Postgraduate Certificate in Undervisningskvalifikasjon i videreutdanning (TQFE) - In-service
University of Stirling
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Stirling, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
9 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2024
* For oppdatert avgiftsinformasjon, besøk vår nettside.
Introduksjon
Oversikt
Dette er den anerkjente lærerkvalifikasjonen for personer som allerede underviser i videreutdanning – kalt In-Service. Kurset er basert på Professional Standards for Lecturers in Scotland's Colleges (2018), og er fullt akkreditert av General Teaching Council for Scotland.
Hvis du er foreleser og allerede underviser i en videre utdanningskurs eller lignende miljø, kan du utfylle din tidligere erfaring og kvalifikasjoner med en høyere grad i TQFE. Kurset er også egnet for alle som arbeider i andre utdannings- og treningskontekster i etterutdanning.
Topp grunner til å studere med oss
#1 på tredjeplass i Skottland og topp 5 i Storbritannia for utdanning (Times and Sunday Times Good University Guide 2023)
# 2 Dette kurset er akkreditert av General Education Council for Scotland
#3 92 % generell studenttilfredshet med PGCert videregående utdanning med undervisningskvalifikasjon (videreutdanning) (undersøkelsen om etterutdannede erfaringer 2022)
Læreplan
Gjennom kurset vil du utvikle dine personlige og profesjonelle evner for å hjelpe deg å ta større ansvar og lederskap i ditt eget arbeidsmiljø.
University of Stirling har levert TQFE-kurset i 15 år. Kurset integrerer en rekke pedagogiske teknikker som tar sikte på å oppmuntre deg til å engasjere deg i akademisk og politisk litteratur og til å kommunisere med jevnaldrende som en del av et "profesjonelt læringsfellesskap". Både ansikt-til-ansikt økter og en rekke nettteknologier brukes til å levere kurset.
Profesjonell akkreditering
Dette kurset er akkreditert av General Education Council for Scotland.
Kursdetaljer
Nøkkelprinsipper som støtter Stirling TQFE-kurset inkluderer:
- utvikle bevissthet om passende faglige verdier og egenskaper til yrkespedagogen;
- oppmuntre til innovasjon innen undervisning/læring og bredere yrkesutøvelse;
- støtte utviklingen av en "profesjonell forespørsel"-tilnærming gjennom og utover kurset.
undervisning
Kurset undervises ved hjelp av en kombinasjon av forelesninger, workshops i små grupper og materialer som er gjort tilgjengelig via University of Stirling nettbaserte læringsmiljø.
Tilstedeværelseskravet for de fleste moduler er tre dager per modul, med alle kursmaterialer tilgjengelig på forhånd på forhånd.
Ansikt til ansikt økter
Mens studentene deltar på undervisningsdagene, vil studentene oppleve store gruppeforelesninger levert av TQFE-ansatte og, noen ganger, inviterte gjesteforelesere. Forelesningene gir mulighet for at sentrale begreper og problemstillinger belyses og at du får veiledning om sentrale sider ved vurderingsoppgaver. Forelesninger tas opp ved hjelp av universitetets "Lytt igjen"-system og kan enkelt nås av studenter som deltar på høyskolebaserte nettsteder.
Nøkkelbegrepene introdusert via forelesningene utforskes i større dybde i små gruppeseminarer og workshops resten av dagen. På seminarene/workshopene oppfordres du til å trekke på din egen faglige erfaring og kontekst og til å dele ideer og kunnskap med jevnaldrende. Muligheten til å engasjere seg med jevnaldrende fra ulike fagområder anses å være et sentralt element i ansikt-til-ansikt læring, og dette har ofte blitt fremhevet i tilbakemeldinger fra studenter.
på nett
Lerret, vårt virtuelle læringsmiljø, brukes i stor grad som et viktig element i TQFE-kurset. Et bredt spekter av digitale ressurser blir gjort tilgjengelige online, inkludert:
- opptak av alle forelesninger (gjort tilgjengelig innen 24 timer etter "levering" på campus)
- e-tidsskrifter og e-bøker (tilgjengelig via elektroniske leselister)
- i tillegg til 'in-house' ressurser, får studentene også lenker til digitale ressurser som tilbys av ulike organisasjoner i FE-sektoren, inkludert 'College Development Network', Education Scotland og General Teaching Council Scotland. Det store utvalget av ressurser gjenspeiler moderne problemstillinger og trender og lar deg samhandle både visuelt og lydmessig.
Vårt virtuelle læringsmiljø brukes også til å støtte nettbasert interaksjon mellom TQFE-ansatte og studenter og mellom studentene selv. Diskusjonsrom brukes til å støtte hver modul, og disse rommene gir en fleksibel mulighet for deg til å delta i "profesjonell dialog" for å avklare og utdype din forståelse av sentrale emner. Profesjonspraksismodulen benytter seg i stor grad av disse diskusjonsfasilitetene og får svært positive tilbakemeldinger fra studenter.
evaluering
Det kreves tre formelle oppgaver (hvor en student ikke har fått noen unntak) hver av 3000 ord. Hvor første innsending er gradert som en feilsøking, er det tillatt å sende et nytt forsendelsesforsøk. Når tilbakemeldingen er karakterisert som feil, må studenten gjenoppta modulen. Passet for postgraduate arbeid er 50%.
En student tillates maksimalt fem evalueringsforsøk (tre modulregistreringer som bare inkluderer vurdering) per modul.
I tillegg til de formelle skriftlige oppgavene, kreves det at du blir observert underviser ved to separate anledninger og fullfører en skriftlig reflekterende gjennomgang av den observerte leksjonen. En av observasjonene kan utføres av kvalifisert høyskolebasert personale.
Klasserom timer
In-service studenter deltar i totalt syv dager (unntatt akademisk og administrativ induksjon) i løpet av studieåret. Etter hvert som kurset er "arbeidsbasert", er studentenes profesjonelle praksis i eget høyskole miljø en integrert del av læringsopplevelsen.
Det er ingen ukeplan. Når du er på campus består dagen av en individuell veiledningsstøtte, og deretter en forelesning etterfulgt av et seminar og workshop.