Når vi jobber med ord, har vi muligheten til å utforske verden med et instrument ved grensene mellom virkelighet og det imaginære. Når vi drømmer, hvor mange dimensjoner trenger vi inn? Vi fremkaller minner, vi ser bilder. Hvor kommer de fra? Å arbeide i reklameverdenen betyr at man får folk til å drømme, få folk til å fly til andre steder, andre verdener, andre dimensjoner. Hadde Ariosto ikke tenkt å gå til månen, ville menn ønske å gå dit? Det er dikteren som først forestiller seg en drøm som verden kan forelske seg i. Alle har alltid beundret månen, men Ariosto snakker først om å gå til månen og introduserer ideen om muligheten for å komme dit. Hvis han ikke hadde fortalt om ridderen som gjør denne fantastiske reisen, ville kanskje ingen virkelig ha ønsket å gjennomføre dette oppdraget, og kanskje ville vi aldri kommet på månen. Her skaper dikteren gjenstand for begjær, vårt menneskes underverk. Det som tilsynelatende er urealiserbart, umulig, uberettiget, blir plutselig en realitet. I strengt biologiske termer, hvem av oss ble opprettet for å fly? Fra Icarus ble ingen født i stand til å fly. Men flyr menneskeheten eller ikke? Menneskeheten flyr, og hvordan det flyr! Og det går også til månen! Fremskritt innen vitenskap kommer ofte fra drømmen og i forsøk på å oppnå det. Skrive for reklame, det vil si å være copywriter, er et yrke ukjent for de fleste. Allerede fra videregående skole, hvis du elsker å skrive med det kreative trykket som gjør at vi bruker ord og metaforer på en annen måte enn vanlig, blir dere ledet til å flytte til brevfakultetet uten å vite at det finnes andre muligheter, de som ikke faller i de etablerte paradigmene til de kjente yrkene, en verden hvor ordet har en mening andre, hvor metaforen har makt til å få oss til å drømme og kommunisere. En veldig engasjerende bane både for antall arbeidstimer og for anstrengelsen for å kvitte seg med alle rasjonelle overbygninger og for å oppnå muligheten for umulighet, overtredelsen fra dialektikkens prinsipper, sidetanken, prinsippet om å fornekte prinsippet årsakseffekt, gjenopprettelse av intuisjon i lys av den endelige bruk av grunn og fremfor alt ikke-frykt for overtredelse:

Regn kan falle fra en blå himmel fordi det i våre drømmer kan dette skje, og alltid i våre drømmer blir vi ikke overrasket av uhellene. Men et regn som faller ned fra en blå himmel, kan antennen for de som ser det plutselig og blir tvunget til å falle fra virkeligheten inn i drømmen, og i det "fantastiske" passerer en melding som når hjertet som gir ønske. Med ord, lyder og bilder.

For sin historie og kvaliteten på treningsmetoden har kurset fått beskjed fra den italienske kunstdirektørklubben.

Kompetansene som er oppnådd i dette kurset er sertifisert av Lombardia-regionen og er gyldige på EU-nivå innenfor DET EUROPÆISKE KVALIFIKASJONSKRAVET FOR PERMANENT Lær (EQF)

Studieplan

1. år

Reklame TV | Art retning | Grunnleggende design | Copywriting | Kreativt konsept | Digitale medier | Grunnlag for datavitenskap Fotografi 1 | Illustrator | InDesign | Merkevare og bedriftens image | Mind design 1 | Photoshop | Forbrukerpsykologi | Kreativ skriving og novelle 1 | Historie av kino | Kunsthistorie | Historie om reklame | Fargeteori.

Kreativitetsverksted med kunstdirektører og grafiske designere.

2. år

6 kurs i copywriting med 6 forskjellige Creative Directors Blogging og online journalistikk Kreativ produksjon | Digital kreativitet | Redigerer | Fotografi 2 | Mind design 2 | Lydvideo redigering Musikk for visuell kommunikasjon Avansert Photoshop | Kreativ skriving og novell 2 | Sem

konkurranser

Studentene deltar sammen med kunstdirektørene i de viktigste nasjonale og internasjonale konkurranse under veiledning av italienske og engelske kreative styremedlemmer:

ADCI Awards - Konkurranse av Italian Art Directors Club; The One Show College Competition: Konkurranse av Art Directors Club New York - The D

I tillegg deltar elevene hvert år i de mest prestisjefylte konkurransene organisert av bedrifter og organisasjoner.

Virkelige arbeider

Studentene innser, sammen med kunstdirektørene, under ledelse av kreative styremedlemmer, ekte reklamekampanjer på briefings bestilt av bedrifter og ideelle organisasjoner.

Stage etter kursene

Praktikene, som er planlagt på slutten av hvert kurs, skal først og fremst betraktes som en periode for å perfeksjonere ens egen formasjon, og for det andre som en mulig mulighet for fremtidig arbeid. Av disse grunnene blir ikke praktikplassen automatisk avgjort på grunnlag av eksisterende avtaler med forhåndsdefinerte antall selskaper, men utgår fra at hvert år en spesifikk og presis forespørsel fra Selskapet gjøres med hensyn til hvilke studentene velges av Academy, sendt til utvalgssamtalen og valgt av samme firma. Det er derfor ikke bare læreplanen og garantien som Akademiet gir til selskapet, men hva den enkelte student under intervjuet vil kunne demonstrere med hensyn til deres evner og måten å presentere seg på, som bestemmer valget av selskapet selv. .

Accademias forpliktelse til organisering av "ad personam" praktikplasser som fornyes hvert år uten å gi automatiseringer av faste avtaler, har til formål å oppmuntre til at studenten ved slutten av praktikken blir bekreftet med en kontrakt.

Ved å delta på dette toårige postdiplomkurset kan du jobbe som:

  • Copywriter i Advertising Agency
  • Produsent i produksjonshus
  • Strategisk Planner
  • Web Content Writer
  • Web Content Manager
  • SEO Spesialist
  • Fellesskapssjef
  • Digital PR
  • Brand Reputation Specialist
Program undervist i:
  • Italiensk

Se 3 flere kurs fra Accademia di Comunicazione »

Sist oppdatert September 29, 2018
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
okt. 2019
Duration
2 år
Heltid studier
Pris
- Inntektsband
Etter sted
Etter dato
Startdato
okt. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

okt. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato