Kurs i Fashion Marketing - Høst Semester
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
04 Sep 2024
* Påmeldingsavgift € 2.000 Kursavgift € 6.100
Introduksjon
Dette kurset holdes på engelsk.
Med tanke på de siste års utvikling, globalisering, nye livsstiler, teknologisk innovasjon, endringer i forbruker- og kjøpsatferd, nye og skiftende moter og konkurranseevne, krever navigering i den komplekse verdenen en kombinasjon av elementer som nøye strategi og et presist salg planlegger å kunne bestemme suksessen til et merke på markedet.
I denne forbindelse tillater høstsemesteret for motemarketing deg å forstå og utdype de forskjellige fasene av den strategiske markedsføringsprosessen innen motesystemet.
Ved å undersøke på en skjematisk og pragmatisk måte temaer som konseptet merkevarebygging, markedsundersøkelser, nye kommunikasjonsteknologier, PR-aktiviteter, produktposisjonering, nye trender, distribusjonskanaler, gir vi deg de kognitive og operasjonelle verktøyene som er nødvendige for å støtte merkevarene opererer i denne sektoren med formulering av målrettet og effektiv politikk og taktikk.
Plan: Leksjonene kjøres fra mandag til fredag på heltid.
Mål: Studenter som deltar på sitt andre år med universitetsstudier i kommunikasjon, markedsføring eller motestyling, og for fagpersoner som jobber i et av disse feltene, og søker å oppnå karriereutvikling og ytterligere ferdigheter og kunnskaper innen et bestemt felt.
Metodikk og struktur: Denne utdanningsveien veksler teoretiske leksjoner med workshops og møter med representanter for ledende selskaper i sektoren og internasjonale designere. Emner som merkevarebygging og motemarketing, som er basene for å lage effektive og strategiske markedsføringsplaner, sammenhengende merkevarefilosofi, bildekonstruksjon og til slutt godt salg vil bli grundig dekket i klasserommet, samt i løpet av prosjektarbeidet og presentasjoner.
Du vil jobbe i kontakt med moteprodusenter av 'Made in Italy' produksjon, med sikte på å kommunisere og promotere på en nyskapende måte de konkrete og immaterielle verdiene til italienske produkter i det moderne motemarkedet.