Postgraduate i design for innovasjonsstrategi

Generelt

Les mer om dette programmet på institusjonens nettsider

Programbeskrivelse

Postgraduate Course in Design for Innovation Strategy tilbyr spesifikke design- og innovasjonsmetoder og verktøy for å identifisere nye forretningsmuligheter og skape verdifulle løsninger.

Globale trender som teknologisk endring, befolkningsvekst, ressursmangel eller klimaendringer utgjør store utfordringer for bedrifter. En strategi basert på innovasjon er viktig for langsiktig bærekraftig vekst. Og i denne forstand spiller design en nøkkelrolle for å fremme og legge til rette for innovasjon.

Postgraduate-kurset trener ledere som er i stand til å håndtere komplekse designprosesser og ta på seg nye utfordringer som fremmer innovasjon. For dette formål foreslår programmet en dynamisk metodikk og en praktisk tilnærming rundt analyse, utveksling av informasjon og diskusjon av saker, samt konferanser, samtaler og workshops.

144778_hands-people-woman-working.jpg

målsettinger

Kurset er ment å trene fagpersoner som leder ledelsen av komplekse designprosesser og påta seg nye utfordringer for å utnytte muligheter ved å anvende kunnskap og metoder for å fremme innovasjon:

  • Å utstyre deltakerne med en serie ferdigheter for å fremme, utvikle og administrere innovasjon gjennom design, både i et prosjekt og i en organisasjon.
  • Tilbyr kunnskap og metodiske verktøy som er nødvendige for å utvikle og administrere innovasjonsprosjekter, fra opprettelse av nye produkter og tjenester til opprettelse av nye forretningsmodeller eller omdefinering av prosesser, alltid fra perspektivet til designtenking.
  • Forstå designmetoder og prosesser som gjør det mulig å implementere ideer.

metodikk

Kurset vil følge en praktisk tilnærming og vil bli kombinert med forelesninger og forelesninger. Studentene vil kunne lære og eksperimentere med lærere i et tett samarbeidsmiljø. Forventningen er at klassene blir aktive workshops med en praktisk metodikk ved hjelp av det teoretiske innholdet lærerne lærer.

Programmet vil bli brukt i et dynamisk miljø, og kombinerer forskjellige typer klasser for større profesjonell berikelse:

  • Presentasjoner der prestisjefylte fagpersoner presenterer emner som deretter analyseres på grunnlag av casestudier.
  • Diskusjons- og analysesesjoner for å snakke om forskjellige arbeidsmodeller, metoder, verktøy og applikasjoner.
  • Tekniske klasser om verktøy og ressurser gitt av prestisjefylte fagpersoner i sektoren.

For å anvende den nye kunnskapen som er tilegnet i løpet av kurset, skal studentene gjennomføre to forskningsprosjekter som inkluderer faser av analyse, utvikling, applikasjonsplan og presentasjon av resultater.

Studentprofil

  • Nyutdannede og nyutdannede innen enhver disiplin av design, ingeniører, arkitekter og markedsførings-, kommunikasjons- og forretningsfolk.
  • Markedsførings- og kommunikasjonsspesialister.
  • Fagpersoner innen forretnings- og strategisk planlegging.
  • Entreprenører og industriister fra flere sektorer som søker en ny tilnærming til sine produksjonsprosesser, teknikker og metoder for å revurdere fokus for virksomheten.
  • Andre fagpersoner med påviselig erfaring innen design, innovasjon eller markedsføring.

Arbeidsavganger

Deltakerne tilegner seg kunnskapen til å jobbe i selskaper og organisasjoner innen forskjellige felt, og utvikler noen av følgende funksjoner:

  • Koordinere og utvikle designinnovasjonsprosesser og implementere dem som et strategisk verktøy.
  • Identifiser forretningsmuligheter gjennom tilegnede metoder.
  • Strategisk visjon for konseptualisering og utvikling av nye produkter og tjenester.
  • Ledelse og markedsføring av kreativ kultur i selskapet.
  • Ha ferdighetene og visjonen til å jobbe i tverrfaglige team.

koordinering

Guido Charosky

Design- og innovasjonskonsulent, medstifter av Drop-Design for Innovation, innovasjonskonsulent med fokus på å skape eksepsjonelle produkter og tjenester, fokusert på brukeropplevelsen og forretningsmodellen. Industriell designer fra University of Buenos Aires, Master (DEA) i innovasjonsprosjekter fra Polytechnic University of Catalonia og Postgraduate i Business Management fra School of Industrial Organization.

Tidligere jobbet han som Experience Design Lead hos HP og som Design & Innovation Manager i Loop Business Innovation consultancy.

Han har lang erfaring innen forskjellige felt innen design og innovasjon i ulike sektorer. Han har samarbeidet med multinasjonale selskaper, SMB og startups og har gjennomført prosjekter i Argentina, USA, Spania, England, Italia og Dubai. Han har skrevet artikler til internasjonale magasiner og konferanser.

Arbeidene hans har blitt publisert i forskjellige magasiner og aviser og har vunnet designpriser i Tyskland, USA, Argentina, Spania og Japan.

selskaper

Bedrifter som har samarbeidet med mesteren: Urb & Drive.

studiepoeng

Den didaktiske planleggingen av alle IED-masterkursene er basert på kriteriene som er fastsatt av European Higher Education Area (EHEA). IED Master vedtar et kredittsystem som følger strukturen til European Credit Transfer System (ECTS). IED Master utsteder utelukkende sine egne private sertifikater.

Sist oppdatert nov. 2020

Om skolen

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future.

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future. Minimér