Postgraduate in Scenography and Audiovisual Art Direction

Generelt

Programbeskrivelse

presentasjon

Det audiovisuelle produktet er i dag et av de mest brukte mediene og det kunstneriske uttrykket. Den audiovisuelle sektoren vokser innen TV, reklame og kino, og det er et teknisk og kreativt behov for iscenesettelse av innholdet. Figuren til den audiovisuelle kunstregissøren gjør det mulig å lage visuelle kvalitetsprodukter, med en estetisk sans og behandle resultatet som en helhet.

Dette kurset svarer på et behov for å trene de som er interessert i kunstretning brukt på audiovisuelle medier. Det er rettet mot interiørarkitekter, designere, reklamer, nyutdannede innen billedkunst, kunsthistorie, publicister og arkitekter.

Studentene er forberedt på å forstå og kunne skape natur og verdener etter hvert behov. Kunnskapen, teknikkene og verktøyene i sektoren tilbys, så vel som de viktigste verktøyene for å overføre sensasjoner gjennom kameraet.

I Ártidi gir vi en spesifikk opplæring der forskjellige områder læres ut fra et innovativt og aktuell perspektiv. Disse programmene blir undervist fra det bredeste konseptet, med hovedmålet for hver student å lære å anvende hele settet av strategier i hver profesjonelle aktivitet på en konkurransedyktig og effektiv måte.

Spesialiseringen er et eksklusivt kurs for Ártidi og består av en egen grad med nasjonale og internasjonale kompetanser anerkjent av ASEMAIC, ACAP og Trends School.

Kurset har en varighet på 210 timer, det er strukturert i 3 treningsmoduler der teorien er kombinert med praksis og realisering av et sluttprosjekt.

målsettinger

  • Introduser studentene for verden av settdesign.
  • Utdyp kunnskapen om det audiovisuelle språket og dets muligheter.
  • Lag nye realiteter i henhold til et produkt.
  • Gi verktøy og prosesser for skapelse og design for å kommunisere til betrakteren.
  • Anskaffe ferdighetene og evnene til å gjennomføre en audiovisuell kunstretning.
  • Kjenne verktøyene og teknikkene for konstruksjon og oppretting av audiovisuelle scenarier.
  • Kondisjonere et tomt felt for å gjøre det til et følsomt rom for å kommunisere merkevaren gjennom den kreative prosessen og montering av scener.
  • Vekker et passende naturskjønt klima for et gitt rom.
  • Ha mestring av bruken av former og farger.
  • Plasser studenten i et konkurransedyktig arbeidsmiljø.

Plús de Ártidi

  • Setdesigneren vår er kunstlederen for arrangementet, ikke en del av utstyret.
  • Det lar deg lage kommunikative handlinger ved å bruke landskapet som en påstand.
  • Lag hendelser basert på naturen.
  • Scenografen gir merverdi for selskaper, da de også kan lage butikkvinduer og scenografiske installasjoner.
  • På slutten av kurset gir en profesjonell rådgiver studenter råd om arbeidsopphold under hensyntagen til studiene; Yrkeserfaring og en personlig SWOT-analyse.

jeg professorado

Lærerteamet er sammensatt av aktive fagpersoner med nasjonal og internasjonal faglig anerkjennelse i forskjellige merker. Et team som integrerer trening med forretningsvirkelighet.

  • Marc Chornet (audiovisuell produsent: Creation and audiovisual language. Bachelor of drama in the speciality of direction and dramaturgy)
  • Sergi Corbera (scenograf og kunstleder. Kunstretningsspråk og ideen om ideen)
  • Laura Clos (scenograf og kunstleder. Kreative teknikker og materialer for kunstretning)
  • Azucena Ferrer (reklamekunstdirektør. Utvikling og realisering av kunstretning)
  • Jordi Llobet (merkevare brukt audiovisuell estetikk)
  • Fausto Leoni (kunstleder og stylist)

Konsulter veiledningsavdelingen til professorene i hver utgave.

Hva kan du bidra med

  • Retning og utvikling av globale handlinger i naturen.
  • Lag originale og funksjonelle utstillingsplasser for selskaper som selger produkter eller tjenester.
  • Design av flyktig natur for show eller fritidsbegivenheter.
  • Design og planlegging av montering av flyktige utstillingsplasser for kommersielle merkevarer.
  • Opprettelse av interiør atmosfærer av kommersielle rom.
  • Innovative teknikker for å skape rom med sin egen identitet.
  • Visuelle uttrykksteknikker og få stempel av personlig kreativitet.
  • Anvendelse av former, volumer og farger i kommersielle rom for merker.
  • Design, konstruksjon og montering av prosjekter og flyktige dekorasjonselementer.
  • Analyse og utvikling av merkepersonlighet.

Samarbeidende selskaper

Ártidi har et jobbstyre (Artidiempleo) med mer enn 90 samarbeidende selskaper for å utføre opplæringspraksis i forskjellige samarbeidende selskaper av internasjonal og nasjonal anerkjennelse: Ikea, Escada, La Mallorquina, Grupo Inditex, CustoBarcelona, LRoptics, Adolfo Domínguez, Intersport, McGregor , Oysho, Reebok, Pronovias, Swatch, La Perla, Adidas blant andre.

Skolen arrangerer aktiviteter og arrangementer i samarbeid med store kjøpesentre, foreninger, messer og markeder, kunstgallerier og selskaper der studentenes prosjekter stilles ut.

Grad og akkreditering

Grad: Postgraduate in Scenography and Audiovisual Art Regi: TV, Advertising and Cinema

Tildelt av Ártidi Superior School of Window Dressing and Visual Merchandising. Nasjonale og internasjonale faglige ferdigheter.

Sist oppdatert sep. 2019

Om skolen

En la década de los 80, un colectivo de emprendedores inicia su actividad profesional como escaparatistas y merchandisers en Barcelona. Progresivamente la oferta de servicios de decoración comercial s ... Les mer

En la década de los 80, un colectivo de emprendedores inicia su actividad profesional como escaparatistas y merchandisers en Barcelona. Progresivamente la oferta de servicios de decoración comercial se extiende a otras comunidades dando paso en 1990 al primer curso de escaparatismo en Barcelona para la Cámara de Comercio y posteriormente ampliando. Minimér