Internasjonalt vitnemål i visuell kommunikasjon og digital design
Mumbai, India
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jul 2024
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Stiftelsesår
Grunnleggende om bygningen
Stroke, linje, rammesammensetning
Dette er et grunnleggende år som tar sikte på å forberede studentene på en kreativ tilnærming ved hjelp av Fine Arts.
Den organiserer også tankene og det praktiske arbeidet deres spesielt med hjelp av humanvitenskap.
Temaer
- Analytisk tegning
- Live modellskisse
- Utvendig tegning
- Farge
- Perspektiv
- kreativitet
- Illustrasjon
- Visuelt uttrykk
- Volum
- Personlig prosjekt
- Photography
- Sosiale medier
- Kunsthistorie
- Humanvitenskap
- fransk
Mål
- Lær om kunsten og bli igang med teknikkene til Fine Arts.
- Lær grunnleggende teknikker (tegning, maling, arbeid i volum).
- Utvikle en generell kunstnerisk og kulturell sensibilitet.
- Skjerp kreativiteten din og avslør dine skjulte talenter.
- Fullfør et personlig prosjekt.
- Bestem deg for banen du ønsker å gå videre til avansert trening.
- Forbered en portefølje (bestående av et utvalg av de beste jobbene i året).
- Lær hvordan du presenterer arbeidet ditt for et panel.
- Forbered deg på opptaksprøven for kunstskoler eller den videregående studiesyklusen på intuit.lab.
- Forsvar og promoter applikasjonene dine til de valgte organisasjonene.
Erfaring
- Ferdighetsbyggende verksteder: reversivt, 3D-anamorfisk, sciografi.
- Fotografi, abstrakt kunst og andre designorienterte ekspedisjoner utenfor Mumbai.
- Studieturer til museer, teatre, kunstutstillinger og andre fremtredende landemerker. Designekolog / Pexels
LAB 2
Teknikkene til grafisk design
Forskning og metodikk
Et viktig overgangsår. Studentene lærer om grunnelementene i visuell og grafisk kommunikasjon; tekst og bildebasert og hvordan de er relatert.
For å forstå disse konseptene foreslår programmet tre komplementære tilnærminger: en konseptuell metodikk, teknisk opplæring og grafisk design.
Temaer
- Grafisk design
- Sideoppsettet
- typografi
- webdesign
- Data-grafikk
- merkevarebygging
- Photography
- Illustrasjon
- Bevegelsesdesign
- storyboarding
- Press tegneserier
- skrive
- Grafisk kultur
- Humanvitenskap
- fransk
Mål
- Oppdag de grunnleggende teknikkene for grafisk design og visuell kommunikasjon og implementering av dem.
- Utvikle grafisk følsomhet.
- Mestre prinsippene for fortelling gjennom visuelle og skrevne ord.
- Tilpass ens kreativitet til kravene i en brief.
- Utvikle ens kreative personlighet.
- Oppdag mengden av yrker relatert til design og begynn å forberede deg på praksisplasser.
- Bli utsatt for forskjellige kulturer (internasjonale workshops).
- Forbered en portefølje som består av et utvalg av årets beste arbeid.
- Lær hvordan du presenterer arbeidet for et panel eller en leder av et selskap.
- Ha din første yrkeserfaring (praksisplass på minimum 4 uker).
erfaringer
- Semesterutvekslingsprogram med våre to franske studiesteder i Paris og Aix-en-Provence.
- Ukelange live-klientprosjekter.
- Internasjonale workshops som er vert på campus.
- Outstation studieturer for eksponering for andre designformer og perspektiver.
- Ukelang internship i trykkeri.
LAB 3
Estetikk og dens relevans i verden
Et grunnleggende år
Studenten tilegner seg en dypere kunnskap om alt det han / hun har lært det foregående året ved å oppdage og lære å mestre de konstante interaksjonene mellom de forskjellige teknikkene. I år fokuserer kjernen på font og form.
Temaer
- Turnus
- 3D
- Data-grafikk
- fransk
- Reklame
- Redaksjonell design
- Bevegelsesdesign
- Digital design
- emballasje
- Copywriting writing~~POS=HEADCOMP
- Grafisk design
- Kunstretning
- Humanvitenskap
Mål
- Forstå forestillingen om en global tilnærming til yrkene relatert til design og visuell kommunikasjon.
- Få en initiering til en konseptuell tilnærming til prosjektet med design og visuell kommunikasjon.
- Utvikle / øke ens kompetanse innen teknikker relatert til grafisk design.
- Oppdag dynamikken i å jobbe i en gruppe.
- Utvikle teknikkene for fortelling ved bruk av bilder.
- Lær utfordringene i yrker relatert til design (digital, bevegelsesdesign).
- Mestre ens kreativitet med tanke på en kortfattet.
- Utvikle ens kreative personlighet. Lær praksisplasser-jakt teknikker.
- Forbered en portefølje (bok som består av et utvalg av årets beste verk).
- Bli utsatt for kulturelle forskjeller (internasjonale workshops, internasjonale utvekslinger).
- Lær hvordan du presenterer arbeidet ditt for et panel eller leder av et selskap.
erfaringer
- Obligatorisk praksisplass på 1-2 måneder hos toppbyråer.
- Semesterutvekslingsprogram med våre 2 studiesteder i Paris og Aix-en-Provence.
- Ukelange live-klientprosjekter.
- Internasjonale verksteder vert arrangert på campus og i Frankrike.
- 15-dagers studietur til utlandet.
LAB 4
Å bli proff
Eksponering for merkevarer
Det fjerde året hjelper studenten å mestre alt det han / hun har lært til nå.
Dette er tiden da studentene våre tester alt de har lært på alle de forskjellige domenene, enten under et internship i India eller i utlandet eller under et internasjonalt utvekslingsprogram.
Pedagogikken som ble brukt i år fokuserer på å integrere økonomiske realiteter (marked, konkurranse) og profesjonell kontekst (klientforhold, leverandør, produksjon) med ens personlige kreative tilnærming.
I løpet av året vil studentene velge et felt av interesse for å jobbe med boken sin, noe som til slutt vil imponere fremtidige rekrutterere.
Temaer
- Turnus
- Visuell identitet
- Strategi
- emballasje
- Redaksjonell design
- digitalt
- UI / UX
- entreprenørskap
- Kunstretning
- Stort prosjekt
- Kreativ markedsføring
- fransk
Mål
- En intensiv yrkeserfaring (16 ukers plassering i et selskap på begynnelsen av studieåret).
- Utvikle en kreativ tilnærming, fra unnfangelse til gjennomføring, for alle viktige prosjekter.
- Forstå og tilpasse ditt kreative syn til utfordringene og spørsmålene til merkevarer.
- Beherske innovative løsninger hjulpet av en hel rekke kreative verktøy.
- Beherske et kreativt syn og presentere det i Grand Project.
- Forbered en adekvat bok for å vise frem god profesjonell integrasjon.
- Lær hvordan du presenterer og forsvarer arbeidet ditt for et panel eller leder av et selskap.
erfaringer
Obligatorisk praksisplass på 4-6 måneder med byråer i flere land.
Tre hovedpaneljuryer: —Editorial Design —Major Project (året) —Grand Portfolio Panel
Gir tilgang til:
- Masters fra école intuit.lab, Paris.
- Master fra designskoler i India eller i utlandet.
- Karriere.
Opptak
Undergraduate Foundation Year
valgbarhet
Studenter som har gått 10. eller 12. klasse eller oppnådd høyere kvalifikasjoner fra en hvilken som helst strøm, er kvalifisert for å søke på det 4-årige programmet.
Opptaksprosess
Studentene må sende inn søknadsskjemaet for å melde deg på de ønskede kursene i vårt institutt.
Relevante dokumenter må legges ved skjemaet og kan sendes til bud eller leveres til vårt institutt. Et søknadsgebyr på Rs. 3000 kontant eller med sjekk betales til 'ECOLE INTUIT LAB EDUCATION PVT LTD'
Liste over dokumenter som skal sendes sammen med søknadsskjema:
- Søknadsgebyr på Rs. 3000 med kontanter eller sjekk
- 2 nylige passfotografier
- Markeark fotokopi av kurset sist gjennomført. (10., 11. eller 12. klasse hvis fullført)
- Fotokopi av adressebevis (pass, Aadhaar-kort, førerkort)
Utvelgelsesprosess
Studentene blir utsatt for en kreativ intelligenskontroll, personlig intervju og porteføljeevaluering.
Intervjuet vil bli avholdt samme dag etter at testen er fullført.
Undergraduate LAB 2
valgbarhet
Studenter som har fullført grunnåret fra en designskole er kvalifisert for å søke.
Opptaksprosess
Studentene må sende inn søknadsskjemaet for å melde deg på de ønskede kursene i vårt institutt.
Utvalgsprosess
Et personlig intervju og porteføljeevaluering vil bli avholdt etter planlegging av en avtale.