Strategisk analyse og formål

London Business Training & Consulting

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Strategisk analyse og formål

London Business Training & Consulting

Strategisk analyse og opplæringskurs

Nøkkelinformasjon

  • Emnekode: SM102A
  • Varighet: 1 uke
  • Avgift: £ 2625

KURSPLAN

Analysere det strategiske miljøet

  • Utforske konkurransemiljøet
  • Strategisk miljø - det grunnleggende
  • Grad av turbulens i miljøet
  • Analysere det generelle miljøet
  • Analyserer stadiene av markedsvekst
  • Nøkkelfaktorer for suksess i en bransje
  • Analysere det konkurransedyktige industrimiljøet - Porters bidrag
  • Analysere samarbeidsmiljøet
  • Analysere en eller flere umiddelbare konkurrenter i dybden
  • Analysere kunden og markedssegmenteringen

Analysere ressurser og evner

  • Hvorfor har en organisasjon noen ressurser i det hele tatt? The make-or-buy beslutning
  • Ressursanalyse og verdiskaping
  • Tilleggsverdi: verdikjeden og verdisystemet - bidrag fra Porter
  • Ressursanalyse og konkurransefortrinn
  • Identifisere hvilke ressurser og evner som gir bærekraftig konkurransefortrinn
  • Ressurs- og kapasitetsanalyse - bedre konkurransefortrinn
  • Analysere andre viktige bedriftsressurser: spesielt menneskelige ressurser

Strategidynamikk

  • Utvikle en dynamisk forretningsramme
  • Dynamikken i en organisasjon er skiftende og usikkert miljø
  • Dynamiske strategier i raske markeder
  • Dynamikken til ressursutvikling
  • Aggressive konkurransedyktige strategier
  • Dynamikken i samarbeidsstrategier
  • Strategidynamikk ved hjelp av spillteori

Prescriptive Purpose Delivered Through Mission, Mål og Etikk

  • Forme formålet med organisasjonen
  • Utvikle en strategisk visjon for fremtiden
  • Stakeholder power analysis
  • Bedriftsstyring og formålet med organisasjonen
  • Formål formet av etikk og samfunnsansvar
  • Utvikle oppdraget
  • Utvikling av målene

Formål som kommer fra kunnskap, teknologi og innovasjon

  • Forstå og måle kunnskap
  • Kunnskapskjøp og formål
  • Bruke teknologi for å utvikle formål og konkurransefortrinn
  • Innovasjon og formål
  • Hvordan innovere: 'ideen' prosessen

Målgruppe

Dette strategiske kurset passer for:

  • Organisasjonshofer, sjefforvaltere, styremedlemmer, styremedlemmer og styremedlemmer.
  • Instituttleder, og ledere
  • De som ønsker å forstå de grunnleggende konseptene for å identifisere fremtiden for deres organisasjoner med de nye utfordringene og mulighetene som kan føre til betydelig endring.
  • De som ønsker å vurdere ikke bare den rasjonelle tilnærmingen til strategisk beslutningsprosess, men også de kreative aspektene ved slike beslutninger.
  • De som ønsker å forstå de store planlagte og fremvoksende tiltakene som kan tas, involverer ressursutnyttelse, for å forbedre bedriftens ytelse i sine eksterne miljøer.

Læringsutbytte

Etter gjennomføring av dette strategiske tenkningskurset vil du kunne forstå:

  • Det strategiske miljøet og hvorfor det er viktig.
  • Viktige bransjefaktorer som bidrar til å levere målene til en organisasjon.
  • De viktigste bakgrunnsområder som skal analyseres.
  • Den strategiske betydningen av markedsvekst.
  • Hvordan analyseres de mer umiddelbare påvirkninger av en organisasjon.
  • Hvordan analysere konkurrenter.
  • Rollen som samarbeid i miljøanalyse.
  • Hvor viktig kunden er.
  • Hvordan ressurser og evner legger til verdi for en organisasjon.
  • De ressursene og egenskapene som er spesielt viktige for å legge til verdi og konkurransefortrinn.
  • De viktigste måtene på ressurser og evner gir konkurransefortrinn.
  • Hvor konkurransedyktig fordel kan forbedres.
  • De andre viktige ressursene en organisasjon besitter, spesielt innenfor menneskelige ressurser.
  • Hvordan strategiske formål endres og hvorfor.
  • Hvordan analysere dynamikken i miljøet og dens innvirkning på konkurransefortrinn.
  • Hvordan analysere raske markeder og ressursendringer.
  • Hvordan utvikle nye aggressive konkurransestrategier.
  • Hvordan utvikle samarbeidsstrategier, og bruk spillteori.
  • Hvordan formålet er formet av organisasjonen og miljøet.
  • Visjonen din organisasjon har for sin fremtid.
  • Oppdrag og mål for organisasjonen din.
  • Forholdet mellom formål og bedriftsstyring i en organisasjon.
  • Rollen og tilnærming til grønn strategi.
  • Organisasjonens syn på etikk og samfunnsansvar, og dens effekt på formålet.
  • Kunnskapen din organisasjon har, hvordan den kan skape og dele kunnskap, og virkningen på dens formål.
  • De strategiske implikasjonene av ny teknologi, og hvordan den kan forme formålet med en organisasjon.
  • Hvordan innovasjon kan bidra til en organisasjons formål.

HVA ER INKLUDERT:

  • 30 timers opplæring i klasserom
  • Apple iPad
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert September 27, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Mars 4, 2019
Juli 1, 2019
Duration
Varighet
1 uke
Heltidsstudier
Price
Pris
2,625 GBP
Information
Deadline
Locations
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Studiestart : Mars 4, 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Mars 8, 2019
Studiestart : Juli 1, 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Juli 5, 2019
Studiestart : Okt. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Nov. 4, 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Nov. 8, 2019
Dates
Mars 4, 2019
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Mars 8, 2019
Juli 1, 2019
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Juli 5, 2019
Okt. 2019
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Nov. 4, 2019
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Nov. 8, 2019