Sommerkurs i avansert grafisk design
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 600 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2024
* påmeldingsavgift € 600 + kursavgift € 2.000
Introduksjon
Sommerkurset for avansert grafisk design gir deg de nødvendige ferdighetene og en solid forståelse av nøkkelområdene innen grafisk design.
Du vil øke ekspertisen og tilliten til de mange komponentene i visuell kommunikasjon. Med inngående kjennskap til designprinsippene vil du lære å lage profesjonelle design i både trykte og digitale formater samt få verdifull innsikt i områdene logoskaping, bildeskaping, design for web, typografi og merkevarebygging .
I løpet av dette tre ukers kurset vil du undersøke og hente inspirasjon fra de kunstneriske skattene og de flotte museene i Firenze for å skape den visuelle identiteten til et valgt museum som trenger rebranding, opprettholde merkevarekonsistensen og stemmen på tvers av medier.
Rute
Undervisningen holdes fra mandag til fredag, på heltid (morgen og ettermiddag) kurset har en varighet på 75 timer fordelt på 3 uker.
Mål
Emnet er beregnet på studenter som har kompetanse eller grunnleggende faglig kompetanse innen studieområdet og er interessert i å utvikle sine faglige ferdigheter. Deltakerne må være kjent med de viktigste grafiske verktøyene og programvaren (Adobe Ps/Ai) og bør være motivert til å jobbe selvstendig eller i team og under frister.
Metodikk og struktur
Gjennom en fordypning i prinsippene for design gir det tre uker lange kurset deg ferdigheter til å lage profesjonelle design i både trykte og digitale formater, samt lar deg få verdifull innsikt i områdene logoskaping, image kreasjon, typografi og merkevarebygging.
For å bygge en omfattende kunnskapsbakgrunn inkluderer studieveien en strategisk kombinasjon av forelesninger, case-studier, workshops, samt besøk på museum og utstillinger, under veiledning av bransjefolk. Stedsbesøk er en integrert del av programmets læringserfaring og er utformet for å utfylle det som tilegnes i klasserommet, samt tjene som en kontinuerlig orientering til feltet.
Basert på forskningen din, og henter inspirasjon fra besøkene til store kunst- og historiske severdigheter, og utendørsattraksjoner i Firenze, vil du lage et visuelt konsept for et "Nytt museum i Firenze". Du må velge de riktige visuelle elementene, som består av navngivning, merkevarebygging, infografikk og annonsekampanjen, for å kontakte de besøkende. Under den avsluttende presentasjonen vil hvert prosjekt bli diskutert individuelt eller i gruppe.
Ideelle studenter
Emnet er beregnet på studenter som har kompetanse eller grunnleggende faglig kompetanse innen studieområdet og er interessert i å utvikle sine faglige ferdigheter. Deltakerne må være kjent med de viktigste grafiske verktøyene og programvaren (Adobe Ps/Ai) og bør være motivert til å jobbe selvstendig eller i team og under frister.
Galleri
Læreplan
Studieplan
Museumsbesøk
Omfattende besøk på stedet ved et viktig florentinsk museum, som skal brukes som en arketype for formuleringen av det endelige prosjektet. Dette vil være basert på rebranding av det andre besøkte museet, foreløpig med dårlig visuelt innhold. Under besøkene vil en profesjonell fotograf følge deg og klassekameratene dine og gi informasjon og tekniske og innrammingsstrategier for utviklingen av sluttprosjektet.
Identitet og koordinatbilde
Studiet av alle elementene som skaper den visuelle identiteten til et museum eller kunstgalleri (navngivning, logo og visuelle elementer). Bedriftsbildet er designet for å være attraktivt for publikum, klart og funksjonelt slik at det endelige resultatet kan vekke interesse blant forbrukere. Det visuelle identitetsprosjektet utviklet i løpet av kurset representerer sluttprosjektet.
- Introduksjon til bedriftsdesign: elementer av bedriftens identitet og designerens rolle i utviklingen av den.
- Analyse av kommunikasjonsproblemer: bruk av merker, typografi og fargekoder, prosjektplanlegging og utførelse.
- Logoutvikling og applikasjon: koordiner bildet og dets applikasjoner.
Museumssystem og offentlig bruk grafisk design
Analyse av offentlig bruks grafisk design brukt på museumssystemet.
- Skilting: hvordan skape en visuell identitet til et museum og hvordan formidle informasjon.
- Infografikk: hva gjør en god datavisualisering
Reklame og presentasjonselementer
- Den endelige presentasjonen: hvordan kombinere elementene i en tiltalende visuell presentasjon av prosjektet.
- Animasjoner og øyegodteri: skaper tiltalende elementer for både presentasjon og interaksjon med sosiale nettverk.
- Annonsekampanjen: hvordan markedsføre et museum både utenfor og online.
Oppgaver og sluttprosjekt
Oppretting av det visuelle konseptet for et "Nytt museum i Firenze", basert på din forskning, ditt personlige inntrykk av byen og hva du ønsker at byen skal presentere for verden. Prosjektet består av navngivning, merkevarebygging, å lage en infografikk og realisering av annonsen for dette konseptuelle museet.
Gitt fagets særegne og det store antallet verdenskjente museer i Firenze, vil oppgaven bli fulgt opp til de minste detaljer. Den endelige presentasjonen vil være en diskusjon av hvert prosjekt realisert individuelt eller i gruppe i løpet av sommerprogrammet