Postgraduate Certificate in Education (PGCE) Primær 3-7 (med QTS)
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Oxford, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
42 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 14 900 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £9 250 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £14 900
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vårt PGCE Primary 3-7-kurs gir deg de faglige ferdighetene som kreves for å bli en effektiv lærer. Og lærer deg hvordan du kan inspirere barneskolebarn i alderen 3-7 år.
Du vil bli bekreftet av Teaching Regulation Agency som en nyutdannet lærer (NQT) etter vellykket gjennomføring av kurset.
Et nøkkelelement i treningen din innebærer betydelige perioder med praktisk plassering på tvers av aldersgruppene. Kurset vårt hjelper deg med å utvikle de faglige ferdighetene som trengs for å bli en effektiv klasseromutøver i barne- eller barnehagemiljøer, med barn i alderen 3-7 år. Disse inkluderer:
- profesjonelle egenskaper
- kunnskap
- forståelse.
Plasser for videregående lærerutdanning er svært konkurransedyktige, så vi anbefaler at du søker så tidlig som mulig. Det er ingen søknadsfrist. Tidlig søknad anbefales spesielt hvis du bor lokalt og ønsker å jobbe på våre samarbeidsskoler.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
Introduksjon til profesjonell læring (20 studiepoeng)
Dette gir deg en introduksjon til praktiske teorier om læring og pensum før du begynner på din første erfaring med substansiell undervisning. Du vil utvikle din kunnskap og forståelse av pedagogikk og dens evidensgrunnlag, slik at du er klar til å bruke dette til dine egne praktiske klasseromsferdigheter.
Nøkkelspørsmål i læring og undervisning (20 studiepoeng)
Du vil se på sentrale spørsmål, temaer og debatter innen utdanning. Du vil fokusere på et utvalg av problemstillinger som er relevante for din Pathway/aldersfase, og du vil ha muligheten til å reflektere over din egen utviklende klasseromspraksis. Dette vil tillate deg å bli bedre støttet når du går inn i NQT-året.
De potensielle problemene og temaene inkluderer:
- evaluering
- atferd for læring
- SEND/Inkluderingsproblemer
- støtte læring med TAer
- sosioøkonomiske og kulturelle spørsmål
- jobbe med foreldre og omsorgspersoner.
Støtte bevisbasert praksis (20 studiepoeng)
Du vil fokusere på rollen og betydningen av forskning i utdanning, med det endelige målet om å forbedre undervisningen din og studentens læring. Du vil få en forankring i problemstillinger og debatter rundt utdanningsforskning. Du vil gå videre til å gjennomføre ditt eget litteraturbaserte forskningsprosjekt, og velge et utdanningsområde som fascinerer deg. Gjennom denne modulen vil du styrke forskningsferdighetene dine samt bygge en dypere kunnskap om emneområdet ditt.
Fremragende praksis 3-7
Du vil lære om barns utvikling og hvordan det påvirker læring hos barn i alderen tre til syv år. Du vil bygge din forståelse av inkluderende praksis, og hvordan den kan brukes til å forbedre barns fremgang. Emner vil inkludere:
- SEND, EAL og atferdshåndtering
- PSHE: hvordan det gjennomsyrer læreplanen, og dets innvirkning på læring for barn i denne aldersgruppen.
I tillegg til å observere og analysere undervisning, vil du planlegge og levere korte undervisningsoppgaver til dine jevnaldrende – praktiske oppgaver som vil hjelpe deg å forstå hvordan du planlegger og underviser på tvers av EYFS- og KS 1-pensumet. Du vil også få erfaring i en ukelang lærerplass.
Engelsk 3-7
Du vil jobbe med kunnskapen og ferdighetene du trenger for å undervise i språk og leseferdighet effektivt. Å reflektere over egen læring vil være en viktig del av prosessen. Du vil utforske emner som:
- din egen selvinnsikt som språkbruker
- utvikle og vurdere barns kommunikasjonsferdigheter i lesing og skriving, inkludert systematisk syntetisk lyd og grammatikk
- lære om språk: hvordan de fungerer og koblingene mellom dem
- koblinger mellom språk, kultur og identitet
- medieteknologiens rolle i utviklingen av barns språk og leseferdighet
- litteratur i EYFS og primærklasserommet
- bruke dramastrategier for å utvikle barns språk og leseferdighet.
Matematikk 3-7
Her vil du utvikle dine kunnskaper, ferdigheter og selvtillit i matematikk. Du vil få grunnlaget du trenger for å hjelpe barn med å utvikle seg og nyte matematikk på tvers av EYFS og KS 1. Du vil forbedre forståelsen din med tverrfaglig arbeid som knytter matematikk til andre fag.
Du vil forbedre din egen kunnskap og selvtillit i matematikk og din forståelse av tall, algebra, geometri, mål og datahåndtering, i tillegg til å utforske emner som:
- bruke matematikk på tvers av læreplanen
- forstå hvordan barn lærer matematikk, og hvordan de kan adressere deres misoppfatninger
- rollen til resonnement og kommunikasjon i undervisning, læring og å gjøre matematikk
- utvikle kreative, inspirerende og utfordrende tilnærminger til undervisning i matematikk på tvers av prestasjonsområdet.
Naturfag 3-7
Du vil utvikle din kunnskap, ferdigheter og tillit til vitenskap og forståelse av verden. Du vil få kunnskapen og forståelsen du trenger for å hjelpe barn med å utvikle seg og nyte naturfag i EYFS og KS 1. Du vil forbedre forståelsen din med tverrfaglig arbeid som knytter vitenskap til andre fag.
Vi vil fokusere på viktigheten av å planlegge leksjoner som bruker målrettet, praktisk vitenskap for å stimulere barns tenkning av høyere orden. Og vi vil vurdere emner som:
- den integrerte rollen til praktiske aktiviteter i tidlige år og primærvitenskap
- viktigheten av elevprat for å utvikle deres forståelse av vitenskapelige begreper
- forstå elevenes vanlige misoppfatninger i naturfag, og gode måter å adressere disse på
- ved hjelp av IKT-applikasjoner som datalogging og digitale mikroskop
- tilbud for SEND-, begavede og talentfulle og EAL-elever
- jobber trygt i vitenskapen.
Kunst og humaniora 3-7
Her får du et grunnlag innen kunst og humaniora fra EYFS til KS 1. Med praktiske workshop-økter og prosjektbasert arbeid, vil du bygge din selvtillit og glede av kunst og humaniora. Vi vil undersøke emner som:
- nasjonale og lokale initiativ for å støtte kunst- og humanioraundervisning
- læring utenfor klasserommet
- bruke ekspertisen til pedagogiske offiserer og veiledere på en rekke arenaer
- forankre aktivt medborgerskap, kulturelt mangfold og kulturarv
- bruke IKT effektivt i kunst og humaniora
- tverrfaglige tilnærminger, som knytter spesielle koblinger til kroppsøving og design og teknologi.
PE og databehandling 3-7
I denne modulen vil du jobbe med kunnskapen og forståelsen du trenger for å hjelpe barn å komme videre i fysisk utvikling og deres bruk av databehandling. Du vil fokusere på:
- utvikle og vurdere barns fysiske utvikling i aldersgruppen tre til syv år
- koblinger mellom barns fysiske utvikling og ferdighetstilegnelse på tvers av EYFS og KS 1 læreplanen
- databehandling i EYFS og KS 1 læreplanen
- teknologiens rolle i utviklingen av barns læring.
Skolebasert læreplan
Obligatoriske moduler
Skolebasert læreplan 1
Dette er den første av tre hovedblokker med skolebaserte opplæringsplasseringer (SBT) du vil gjennomføre. Denne første utplasseringen vil være i barnehage. Du vil delta i introduksjonsaktiviteter basert på klasseromsmiljøet, hvor du vil vurdere hvordan læring foregår.
Gjennom denne modulen får du innsikt i hele yrkeslivet til en lærer. Du vil sette i praksis dine ferdigheter med å planlegge, undervise, opprettholde atferd og skape en passende etos for læring.
Du vil utforske problemer som:
- mangfold, inkludering, like muligheter
- lærernes faglige plikter og lovpålagte rammer, herunder ivaretakelse
- planlegging, undervisning og vurdering for barns læring med vekt på vurdering for læring (AFL)
- skolen og klasserommet som et miljø for læring
- klasseledelse og barns atferd.
Skolebasert læreplan 2
Din andre plassering vil være i en KS 1-innstilling. Her vil du utvikle aktiviteter basert på klasseromsmiljøet, hvor du vil vurdere hvordan læring og vurdering foregår.
Gjennom denne modulen vil du oppdage mer om hele yrkeslivet til en lærer. Du vil utvikle ferdighetene dine til å planlegge, undervise, opprettholde atferd og skape en passende etos for læring.
Skolebasert læreplan 3
Denne endelige plasseringen vil være i en grunnlagsscene. Du vil levere vedvarende undervisning på tvers av læreplanen og ta på deg den fulle rollen som klasseromslærer som forberedelse til din første lærerstilling.
Du vil sikte på å demonstrere god fagkunnskap i alle hovedfag, og din evne til å planlegge og undervise gode leksjoner for din aldersgruppe. Du vil ha en profesjonell tilnærming til ditt samarbeid med kolleger, elever, foreldre og omsorgspersoner.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Ved å fullføre plasseringer i en rekke lokale barneskoler, vil du bygge utmerkede relasjoner med rektorer som hjelper dine fremtidige ansettelsesutsikter. Mange av våre nyutdannede får jobb på skolene der de tidligere har vært plassert.
Profesjonell akkreditering
Dette kurset er akkreditert av Teaching Regulation Agency for å gi Qualified Teacher Status (QTS) i Storbritannia. Du vil foreløpig bli registrert hos Teaching Regulation Agency ved begynnelsen av kurset. Studenter som fullfører kurset vil bli anbefalt for QTS.
Vær oppmerksom på at etter Storbritannias avgang fra EU, er QTS tildelt av britiske høyere utdanningsinstitusjoner for øyeblikket ikke anerkjent i EU.