Postgraduate Diploma i canine enheter instruksjon støtte

Universidad Autónoma de Barcelona

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Postgraduate Diploma i canine enheter instruksjon støtte

Universidad Autónoma de Barcelona

Det er økende behov for å arbeide hunder i dagens samfunn, både innen førerhunder og assistanse, samt gjenkjenning, sikkerhet, sivil beskyttelse, terapi og assistert interaksjoner.

Innenfor denne konteksten kvalifisering av spesialist undervisning dedikert til å hjelpe mennesker med nedsatt funksjonsevne, som et støtteverktøy og uunnværlig i daglige oppgaver, samt å opprettholde god helse for sine bruker hunder er nødvendig.

Den 19. november 2009 ble katalanske parlamentet enstemmig vedtatt loven om tilgang til miljø av personer med nedsatt funksjonsevne bruker førerhunder. Denne lovgivningen er et skritt fremover når det gjelder loven som regulerer tilgang til miljø av mennesker med synshemming ledsaget av førerhunder, da det ikke bare gir dekning til brukerne av denne typen hunder, men også for alle dem med nedsatt hørsel, fysisk, autisme eller visse sykdommer som får hjelp av andre hunder spesialtrent til å veilede dem, hjelpe dem i daglige oppgaver eller advare dem fra fare eller nært forestående angrep. Den nye loven garanterer tilgang til steder, lokaler, utstyr, overnatting, transport og offentlig eller offentlig bruk for mennesker med nedsatt funksjonsevne og deres tjeneste hunder mellomrom. Den regulerer også opplæring og omsorg for slike hunder samt sentre som er ansvarlige for det.

I dag reguleringen mark akkreditering til å arbeide i spesialiserte sentre og i Katalonia har vært regulert ved lov 19/2009 av 26. november tilgang til miljøet av mennesker ledsaget av førerhunder, og som også anerkjennelse av profesjonell opplæring uten offisielt anerkjente faglige kvalifikasjoner er samlet inn, og mens dette er ingen faglige kvalifikasjoner implantert.

Denne yrkesgruppen er kategorisert som en profesjonalisering Level 3 sertifisering, som forener trening og godkjenner nasjonale konkurranser, systematisere opplæringen ervervet i ikke-formell opplæring kretser Dermed disse studiene bidra til mennesker som er engasjert i dette yrket på kunnskap som kreves og justert til gjeldende regler, både når det gjelder: tekniske ferdigheter der behovet for kunnskap om oppførselen til hunder som vil gå til denne typen arbeid er observert, og de ulike egne teknikker for trening førerhunder.

Også når det gjelder kunnskap om ulike grupper og potensielle brukere av en hund av disse egenskapene, fysisk, følelsesmessig og dyrevelferd forutså farene, identifisere risiko for å fungere optimalt.

MasterOficial2201

Mål

Trene Instruktør Assistance Dogs for å knytte konsekvent, fleksibel og trygg måte å velge, tog og koble med sine brukere de fem typer førerhunder etter lov 19/2009 Tilgang til miljøet av mennesker ledsaget førerhunder (varsel eller medisinsk advarsel, assistanse, førerhund, autismespekter, tjenestehunder), å vite og verdsette evnene til hunder for å trene dem som tjenestehunder i henhold til behovene til disse brukerne.

Forbered profesjonell til å utvikle sin virksomhet både som selvstendig næringsdrivende.

OPPTAKSKRAV

  • Nyutdannede, diplom holdere eller kandidater med kunnskap og erfaring i området av kunnskap
  • Hvis du ikke har en universitetsgrad må studenten demonstrere profesjonell erfaring i fagfeltet, og han vil motta et sertifikat for deltakelse
  • For å få tilgang til denne graduate er viktig at studenten har fullført opplæring og akkreditering av Training Base og Canine utdanning og høyere utdanning Canine arbeidsenheter, eller vises i en forhåndsvurdering av retningen av programmet som eier nivået kunnskaper og ferdigheter tilsvar å oppgradere nevnt.

Karrieremuligheter

Dette yrket ligger i forebygging og menneskelig sikkerhet, så vel som de som er knyttet til omsorg for mennesker med nedsatt funksjonsevne knyttet til produktive aktiviteter knyttet til opplæring og utdanning hjelp hunder.

Som omtalt i presentasjonen, opplæring for registrering i Foretaksregisteret Velferd og Familie av Generalitat de Catalunya for akkreditering for profesjonell ytelse:

  • Personlig assistanse og Unit
  • Trener / instruktør / guide Dog Assistance
  • Trener-pedagog Canino
  • Trener / instruktør førerhund
  • Trener / instruktør Dog service
  • Trener / instruktør Signal hunder
  • Trener / instruktør hund advarsel
  • Trener / instruktør hunder for mennesker med autismespekterforstyrrelser.
  • Bio-programmer avdekke og etterforske
  • Instruktør / Trener / Guide Dogs assistert terapi og aktiviteter med hunder

PENSUM

MasterOficial2202

Kompetanse

grunnleggende ferdigheter

  • Kunnskap og forståelse som gir grunnlag eller mulighet til å være original i utvikling og / eller implementering av ideer.
  • At elevene kan anvende sine kunnskaper og sin evne til å løse problemer i nye eller ukjente miljøer innenfor bredere (eller tverrfaglige) sammenhenger knyttet til sitt fagområde.
  • At elevene er i stand til å integrere kunnskap og håndtere kompleksitet og formulere dommer basert på informasjon som var ufullstendig eller begrenset, inneholder refleksjoner rundt sosiale og etiske ansvar knyttet til bruk av sine kunnskaper og dommer.
  • Studentene kan kommunisere sine konklusjoner med kunnskap og begrunnelsen som ligger til grunn for spesialister og ikke-spesialister på en klar og tydelig måte.
  • Studentene må ha de lære ferdigheter som gjør dem i stand til å fortsette å studere på en måte som vil være i stor grad selvstyrt eller autonom.

Spesifikke ferdigheter

  • Klargjør valp og / eller integrere eksterne hunder avl kø for å bli opplært som en tjeneste hund.
  • Tren hunden med grunnleggende opplæring teknikker
  • Og koblingen tog førerhunder for synshemmede
  • Link tog og signal hunder for hørselshemmede
  • Tog og link varselhunder for mennesker med nedsatt funksjonsevne og tilbakevendende kriser med sensorisk frakobling
  • Og koblingen tog tjenestehunder for mennesker med fysiske funksjonshemninger
  • Og koblingen tog hunder for mennesker med nedsatt funksjonsevne med autismespekterforstyrrelser.
  • Identifisere faktorer involvert i læringsprosessen Hjelpehund.
  • Velg, gjennom avlsarbeid og fremmed for dem i henhold til egenskapene til det arbeidet tjenesten hunden må utvikle
  • Anvende kunnskap om etologi og vedlikehold hjelp hunder for å optimalisere prosessene sammenheng mellom hund og brukeren.

Lag ledelse:

  • Velge og anvende kunnskap om trening og ytelse i alle situasjoner der du kan finne hjelp hund.
  • Identifisere jobb ferdigheter som trengs for profesjonell arbeider med førerhunder.
  • Velg lagene egnet til å forberede, tog og link førerhunder til mennesker med nedsatt funksjonsevne.
  • Planlegging arbeidsprogram og trening av førerhunder.
  • Forhindre risiko og identifisere seg i aktiviteter som involverer førerhunder.

Den tredje blokk av krefter vinge tilsvarer reglene for faglig aktivitet og risikoforebygging dette:

  • Gjennomgå både regionalt og statlig lovgivning og internasjonalt i referanse til arbeidsplassen og bruke den til deres prestasjoner
  • Identifisere risiko og risiko henvisning kreves (sikkert) til å handle på oppgaver Assistance canine enheter arbeid
  • Å vite de grunnleggende retningslinjer for utvikling av en Intervention Plan Canine enhet som arbeider i dette området.
  • Kjenne ansvar i tjenesten tilbys til Canine bistandsarbeid Units
  • Påfør reglene for risikoforebygging og dyrevelferd i opplæringsprosesser, bruke det til brukere, trenere og hunder
  • Få verktøy for å øke egenverd og selvtillit profesjonelt arbeidsmiljø hund trener

tverrgående kompetanser

  • Begrunnede beslutninger om den tekniske utførelsen av terapeutiske og pedagogiske samhandling med dyr
  • For å analysere variabler som er involvert i området av kunnskap management program
  • Gjenkjenne og løse problemer knyttet til området av kunnskap management program og teknisk
  • Prosjektledelse kapasitet
  • Forvalte menneskelige, bibliografiske og dokumentar ressurser.
  • Brukes for søkedata i institusjoner og biblioteker. Tilgang til databaser, selektiv Internett-surfing.
  • Ved hjelp av forskningsmetoder, samle informasjon og behandle den.
  • Kommunisere muntlig og skriftlig: Bruk egnet vitenskapelig terminologi, skrive faglige rapporter, skrive publikasjoner, muntlig forsvare og argumentere deres bidrag, til bruk av verktøy inkluderer grafiske skjermer
  • Kapasitet målstyring
  • Reflektere over de former for kommunikasjon som er nødvendig for god ledelse.
  • Teamwork tverrfaglig
  • Utvikle en læringsprosess basert på refleksjon i aksjon
  • Fremme kultur for mekling og konfliktløsning gjennom dialog
  • Etisk engasjement i utførelsen av teknisk
  • Prosjekter integrere bekymring for kvalitet og dyrevelferd
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
  • Spansk
  • Catalan
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Okt. 2019
Duration
Varighet
1 år
Heltidsstudier
Price
Pris
4,000 EUR
Information
Deadline
Locations
Spania - Barcelona, Catalonia
Studiestart : Okt. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Okt. 2019
Spania - Barcelona, Catalonia
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen