Markedsføringskommunikasjon - Nivå 2

Nøkkelinformasjon

  • Emnekode: MPRS102B
  • Varighet: 1 uke
  • Avgift: £ 2675

KURSPLAN

Brandplassering, utstillinger, pakking og lisensiering

  • Egenskaper og problemstillinger av merkevareplassering
  • Utstillinger og utstillinger
  • Kommunikasjonsdimensjonene til emballasje
  • Licensing

Meldinger og kreativitet

  • Meldingskilde
  • Strukturelle elementer i en melding
  • Meldingsanbefalinger
  • Reklame taktikk
  • Den kreative prosessen
  • Meldingsramme
  • Historiefortelling
  • Brukergenerert innhold (UGC)
  • Sourcing innhold

Media - Prinsipper og praksis

  • Medieklassifisering - etter skjema
  • Medieklassifisering - etter kilde
  • Media klassifisering - etter funksjon
  • Lineære medier
  • Interaktive medier

Sosial, Søk og Andre Interaktive Media

  • Interaktiv medieannonsering
  • Søkemotormarkedsføring
  • Sosiale medier
  • Andre former for interaktive medier

Medieplanlegging: Nå målgrupper

  • Medieblandingen
  • Bytteoppførsel
  • Kjøretøyvalg
  • Nyhetsplanlegging
  • Mediekjøp: blokkplan og automatisering
  • Media kilde effekter

Målgruppe

  • Kommunikasjonsansvarlig
  • Markedsførings- og kommunikasjonsdirektører, ledere, ledere og ansatte
  • De som ønsker å forstå hvordan merker skaper kommunikasjon og engasjerer publikum i merkevaresamtaler
  • De som er ansatt av statlige, veldedige, andre ikke-for-profit-organisasjoner og tredjepartsorganisasjoner som trenger å kommunisere med en rekke interessenter
  • De som ønsker å utvikle innsikt i begrunnelsen bak markedsføringen av kommunikasjonsaktiviteter som brukes av organisasjoner

Læringsutbytte

Etter fullføring av denne kortsiktige markedsføringskursen , vil du kunne forstå:

  • Konseptet og problemene knyttet til merkevareplassering.
  • Forskjellene og betydningen av utstillinger og messer.
  • De viktigste fordelene og ulempene ved bruk av utstillinger som en del av kommunikasjonsblandingen.
  • Rollen og nøkkelegenskapene til emballasje som en form for markedsføringskommunikasjon.
  • Prinsipper knyttet til lisensiering.
  • Betydningen og egenskapene til kildens troverdighet.
  • Ulike måter meldinger kan bygges.
  • Ulike måter som reklameappeller kan presenteres på.
  • Hvordan informasjons- og transformasjonsmotiver kan brukes som taktiske verktøy i en kommunikasjonsplan.
  • Rolle kreativitet og hvordan kreativ prosess håndteres.
  • Hvordan meldingsinnramming, fortellinger og brukergenerert innhold brukes i markedsføringskommunikasjon.
  • Tre hovedveier som medier kan klassifiseres i.
  • Forskjeller mellom lineære og interaktive medier.
  • Trender og primære egenskaper for hver type lineær media.
  • Ulike egenskaper knyttet til interaktive medier, og hvilke interaktive medier gjør det mulig for folk å gjøre.
  • Problemer knyttet til flerkanals kampanjer og mediaens rolle innenfor en detaljhandelskontekst.
  • Dynamikken knyttet til direkte respons media.
  • Hvordan annonsering kan brukes i en interaktiv sammenheng.
  • Søkemotormarkedsføring og hovedtrekkene til både pay-per-klikk og søkemotoroptimalisering.
  • Egenskaper og verdi av markedsføringskommunikasjon gjennom sosiale medier.
  • Kjennetegn knyttet til viral markedsføring, weblogger og microblogging, podcasting og nettsamfunn.
  • Funksjoner av e-postmarkedsføringskommunikasjon og hvordan bruken av SMS, apps, widgets, affiliate markedsføring og forstørret virkelighet kan forbedre markedsføringskommunikasjon.
  • Prinsipper knyttet til medieplanlegging og virkningen av media og publikumsfragmentering.
  • Forskjellige teorier om ulike medier og tilhørende skifteadferd.
  • Nøkkelbegreper brukt i lineær medievalg: rekkevidde og dekning, frekvens, duplisering, ratingpoeng og CPT.
  • Begrepet repetisjon og debatt om effektiv frekvens og planlegging av nyhet.
  • Planlegger problemer relatert til interaktive medier og planlegging.
  • Media kilde effekter som en viktig faktor i media valg, plassering og timing.

HVA ER INKLUDERT:

  • 30 timers opplæring i klasserom
  • Apple iPad
Program undervist i:
Engelsk

Se 131 flere kurs fra London Business Training & Consulting »

Sist oppdatert September 28, 2018
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
Kontakt skolen
Juli 29, 2019
Duration
1 uke
Heltid studier
Pris
2,675 GBP
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
Juli 29, 2019
Sluttdato
aug. 2, 2019
Søknadsfrist
Startdato
nov. 25, 2019
Sluttdato
nov. 29, 2019
Søknadsfrist

Juli 29, 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato
aug. 2, 2019

nov. 25, 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato
nov. 29, 2019