Les den offisielle beskrivelsen

Strategisk analyse og opplæringskurs

Nøkkelinformasjon

  • Emnekode: SM102A
  • Varighet: 1 uke
  • Avgift: £ 2625

KURSPLAN

Analysere det strategiske miljøet

  • Utforske konkurransemiljøet
  • Strategisk miljø - det grunnleggende
  • Grad av turbulens i miljøet
  • Analysere det generelle miljøet
  • Analyserer stadiene av markedsvekst
  • Nøkkelfaktorer for suksess i en bransje
  • Analysere det konkurransedyktige industrimiljøet - Porters bidrag
  • Analysere samarbeidsmiljøet
  • Analysere en eller flere umiddelbare konkurrenter i dybden
  • Analysere kunden og markedssegmenteringen

Analysere ressurser og evner

  • Hvorfor har en organisasjon noen ressurser i det hele tatt? The make-or-buy beslutning
  • Ressursanalyse og verdiskaping
  • Tilleggsverdi: verdikjeden og verdisystemet - bidrag fra Porter
  • Ressursanalyse og konkurransefortrinn
  • Identifisere hvilke ressurser og evner som gir bærekraftig konkurransefortrinn
  • Ressurs- og kapasitetsanalyse - bedre konkurransefortrinn
  • Analysere andre viktige bedriftsressurser: spesielt menneskelige ressurser

Strategidynamikk

  • Utvikle en dynamisk forretningsramme
  • Dynamikken i en organisasjon er skiftende og usikkert miljø
  • Dynamiske strategier i raske markeder
  • Dynamikken til ressursutvikling
  • Aggressive konkurransedyktige strategier
  • Dynamikken i samarbeidsstrategier
  • Strategidynamikk ved hjelp av spillteori

Prescriptive Purpose Delivered Through Mission, Mål og Etikk

  • Forme formålet med organisasjonen
  • Utvikle en strategisk visjon for fremtiden
  • Stakeholder power analysis
  • Bedriftsstyring og formålet med organisasjonen
  • Formål formet av etikk og samfunnsansvar
  • Utvikle oppdraget
  • Utvikling av målene

Formål som kommer fra kunnskap, teknologi og innovasjon

  • Forstå og måle kunnskap
  • Kunnskapskjøp og formål
  • Bruke teknologi for å utvikle formål og konkurransefortrinn
  • Innovasjon og formål
  • Hvordan innovere: 'ideen' prosessen

Målgruppe

Dette strategiske kurset passer for:

  • Organisasjonshofer, sjefforvaltere, styremedlemmer, styremedlemmer og styremedlemmer.
  • Instituttleder, og ledere
  • De som ønsker å forstå de grunnleggende konseptene for å identifisere fremtiden for deres organisasjoner med de nye utfordringene og mulighetene som kan føre til betydelig endring.
  • De som ønsker å vurdere ikke bare den rasjonelle tilnærmingen til strategisk beslutningsprosess, men også de kreative aspektene ved slike beslutninger.
  • De som ønsker å forstå de store planlagte og fremvoksende tiltakene som kan tas, involverer ressursutnyttelse, for å forbedre bedriftens ytelse i sine eksterne miljøer.

Læringsutbytte

Etter gjennomføring av dette strategiske tenkningskurset vil du kunne forstå:

  • Det strategiske miljøet og hvorfor det er viktig.
  • Viktige bransjefaktorer som bidrar til å levere målene til en organisasjon.
  • De viktigste bakgrunnsområder som skal analyseres.
  • Den strategiske betydningen av markedsvekst.
  • Hvordan analyseres de mer umiddelbare påvirkninger av en organisasjon.
  • Hvordan analysere konkurrenter.
  • Rollen som samarbeid i miljøanalyse.
  • Hvor viktig kunden er.
  • Hvordan ressurser og evner legger til verdi for en organisasjon.
  • De ressursene og egenskapene som er spesielt viktige for å legge til verdi og konkurransefortrinn.
  • De viktigste måtene på ressurser og evner gir konkurransefortrinn.
  • Hvor konkurransedyktig fordel kan forbedres.
  • De andre viktige ressursene en organisasjon besitter, spesielt innenfor menneskelige ressurser.
  • Hvordan strategiske formål endres og hvorfor.
  • Hvordan analysere dynamikken i miljøet og dens innvirkning på konkurransefortrinn.
  • Hvordan analysere raske markeder og ressursendringer.
  • Hvordan utvikle nye aggressive konkurransestrategier.
  • Hvordan utvikle samarbeidsstrategier, og bruk spillteori.
  • Hvordan formålet er formet av organisasjonen og miljøet.
  • Visjonen din organisasjon har for sin fremtid.
  • Oppdrag og mål for organisasjonen din.
  • Forholdet mellom formål og bedriftsstyring i en organisasjon.
  • Rollen og tilnærming til grønn strategi.
  • Organisasjonens syn på etikk og samfunnsansvar, og dens effekt på formålet.
  • Kunnskapen din organisasjon har, hvordan den kan skape og dele kunnskap, og virkningen på dens formål.
  • De strategiske implikasjonene av ny teknologi, og hvordan den kan forme formålet med en organisasjon.
  • Hvordan innovasjon kan bidra til en organisasjons formål.

HVA ER INKLUDERT:

  • 30 timers opplæring i klasserom
  • Apple iPad
Program undervist i:
Engelsk

Se 131 flere kurs fra London Business Training & Consulting »

Sist oppdatert September 27, 2018
Dette kurset er Campus based
Startdato
Juli 1, 2019
Okt. 2019
Duration
1 uke
Heltid studier
Pris
2,625 GBP
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
Juli 1, 2019
Sluttdato
Juli 5, 2019
Søknadsfrist
Startdato
Okt. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
Nov. 4, 2019
Sluttdato
Nov. 8, 2019
Søknadsfrist
Startdato
Mars 2020
Sluttdato
Søknadsfrist

Juli 1, 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato
Juli 5, 2019

Okt. 2019

Nov. 4, 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato
Nov. 8, 2019

Mars 2020