Spillprogrammering - avansert diplom av profesjonelle spillutvikling

Academy of Interactive Entertainment

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Spillprogrammering - avansert diplom av profesjonelle spillutvikling

Academy of Interactive Entertainment

Spill Programmerere kjøre spillet utviklingsprosessen; skape rammen, funksjonalitet og samhandling i spillet. Ansett som viktig ingrediens i utviklingsprosessen, er spillprogrammerere høyt verdsatt og kontinuerlig i etterspørselen.

Den avanserte Diploma of Professional Game Development spesialiserer seg på spillprogrammering, har blitt utviklet som svar på industri behov og løper i to år, heltid.

Kursinnhold

År en

Det første året av Advanced Diploma er en stiftelse år, ment å gi studenter med avanserte spillprogrammeringskunnskaper. Kurset tar studentene gjennom språk og teknologier som brukes tungt av spillindustrien, inkludert C, C ++, C #, OpenGL, spillbibliotekene og versjonskontroll samt utvikle matematikk, problemløsning og praktisk programmeringskunnskaper. Selv om kurset tar et spill tilnærming, er det også egnet for alle som ønsker å lære sanntids applikasjonsutvikling ferdigheter som er svært ettertraktet på tvers av alle områder av programmering og simulering.

År to

I det andre året dekker Advanced Diploma spesifikke algoritmer og teknologier som brukes innen spillutvikling og bygger på studentenes kjerne språkferdigheter. Studentene dekker mer avanserte utviklingsteknikker, samt lære hvordan å utvikle bruker industristandard spillmotorer.

Ved utgangen av året vil studentene ha erfaring med 3D-grafikk, kunstig intelligens, nettverk, fysikk og kollisjon, Console Hardware, profilering og administrerende middels til store skala programvareprosjekter. Elevene fokusere på å utvikle sine ferdigheter i alle aspekter av C ++ programmering før fokus på spesialiserte områder, og utvikle på tvers av flere plattformer.

Major spillprosjekt

I andre året av dette kurset spillprogrammering studentene vil arbeide sammen med spillet design og spillet kunststudenter i utviklingsteam for å designe og produsere en spillbar spill. Dette prosjektet tett speiler den virkelige verden produksjonssyklusen i en bransje utvikling studio, som dekker hele prosessen fra pitching spillet idé, gjennom å skrive spilldesigndokumenter, evaluere tekniske krav, administrerende arbeidsmengde, møte tidsfrister, og leverer kommersiell kvalitet kunstverk og animasjon, bug -fixing, QA testing og markedsanalyse av spillet.

TEMA

År en

  • Spillprogrammering med C
  • Spillprogrammering med C ++
  • Spillprogrammering med C #
  • OpenGL
  • Spill biblioteker
  • Versjonskontroll

År to

  • 3D-grafikk
  • Kunstig intelligens
  • Nettverk fysikk og kollisjon
  • Console Hardware
  • Profilering
  • Prosjektledelse

Studenter utnytte industristandard programvare og ressurser som for eksempel:

  • Visual Studio - Programmering i C, C ++ og C #
  • Open GL - Low-level datagrafikk programmering
  • PhysX - GPU-assistert fysikk programmering
  • FMOD - Industristandard lyd programmeringsverktøy
  • Perforce og Git - samarbeids versjon kontrollverktøy
  • Åpen kildekode-biblioteker - Offentlige kodebaser som vanligvis brukes i hele programmerings bransjer

Enheter av Kompetanse - Programmering spesialist strøm

Kjerne

  • BSBCRT501A stammer og utvikle konsepter
  • BSBWHS501A Sikre en trygg arbeidsplass
  • BSBPMG522A Gjennomføre prosjektarbeid
  • CUAPPM502 Realisere produksjon
  • ICTSUS6233A Integrere bærekraft i IKT-planlegging og designprosjekter
  • PGDPRD601A Plan og pitch et spill designforslag
  • ICAGAM503A Lag en kompleks 3-D interaktivt dataspill
  • PGDPRD603A Administrer store spillproduksjon
  • PGDPRD604A Implementere online markedsføring strategi
  • Valgfag
  • ICAPRG406A Påfør innledende objektorienterte språkferdigheter
  • ICAPRG527A Påfør mellomobjektorienterte språkferdigheter
  • ICAPRG415A Påfør ferdigheter i objektorientert design
  • ICAPRG416A Behandle en programvarekomponent gjenbruk bibliotek
  • ICAPRG418A Påfør middels programmeringskunnskaper på et annet språk
  • ICAPRG523A Påfør avanserte programmeringskunnskaper på et annet språk
  • ICAGAM404A Påfør kunstig intelligens i spillutvikling
  • ICAGAM510A Forbered spill for ulike plattformer og leveringsmodus
  • ICAICT406A Bygg et grafisk brukergrensesnitt
  • ICAICT417A Identifisere, vurdere og anvende gjeldende bransjespesifikke teknologier for å møte bransjestandarder
  • ICAGAM530A Utvikle og implementere fysikk i en 3-D digital spill
  • ICAGAM515A Design og lage avanserte partikler, væsker og organer for 3-D digitale effekter
  • ICAGAM508A Utvikle komplekse 3D-programvare for spill og interaktive medier
  • ICAPRG504A Distribuere et program til et produksjonsmiljø
  • ICAPRG505A Bygg Advanced User Interface
  • ICAGAM511A Administrer testing av spill og interaktive medier
  • PGDGSP601A Utvikle komplekse systemer for sanntidsapplikasjoner
  • PGDMTH601A Påfør grunnleggende spill programmering matematiske ferdigheter
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
Varighet og pris
Dette kurset er
Nettstudie
Campusbasert
Start Date
Studiestart
Åpen påmelding
Duration
Varighet
Deltid
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Australia - Australia Online
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Australia - Canberra, Australian Capital Territory
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Australia - Sydney, New South Wales
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Australia - Adelaide, South Australia
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Australia - Melbourne, Victoria
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Australia - Perth, Western Australia
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
USA - Campbellsville, Kentucky
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
USA - Lafayette, Louisiana
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
USA - Seattle, District of Columbia
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
USA - USA Online
Studiestart : Åpen påmelding
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen