Programbeskrivelse
Enten det er nivådesign, gameplay-design, systemdesign, skript, narrativ design, kvalitetssikring eller spillproduksjon ledelse som du er mest interessert i å gjøre for spill, vil dette programmet få deg inn i bransjen med troverdighet gjennom praktisk utviklingserfaring. innen spilldesign.Begynn å jobbe rett etter utdannelsen
Ligger i Stockholm, SoFo
Statsfinansiert med økonomisk støtte fra CSN
2 år (4 perioder)
30 ukers praksisONLINE åpent hus på Futuregames SVERIGE, 2. mars 05:30 (CET)En kveld full av inspirasjon og informasjon om alle programmene våre på Futuregames Sweden
Stockholm - Boden - Skellefteå - Karlstad
Vi starter kl 17.30 (CET) med en presentasjon av programmene våre for spillkunst, spillprogrammering, spilldesign, indiespill, mobilspilldesign, UX og QA / spilltesting på våre fire skoler over hele Sverige. Etter introduksjonen får du muligheten til å stille spørsmål til våre studenter og lærere om de spesifikke programmene du er mest interessert i. Arrangementet er helt online, så vi ønsker alle velkommen, hvor som helst til å bli med oss!
Dato: 2. mars 2021
Tid: 17.30 (CET)
Sted: Online - lenke til arrangementet vil bli sendt ut via e-post dagen før
REGISTRER HER !Krav til å søkeKarakterer eller bevis på doktorgrad fra videregående skole / videregående skole eller tilsvarende
CV og et personlig brev (fortell oss hvorfor du har valgt det spesifikke programmet)
Engelsk 6 fra videregående skole / videregående skole eller bevis på tilsvarende kunnskap
Arbeidsprøve på engelsk (se mer informasjon nedenfor)Arbeidseksempel spilldesignerArbeidsutvalget ditt skal sikte på å vise potensialet ditt i bredere skala som junior spillutvikler. Vis frem dine sterkeste ferdigheter ved å lage et lite spill og forklar prosessen bak det.
Innhold:Vis et lite spill du har opprettet, og inkluder alle eiendelene og design bilder, gifs, spillvideoer, flytskjemaer, bilderedaktører osv.) Som du mener er relevante for spillproduksjonen.
Forklarende tekst om stykket ditt inkludert prosessen med å lage det.Format:Maksimalt ti sider.
Lagre i PDF-format.
Sendt på engelsk.
Navngi filen fornavn_navn.pdfEvaluering:
Futuregames måler arbeidsprøven din i de tre følgende områdene:Visualiseringsevne - måler den kunstneriske evnen til å uttrykke deg gjennom illustrasjon og tekst
Teknisk evne - måler hvor godt du bruker maskinen som verktøy
Bransjerelevans - måler relevansen av presentert innhold for spillindustrien og spillutviklingLæring ved å gjøre, læring ved refleksjonUtvikle kjernekompetanse i spillutvikling ved å ha bransjeeksperter fra ledende spillselskaper som lærer deg triksene i handelen. Få tilgang til vårt kreative miljø, inkludert datamaskiner og relevant utviklingsprogramvare. Du vil vokse og bygge ferdighetene dine sammen med 240 høyt talentfulle klassekamerater og senior spillutviklere. Ta del i intense spillprosjekter sammen med parallelle Futuregames programmer (Game Programmer og 3D Artist) som simulerer profesjonelle spillprosjekter for å gjenspeile hva du skal gjøre i spillbransjen og forberede deg på en stadig utviklende og kreativ karriere.
Vi ønsker å skape pragmatiske utviklere med et balansert og bredt perspektiv på hele utviklingsprosessen, sterke teamarbeidsferdigheter med en praktisk og proaktiv tilnærming.Tett bransjeforbindelseDenne utdannelsen er implementert i direkte samarbeid med spillindustrien og Futuregames , inkludert King , Avalanche Studios , Ubisoft , EA DICE , Fatshark Games , Paradox Interactive , Starbreeze Studios , Glorious Games Group , Uprise, NEAT Corporation, Epic Games og Really Interactive . Mange flere støtter dette høyere yrkesprogrammet, og rundt 20-30 Futuregames er involvert i Futuregames hvert år.spesialiseringerSpilldesign
Nivådesign
System design
Spilldesign
Fortellende design
Kvalitetssikring
SpillprosjektledelseKunnskap etter endt utdanningDesigne og analysere spillopplevelser
Designe og bygge nivåer
Designe og lage spillsystemer
Grundig forståelse av enhet og den nyeste Unreal Engine.
Sterke skriptferdigheter i gameplay (C # og visuell skripting)
Vedta en leksentrisk tilnærming og forståelse av målgruppen
Sterke team- og kommunikasjonsevner
Designe spill for flere plattformer (PC, mobil, VR, etc)
Design på en datadrevet måte
Forstå hele utviklings- og distribusjonsprosessen av spillKursplanIntroduksjon til spilldesign og visuell programmering (Unreal Engine)
Spillprosjekt 1
Kvalitetssikring (QA) i spillproduksjon
Nivådesign og verdensskaping
Spilldesign
Prototyping i Unreal Engine (UE4)
Spillprosjekt 2
Markedsanalyse, CV og portefølje
Brukeropplevelse og interaksjonsdesign
C # Skriptspråk (enhet)
Prototyping i enhet
Prosjektmetodikk i spillutvikling
Spillprosjekt 3
Avansert spilldesign
Fortellende design
Grad Prosjekt
Praksis i spillutviklingTotalt: 450 YH-poeng | 90 uker