bryt prosjektet i håndterbare stadier.
  • Planlegge, organisere og dokumentere prosjektet ved hjelp av verktøy som hjelper til med ledelsesprosessen.
  • Identifiser og administrer risiko for å minimere virkningen av avvik fra den opprinnelige planen.
  • Bli mer effektiv i å overvåke og kontrollere prosjektet.
  • Lukke prosjektet og vurdere leksjonene.

Planlegger organisering og styring av prosjekter

  • Gjenkjenne rekkevidden av teknikker og verktøy som brukes til å planlegge, organisere og kontrollere prosjekter.
  • Lag nøyaktige, brukbare planer som gir en detaljert oversikt over kostnader, tidsrammer, oppgaver og ressurser.
  • Verdsette virkningen av interessenters forventninger til prosjektet.
  • Kvantifisere virkningen av problemer og endringer i reelle termer av ressurser, tid og kostnader.
  • Lær hvordan du holder prosjektet aktivt og på sporet gjennom effektive prosjektkommunikasjonsferdigheter.
  • Forstå prosjektteamfunksjoner og lær hvordan du effektivt kan håndtere det.

Vellykket planlegging og styring av prosjekter

  • Ta hensyn til og realistiske beslutninger om prosjektets levedyktighet
  • Effektivt forhåndsplanlegg arbeidets innhold i prosjekter.
  • Utfør risikoanalyse på et prosjekt og forstå prosjektkostnadene.
  • Lag en prosjektplan ved hjelp av Critical Path Analysis (PERT) teknikker
  • Ha en bevissthet om ressursbehovene og eventuelle forretningskonflikter knyttet til prosjektene sine.
  • Opprettholde kontroll over prosjekter, og vet hvordan og når du skal ta de mest hensiktsmessige avgjørelsene når du oppdaterer et prosjekt.
  • Presentere prosjekter til andre mennesker slik at de forstår hva som skjer og kan støtte dem i å nå sine mål.

Finans trening

  • Verdsett betydningen av økonomi og kontroll av kostnader.
  • Forstå hvordan budsjetter blir konstruert og utnyttet.
  • Lær det økonomiske jargonget som er relatert til publiserte forretningsregnskap og rapportering om ledelsen.
  • Demonstrere forståelse av kostnadsstyring, budsjetteringsprosessen og behovet for effektive budsjettprognoser og kontroll.
  • Få en forståelse av økonomiske teknikker knyttet til kapitalutgifter og konseptet risikostyring.

Hvem skal delta

  • Ledende ansatte
  • CEOs, COOs, CFOs
  • Hoveder for produktdivisjoner innen privat eller offentlig sektor
  • Ledende ansatte uten nåværende lederansvar
  • Forretningskonsulenter
  • ledere
  • Junior ledere
  • Under ledelsesnivå cadre
  • De håper å bli med i multinasjonale selskaper
  • Nyutdannede søker etter jobbmuligheter
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert June 21, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2018
Duration
Varighet
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Saudi-Arabia - Al Khobar, Eastern Province
Studiestart : Sept. 2018
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2018
Saudi-Arabia - Al Khobar, Eastern Province
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen