Sommerkurs i moteproduktledelse
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 1 900
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2024
Introduksjon
Dette sommerkurset er rettet til nyutdannede innen motedesign og markedsføring som ønsker å forbedre kunnskapen om moteprodukter for å gå inn i den profesjonelle industrien. Selgere og salgs- og detaljhandelsledere, som er interessert i å gå dypere inn i feltet moteprodukter for å forbedre sine ferdigheter og skille seg ut fra andre fagfolk.
Kreative fra forskjellige felt (grafisk, interiør eller produktdesign) tiltrekkes av motesystemet og funksjonen til samlingen og er interessert i å utvide og spesialisere forslagene som skal gis til kundene deres. Produkt-, produksjons- og logistikksjefer, og salgsplanleggere, som ønsker å oppnå en bredere visjon om mote og forstå opprettelsen av kolleksjoner som tilpasser dem til trender og markeder på samme tid. Visuelle ledere og byråer som leter etter en utvidelse av deres produktstrategiske visualisering, dets bevegelse i butikkene og dets tilpasning til behovene brukerne har.
Ideelle studenter
Studentprofil
Dette kurset er rettet til nyutdannede innen motedesign og markedsføring som ønsker å forbedre sin kunnskap om moteprodukter for å gå inn i den profesjonelle bransjen. Selgere og salgs- og detaljhandelsledere, som er interessert i å gå dypere inn i feltet moteprodukter for å forbedre sine ferdigheter og skille seg ut fra andre fagfolk.
Kreative fra forskjellige felt (grafisk, interiør eller produktdesign) tiltrekkes av motesystemet og funksjonen til samlingen og er interessert i å utvide og spesialisere forslagene som skal gis til kundene deres. Produkt-, produksjons- og logistikkledere, og salgsplanleggere, som ønsker å oppnå en bredere visjon om mote og forstå opprettelsen av kolleksjoner som tilpasser dem til trender og markeder på samme tid. Visuelle ledere og byråer som ser etter en utvidelse av deres produktstrategiske visualisering, bevegelsen i butikkene og tilpasningen til behovene brukerne har.
Opptak
Galleri
Læreplan
Metodikk
Utviklingen av de didaktiske øktene, modulene og øvelsene til dette intensive kurset betyr å imitere prosessen og den profesjonelle ledelsen av et moteprosjekt. På denne måten er kurset delt inn i ulike typer undervisningsøkter:
Teoretiske forelesninger: gi oppdatert faglig informasjon samt kunnskapsgrunnlag for å møte de foreslåtte prosjektene i løpet av kurset. I tillegg tilbyr kurset en litteraturliste og vedlegg med tilleggslitteratur.
Eksperimentelle klasser: casestudier. Å analysere og fordype seg i erfaringene fra bedrifter i sektoren utgjør grunnleggende læring. Det handler ikke om å imitere strategier til andre selskaper, men å analysere dets grunnleggende, applikasjoner, innvirkning, marked, etc., for å trekke ut tilstrekkelig informasjon og analyser for å gjøre oss i stand til å møte våre utfordringer med tillit og kunnskap.
Prosjekter: Formålet med hvert profesjonelt kurs på skolen er den endelige utviklingen av faglige prosjekter, derfor er det inkludert ulike praksisøvelser gjennom hele kurset, som viser at banen til kurset er utviklet og opprettholder "work in progress"-dynamikken. Disse øvelsene er en viktig første kontakt med reelle saker som kan finnes i den profesjonelle verden.
Workshops: noen svært praktiske emner er utviklet etter å imitere workshop-økter, så grunnleggende blir satt ut i livet, for eksempel godt planlagt teamarbeid som observerer en spesifikk orientering for hver økt.
Profesjonelle samtaler: kursets pedagogiske pensum fullføres med tilstedeværelse av profesjonelle samtaler, som setter studentene i kontakt med fagpersoner fra relevante bedrifter i sektoren. Dette er absolutt en unik mulighet til å lære og nettverke med fagfolk fra ulike motefelt.
Programresultat
Mål
Lær å utvikle en innsamlingsstrategi, pek på markeder samtidig som du er kreativ. Kjenne til og bruke de nødvendige verktøyene for å implementere en produktstrategi i tråd med mål- og merkeposisjonering; et integrert prosjekt for et moteprodukt hvor prioriteringen vil være å definere en merkevarestil for å sette en fremtredende posisjon i markedet.
Bygg en samling, dens struktur, omfang og dyphet, gjennom salgs-, kompetanse- og trendanalyse for å utvikle en optimal samling med tanke på sluttverdi, tid og kostnader.
Utvikle prosessene for innsamlinger, kjøp, leverandøradministrasjon og produktlogistikk. Forstå intervensjonsgraden til hver aktør (design, produkt, kommersialisering og kommunikasjon) for å oppnå en vellykket samling. Kvalifiser studentene til å møte reelle situasjoner innen mote sammenhengende og med en profesjonell holdning.