Oversikt
Dette er den anerkjente lærerkvalifikasjonen for folk som allerede foredler i videreutdanning - kalt i drift. Kurset er basert på faglige standarder for forelesere i Skottlands høyskoler og er fullt akkreditert av General Education Council for Scotland.
Hvis du er foreleser og allerede underviser i en videre utdanningskurs eller lignende miljø, kan du utfylle din tidligere erfaring og kvalifikasjoner med en høyere grad i TQFE. Kurset er også egnet for alle som arbeider i andre utdannings- og treningskontekster i etterutdanning.
Gjennom hele kurset utvikler du dine personlige og faglige evner for å hjelpe deg med å ta større ansvar og lederskap i ditt eget arbeidsmiljø.
University of Stirling har levert TQFE kurset i 15 år. Kurset integrerer en rekke pedagogiske teknikker som har som mål å oppmuntre deg til å engasjere seg med faglig og politisk litteratur og å kommunisere med dine jevnaldrende som en del av et faglig læringssamfunn. Både ansikt til ansikt og en rekke elektroniske teknologier brukes til å levere kurset.
Topp grunner til å studere med oss
# 1 Første i Skottland og topp 15 i Storbritannia for utdanning (The Guardian University Guide 2018)
# 2 Dette kurset er akkreditert av General Education Council for Scotland
# 3 Kursinnholdet er basert på faglige standarder for FE-ansatte som fastsatt av den skotske regjeringen
Profesjonell akkreditering
Dette kurset er akkreditert av General Education Council for Scotland.
Kursdetaljer
Nøkkelprinsipper som støtter Stirling TQFE-kurset inkluderer:
utvikle bevissthet om passende faglige verdier og egenskaper til yrkesopplæringen
oppmuntre til innovasjon i undervisning / læring og bredere faglig praksis
støtte utviklingen av en "profesjonell forespørsel" tilnærming gjennom og utenfor kurset
undervisning
Emnet læres ved hjelp av en kombinasjon av forelesninger, seminarer og materialer som er tilgjengelig via University of Stirling nettbaserte læringsmiljø. I den siste studien av QS fikk ansatte fra University of Stirling en 5 ut av 5-stjerners rating for undervisning (QS World University Rankings 2018).
Tilstedeværelseskravet for de fleste moduler er tre dager per modul, med alle kursmaterialer tilgjengelig på forhånd på forhånd.
Ansikt til ansikt økter
Mens du går på undervisningsdager, opplever studentene store gruppelesninger levert av TQFE-ansatte, og i tilfelle inviterte gjestelærere. Forelesningene gir mulighet for viktige begreper og problemstillinger som skal fremheves, og for å få veiledning om viktige aspekter ved vurderingsoppgaver. Forelesninger registreres ved bruk av universitetets "Listen Again" -system og kan lett nås av studenter som går på høyskolebaserte nettsteder.
Nøkkelbegrepene som presenteres via forelesningene, blir utforsket i større grad i små gruppeseminarer og workshops i løpet av resten av dagen. I seminarene / workshops oppfordres du til å trekke på din egen faglige erfaring og kontekst og dele ideer og kunnskaper med dine jevnaldrende. Muligheten til å engasjere seg med jevnaldrende fra ulike fagområder ser ut til å være et sentralt element i ansikt til ansikt læring, og dette har blitt ofte uthevet i tilbakemeldinger fra studenter.
på nett
Lerret, vårt virtuelle læringsmiljø, brukes i stor grad som et viktig element i TQFE-kurset. Et bredt spekter av digitale ressurser blir gjort tilgjengelige online, inkludert:
opptak av alle forelesninger (tilgjengelig innen 24 timer etter "levering" på campus)
e-tidsskrifter og e-bøker (tilgjengelig via elektroniske leselister)
I tillegg til "interne" ressurser er studentene også utstyrt med lenker til digitale ressurser som tilbys av ulike organisasjoner i FE-sektoren, inkludert "College Development Network", Education Scotland og General Teaching Council Scotland. Det brede spekteret av ressurser gjenspeiler samtidige problemer og trender, og lar deg samhandle både visuelt og auralt.
Vårt virtuelle læringsmiljø er også brukt til å støtte online samspill mellom TQFE-ansatte og studenter og mellom studentene selv. Diskusjonsområder brukes til å støtte hver modul, og disse områdene gir en fleksibel mulighet for å engasjere seg i profesjonell dialog for å avklare og utdype forståelsen av sentrale temaer. Den profesjonelle øvelsesmodulen gjør stor bruk av disse diskusjonsfasilitetene og mottar meget positiv student tilbakemelding.
evaluering
Det kreves tre formelle oppgaver (hvor en student ikke har fått noen unntak) hver av 3000 ord. Hvor første innsending er gradert som en feilsøking, er det tillatt å sende et nytt forsendelsesforsøk. Når tilbakemeldingen er karakterisert som feil, må studenten gjenoppta modulen. Passet for postgraduate arbeid er 50%.
En student tillates maksimalt fem evalueringsforsøk (tre modulregistreringer som bare inkluderer vurdering) per modul.
I tillegg til de formelle skriftlige oppgavene, er du pålagt å bli observert undervisning ved to separate anledninger og å fullføre en skriftlig reflekterende gjennomgang av den observerte leksjonen. En av observasjonene kan gjennomføres av kvalifisert høyskolebasert personale.
Klasserom timer
In-service studenter deltar i totalt syv dager (unntatt akademisk og administrativ induksjon) i løpet av studieåret. Etter hvert som kurset er "arbeidsbasert", er studentenes profesjonelle praksis i eget høyskole miljø en integrert del av læringsopplevelsen.
Det er ingen ukentlig tidsplan. Når du er på campus består dagen av en individuell veiledning, og deretter et foredrag etterfulgt av et seminar og et verksted.
Kursdirektør
Dr Kevin Brosnan
tqfe@stir.ac.uk
44 (0) 1786 467719
Gebyrer - 2018/2019
Hjem / EU: £ 1,790
Overseas: n / a