Spesialisering i Supply Chain Management
ITESO - Universidad Jesuita de Guadalajara
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tlaquepaque, Mexico
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* kontakt oss for å motta informasjon om semesteravgiften for programmet du er interessert i
Introduksjon
I allianse med Supply and Value Chain Center, Quinlan School of Business, ved Loyola University Chicago.
Denne spesialiseringen er for deg
- Hvis du er profesjonell innen driftsledelse og kvalitetskontroll, varelager, internasjonal logistikk, og / eller du leder en virksomhet innen produksjon, tjenesteyting eller import og eksport.
- Hvis du er ansvarlig for kostnadsoptimalisering og økonomi knyttet til selskapets virksomhet.
- Hvis du jobber med leverandørutvikling, logistikk, transport, distribusjon eller tolladministrasjon.
- Hvis du koordinerer fagpersoner innen produksjon og industriell ingeniørarbeid.
Graduate profil
Nyutdannede fra denne spesialiseringen formulerer, implementerer og direkte strategier brukt på Supply Chain Management; de er preget av en sterk teknisk forankring som støtter og rettferdiggjør beslutningstaking som brukes for optimalisering og forbedring av forsyningskjeden. De utvikler også en tilnærming som kan føre til fremtidig integrering av grønn logistikk i organisasjonenes forretningsmodell.
Årsaker til å studere ved ITESO
- Du blir med på et tospråklig internasjonalt program i allianse med Quinlan School of Business ved Loyola University Chicago; du kan gjøre en del av programmet på Loyola og tjene et vitnemål ved å delta på en kort studietur til Chicago, som inkluderer besøk til selskaper med enestående kapasitet for forsyningskjedeadministrasjon.
- Du vil tilhøre et program der en grønn logistikk tilnærming er et grunnleggende prinsipp i alle kurs, med en forpliktelse til egenkapital i kommersielle relasjoner og den såkalte "triple bottom line": en bærekraftig balanse mellom sosiale, miljømessige og økonomiske mål .
Opplæringsmodell
ITESOs kandidatprogrammer gjenspeiler institusjonens spesielle tilnærming til avansert produksjon av kunnskap og læring. Det er et ideelt scenario for artikulering av ulike kompetanseområder og perspektiver som adresserer de sosiale og teknologiske behovene i samfunnet vårt og styrker de forskjellige yrkene. Det er en kontinuerlig innsats av studenter, professorer og mange aktører og institusjoner for å opprettholde en akademisk samtale som stiller spørsmålstegn ved reduksjonisme av visse teknisk-vitenskapelige perspektiver.
ITESO-utdannelsesprogrammer sentrerer læringsprosessen rundt studenter som hovedaktører. Med sin personlige autonomi og verdighet som utgangspunkt tar studentene den doble rollen som agenter og mottakere av pedagogisk arbeid, supplert av deres samspill med jevnaldrende og programfakultetet.
ITESOs kandidatprogrammer samsvarer gradvis med sosiale behov og institusjonelle retninger, i et forsøk på å møte de spesifikke utfordringene ved lokal / global utvikling med et mål å fremme sosialt ansvar og samhørighet, samt en forpliktelse til de mest disponerte sektorene i samfunnet. Programmet og dets kandidater forventes å ha en innvirkning på vår sosiale, vitenskapelige og akademiske sammenheng.
Våre kandidatprogrammer oppnår fortreffelighet i å danne studenter ved å utvikle spesifikke og tverrfaglige kompetanser, støttet av kompleks og kritisk tenkning, refleksiv praksis, debatt, manifestasjon av kunnskap, og livslang akkumulert sosial og profesjonell erfaring, samt konstruksjon av solidaritet.
Feltene for akademisk produksjon - primært våre institusjonelle programmer innen forskning og intervensjon - er bygget på organisert praksis innen interne nettverk av grunnleggende akademiske enheter, avdelinger eller sentre. De opererer også i eksterne eller interinstitusjonelle nettverk som ITESO har bygget gjennom årene, slik at studenter og professorer kan samarbeide og optimalisere ressursene til kontekstuell og anvendt kunnskap.
Våre kandidatprogrammer produserer nyskapende, kreativ og kritisk kunnskap. Slik sett er innovasjon tenkt som implementering av nye alternativer for å løse eksisterende problemer. Anvendelsen av slik kunnskap tjener til å gjenkjenne og løse sosioøkonomiske, vitenskapelige, teknologiske og kulturelle dynamikker og krav og blir spredt gjennom publikasjoner, utvikling av prototype, systemer, patenter, sosiale applikasjoner og intervensjoner, blant andre.
Studieplan
Du vil jobbe med både meksikanske og internasjonale professorer, som alle bringer til klasserommet omfattende erfaring innen det profesjonelle feltet supply chain management. Du vil også ha muligheten til å nettverke med fagpersoner og ledere i feltet.
Du vil utvikle et praktisk intervensjonsprosjekt for å forbedre effektiviteten i forsyningskjedeprosessene i et faktisk selskap, eller du kan velge å jobbe med en profesjonell driftssimulator ved hjelp av internasjonal programvare for å praktisere supply chain management.
Når du har oppnådd graden din i spesialisering i supply chain management, vil du være kvalifisert til å revalidere studiepoengene dine og bruke dem til en mastergrad ved ITESOs Business School ved å studere i omtrent ett år til.
Grunnleggende
4 obligatoriske kurs
- Drift, levering og lagerstyring
- Økonomi og kostnader i forsyningskjeden
- Bærekraftig supply chain management (grønn logistikk)
- Internasjonal logistikk
Valgfag
Velg ett kurs
- Strategi og forretningsmodeller
- Bedriftsfinansiering
- Kvalitetsingeniør og ledelse
- Internasjonal markedsføring
Forskning, utvikling og innovasjon
for å oppnå din grad: to obligatoriske FUDI-seminarer
- RD&I I: Forskning, utvikling og innovasjon I
- RD&I II: Forskning, utvikling og innovasjon II
Totalt fem 8-studiepoeng, pluss to 4-studiepoeng Research, Development & Investigation seminarer, til sammen 48 studiepoeng i ett studieår.
Kursene i studieplanen er underlagt kontinuerlig gjennomgang, og det kan være endringer i form av rekkefølge eller innhold.
Anerkjennelse av offisiell gyldighet for studier (RVOE, i initialene på spansk) som beskrevet i ministeravtale nr. 15018 med departementet for offentlig utdanning (SEP), publisert i Federation of Official Federation 29. november 1976. Classroom modality .