Sommerkurs i Roma moteskyting
IED – Istituto Europeo di Design Rome
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rome, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 3 100
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
01 Jul 2024
Introduksjon
Hvis du har en lidenskap for motefotografering og du ønsker å bygge opp porteføljen din, eller hvis du er ute etter en kreativ opplevelse, gir dette programmet deg de tekniske og metodiske ferdighetene for å sette opp et motefotografering på et utendørs sted i Roma , med et fantastisk bakteppe, der tusenvis av år med historie blander seg med den moderne byen.
Lærerne våre vil guide deg gjennom hele prosessen, fra det første konseptet til stemningsbrettet, samt studioskyting, valg av den eksterne plasseringen, organisering av det kreative teamet og ledelsen av modellene, slik at du kan sette sammen alle elementene i historien du ønsker å fortelle.
Metodikk og struktur
Under veiledning av våre lærerstab, som består av kjente fagfolk, for eksempel stylister, fotografer og makeupartister, og gjennom både praktiske og teoretiske leksjoner, blir du kjent med den internasjonale motebransjen og utstyret som skal brukt, så vel som med moter og stiler gjennom århundrene.
I tillegg lærer du hvordan du administrerer et kreativt team, velger plassering, velger emner, leder skyting og så videre.
I løpet av den første delen, gjennom en historisk ekskurs i motefotografering og gjennom et sett med skudd i et studio, vil du tilegne deg nødvendig kulturell kunnskap og tekniske ferdigheter.
I den andre delen vil du ta for deg utviklingen av prosjektet, gjennom opprettelse av et humørbrett og valg av sted og klær og tilbehør, slik at du får liv i den statiske fotograferingen.
Programmet fortsetter med utendørsopptaket, og til slutt med valg av bilder, redigering og etterproduksjon.
Galleri
Ideelle studenter
Programmet er åpent for videregående studenter, universitetsstudenter eller fagfolk fra andre felt, som ønsker å ha praktisk og intensiv erfaring i mote- og imageverdenen.
Søkere må ha vitnemål fra videregående skole, en øvre middels kunnskap i engelsk (tilsvarende B2-nivå), grunnleggende kunnskap om fotografiske teknikker (eksponering, linser, innramming) og fotoredigeringsferdigheter med Photoshop.
Stipend og finansiering
Les mer på vår hjemmeside:
Læreplan
Studieplan
Motesystemet og dets estetikk
En kort undersøkelse av motefotografiets historie, med spesielt fokus på rollen til utendørs redaksjonell fotografering. Etterpå vil du ta en titt på det komplekse systemet med relasjoner mellom motefotografering og reklame og mellom mainstream og uavhengige magasiner, før du undersøker handlingsrommet til fotografen og hvordan det engasjerer seg med magasinene han jobber for, utgiveres forespørsler, og reklamekrav.
Fotografiske teknikker for mote
I løpet av de siste tjue årene har belysningen og utstyret som er tilgjengelig for motefotografering utviklet seg betydelig. I løpet av denne modulen vil du bruke både fotografisk og kinolysutstyr og ikke-konvensjonelle instrumenter, administrert med en inngående kunnskap om fotografisk teknikk som alltid er et middel til et mål og brukes til å komplementere moten og dens estetikk.
Elementer av skjønnhet og styling
Styling og sminke vil bli behandlet i sine mange ulike aspekter og estetiske, kulturelle og faglige implikasjoner, med referanser til estetikk som illustrasjon av en tid i historien og et etisk ideal.
Fra et profesjonelt synspunkt undersøker modulen rollen til styling og sminke i de ulike bruksområdene, i en redaksjonell funksjon, en katalog eller en lookbok, og elementene som kommer sammen for å skape et motebilde er harmonisert, ved å samhandle med fotografen og med lokasjonen og settet.
Studio
Studiomøter er dedikert til presentasjon av kasushistorier og til å planlegge, planlegge og planlegge opptak.
Art Direction
En grunnleggende komponent i oppfatningen av et bilde, som analyserer de forskjellige visuelle alternativene og kanaliserer den kreative prosessen, avhengig av om arbeidet er for et redaksjonelt innslag eller for å fremheve et merke eller et produkt, og som tar i bruk en tilnærming til hele arbeidet som gir den et særpreg med tanke på inspirasjon og stil, med mål om å styrke et budskap gjennom bilder.
Organisering og produksjon av motetjenesten
Denne modulen tar for seg spørsmålene knyttet til en fotoshoot organisert utendørs: fra valg av lokasjon til casting, samt logistikk og valg av de mest kompetente teammedlemmene. Til slutt vil du tilegne deg de myke ferdighetene som er nødvendige for å håndtere og raskt løse de uventede hendelsene som er karakteristiske for dette yrket og som dukker opp under forhold som ikke kan utsettes eller gjentas.
Humørbrett
Moodboardet er et viktig verktøy for å lage et skyteprosjekt – akkurat som alle andre kreative prosjekter – og presentere det for en klient. I denne modulen er moodboardet brutt ned i dets mange ulike aspekter, inspirasjonselementer, visuelle trender og kulturelle referanser. Brainstorming-sesjoner og workshops for merkepersonlighet vil bli holdt for å se på hvordan dette verktøyet kan brukes gjennom bildesøk og valg av nøkkelord for å definere merkepersonlighet og dets visuelle og konseptuelle territorium.
Postproduksjon
Denne modulen har en teknisk og kunstnerisk støttefunksjon som gjelder etterproduksjonsfasen av materialet som produseres, og den hjelper deg med å komme opp med løsninger for å få det forestilte resultatet på planleggingsstadiet, spesielt med tanke på toning.
Gjennomgang, redigering, portefølje
Denne siste modulen guider deg gjennom den grunnleggende prosessen med å analysere materialet som produseres og velge de beste verkene og bruke digital redigering avhengig av målet som skal oppnås. Resultatet er en portefølje organisert med en klar visuell historiefortelling og kommunikasjonstilnærming som fullt ut vitner om erfaringen og ferdighetene som er tilegnet for videre faglig utvikling.