Lærer-konsulent skriftlig
UMaineOnline (University of Maine)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Orono, Maine, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 5 016 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* $ 418 / cr. i-stat og $ 523 / cr. out-of-state
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Generell oversikt Lærer - Konsulent i Writing Certificate
Betydningen av høy kvalitet lærere i alle klasserom er en anerkjent prioritet i amerikansk utdanning. Undervisningen i skriving, i særdeleshet, har blitt identifisert som et høyprofilert bekymring i våre skoler og høyskoler. The National Writing prosjektet ble grunnlagt i 1974, og University of Maine (UMaine) ble nettstedet til National Writing Project i 1997. Siden den gang har begge organisasjonene kommet for å bli identifisert ikke bare med kvalitet skriftlig instruksjon, men også med å utvikle faglig utvikling ledere for skriving og lese- og generelt i sine egne skoler og på statlig og nasjonalt nivå.
Hvert år blir to viktige innsikter i National skriftlig prosjekt vedtatt i den årlige institute of Maine Writing Project - en seks-kreditt kurs sekvens på UMaine. Først effektive faglig utvikling programmer gir hyppige og pågående muligheter for lærerne til å skrive, samt til å undersøke leseferdighet teori og praksis sammen. For det andre kan lærere som er godt informert og effektive i sin praksis være vellykket lærere i andre lærere, samt partnere i pedagogisk forskning, utvikling og implementering. Kollektivt, lærer ledere er vår største ressurs for utdanningsreform. Denne lærerstyrt tilnærming til faglig utvikling har vist seg å være effektiv på å oppnå langsiktig, systemisk forbedring. Følgelig er det verdi for deltakerne, administratorer og samfunn på alle nivåer i et sertifikat som anerkjenner de som har fullført hele tolv-kreditt komplement av kurs i skriftlig prosjekt programmet ved Universitetet i Maine.
Pedagogiske mål:
- Lærere vil utvikle en rik forståelse av rollen til å skrive i den personlige og profesjonelle liv av lærere og andre pedagoger.
- Lærere vil berike deres forståelse av metoder for undervisning i skriftlig, herunder rollen til reflekterende praksis og kollegial utveksling i å generere lærer kompetanse.
- Lærere vil forstå natur, metoder og utfordringer mentoring kolleger og mellom lærer og ledelse på den lokale skolen og distriktsnivå, herunder kravene til å være en agent for endring.
- Lærere vil forstå viktigheten og muligheten for lærer-ledelse utover det lokale plan, inkludert Maine og nasjonale skriftlig prosjekter samt statlige og bransjeorganisasjoner.
Alt arbeid er basert på nasjonale standarder for National Writing Project (NWP), National Council of Teachers of English (NCTE), og gjeldende innholdsområdet organisasjoner.
Program Krav (12 studiepoeng)
Studenter oppnå utdannet sertifikat for Lærer-konsulent skriftlig ved å fylle fire, tre-kreditt kurs i rekkefølge (12 studiepoeng). For eksempel, en student som begynner sekvensen våren 2016 vil fortsette som følger:
- ERL 545: Introduksjon til National Skrive Prosjekt 3cr. - Online Spring, år 1
- ERL 546: Institute i Teacher Leadership 3cr. - På campus, juli (7 dager)
- Forutsetning: ERL 545 (Introduksjon til National Writing Project).
- ERL 547: Seminar i Mentoring 3 cr. - Online Spring, år 2
- Forutsetninger: ERL 545 (Introduksjon til National Writing Project) og ERL 546 (Institute i Teacher Leadership).
- ERL 548: Advanced Institute i Teacher Leadership 3 cr. - På campus, juli (7 dager), år 2
- Forutsetninger: ERL 545 (Introduksjon til National Writing Project), ERL 546 (Institute i Teacher Leadership), og ERL 547 (NWP Seminar i Mentoring).
SØKNAD OM
Når du er klar til å søke, må du først gjennom disse påføringsinstruksen. Deretter fullføre elektroniske søknaden her.
Søkere må ha en bachelorgrad. Henvendelser angående søknadsprosedyrer skal rettes til Becky Libby, via e-post [email protected] eller telefon 207-581-2444.
Hva kan jeg gjøre med Lærer-konsulent i Writing sertifikat?
Dette fokusert samling av tre-kreditt kurs er nøye sekvensert for å ta deltakere fra dyktige klasserommet utøveren til kompetent og trygg Lærer-konsulent skriftlig. Den innledende ERL 545 begynner denne sekvensen med lærernes undersøke sin egen skriving, vurderer hvordan andres kompetanse erfaring kan avvike fra sine egne, og gjennomføre peer svar på skriftlig og i diskusjonen. ERL 546 deretter plasserer studenter i sammenheng med peer mentoring. Med utveksling av undervisning demonstrasjoner, deltakerne oppleve hva det vil si å være både eksperter og kritiske venner i et fellesskap av i hovedsak lik utøvere. Neste, NWP Seminar i Mentoring, ERL 547, initierer direkte studie av veiledning sammen med rådgiverne ny skriftlig prosjekt Fellows som de begynner stien mot læreren lederskap. Læreren-Konsulent i Skrive sekvens konkluderer med Advanced Institute i Teacher Leadership, ERL 548, der mentorer fortsette å råde Fellows i å forberede sin undervisning demonstrasjon mens selv utarbeide et forslag og plan for systemisk endring i deres egen skole setting. Fullstendig, Lærer-konsulent i Writing sekvens utvikler seg jevnt fra selvrefleksjon gjennom peer samspill til aktualisering av lærer lederskap.