Pedagogisk spesialist (red.) Grad i lærer lederskap
Alabama State University The Harold Lloyd Murphy Graduate School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Montgomery, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 10 156 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Årlig In-State Undervisning; $ 17.572 årlig utenlandsundervisning
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
AA i lærerlederskapsprogrammet skaper lærere som vil bli forandringsagenter som positivt påvirker klasserommene, skolene, samfunnene og skoledistriktene, samt den nasjonale samtalen om utdanningsendring. Spesielt er programmet for lærere som vil forbli i sine klasserom, mens de antar lederskap roller i skolene og i større sammenheng av skolesamfunnet. Programmet er utviklet rundt et sett av faglige og feltopplevelser som gir kunnskap og ferdigheter for lederskap i samarbeid, skriving for forandring, reflekterende tenkning, problemløsing og advokat av ekspertise i utdanning.
Lærerlederskapsprogrammet er utviklet for lærere som ønsker å utvikle sine lederegenskaper og som ønsker å forbli i klasserommet. Programmet nærmer seg lederskap fra perspektivene til eksemplarisk undervisning, kontinuerlig læring for alle, et behov for å balansere forandring med stabilitet og betydningen av fredelig eksistens i et mangfoldig fellesskap av elever. I den sammenheng vil lærerne forbedre sine evner til å lede ikke bare i klasserommene, men også i skolen som helhet ved å jobbe med læreplan, bli mentor / masterlærer, utvikle nye programmer og gjennom en rekke andre aktiviteter som forbedrer skolegang for Alle barn.
Lærerlederskapsprogrammet er et spesialutdannet (Ed.S) -program som er utformet utelukkende for K-12-praktiserende lærere som retter seg mot å forbedre læringen av studenter og lærere. Lærerlederskapsprogrammet involverer lærere i tiltak som fører til forbedring av skolen, da lærerne lærer nye strategier, implementerer dem i klasserommet med guidet assistanse, samler bevis på studentlæring og reflekterer over og justerer lærerpraksis. Gjennom systematisk undersøkelse av undervisning, har programmet til formål å forbedre studentprestasjon og dyrke verktøyene for livslang læring som støtter lærereledelse for skoleforbedring. Lærerledelse er designet for å møte behovene til grunnskolen, mellom- og videregående lærere.
Formålsparagraf
Alabama State University Lærer Leader Programmet arbeider for å forberede potensielle lærerledere som leder, engasjerer, samarbeider og modell for kolleger innen innholdskunnskap, undervisning og læring, leseferdighet, mangfold og profesjonalitet. Programmet forbereder de potensielle lærerledere til å være beslutningstakere som er utstyrt med kunnskaper, ferdigheter og disposisjoner som er nødvendige for å etisk og effektivt integrere teori og praksis i å utføre sine lederansvar. Ved å oppfylle dette oppdraget legges det vekt på teoretisk informert og forskningsbasert effektiv praksis og samarbeid med skoleadministratorer, kolleger, studenter, foreldre og familier, og det større fellesskapet for å lette studentenes læring. Dette oppdraget er oppnådd ved å gi eksempler på læringsmuligheter i en rekke sammenhenger og formater. Den er justert med nasjonale, statlige, faglige og institusjonelle standarder.
Programmål
Lærerlederskapsprogrammet skaper lærere som vil bli forandringsagenter som positivt påvirker klasserommene, skolene, samfunnene og skoledistriktene, samt den nasjonale samtalen om utdanningsendringer. Spesielt er programmet for lærere som vil forbli i sine klasserom, mens de antar lederskap roller i skolene og i større sammenheng av skolesamfunnet. Programmet er utviklet rundt et sett av faglige og feltopplevelser som gir kunnskap og ferdigheter for lederskap i samarbeid, skriving for forandring, reflekterende tenkning, problemløsing og advokat av ekspertise i utdanning.
Program Krav
Utdannings spesialistprogram i lærerledelse inkluderer tretti (30) kreditt timer. Kandidatene vil fullføre 30 studiepoeng kjernefag, inkludert et seks (6) kreditturfeltbasert prosjekt. Det feltbaserte prosjektet må fylles ut i et skole- eller skolesystem. Kjernekursene på 30 timer inkluderer følgende kurs på sjette år:
- TL 600 Lærerlederseminar
- TL 601 Pedagogikk og læreplan
- TL 602 Dataanalyse for skoleforbedring
- TL 603 Evidensbasert praksis
- TL 604 Foreldre og skole samarbeid
- TL 605 Coaching og mentorskap
- TL 606 Skoleklima og kultur
- TL 607 Summativ og Formativ Evaluering
- TL 608 feltbasert prosjekt I
- TL 609 Feltbasert Prosjekt II
Etter de 24 semestertemaene i kjerneopplæringen må alle kandidatene ta og gjennomføre en omfattende eksamen før de går inn i feltbaserte prosjektfasen av programmet. I løpet av den feltbaserte prosjektfasen av programmet, er kandidatene pålagt å bli kontinuerlig innmeldt.
Påføring av lærerlederskapsprogrammet
Opptak til utdanningsspesialisten i lærerlederskapsprogrammet krever at søkeren:
- Ha en klasse A (Masternivå faglig lærer) Sertifikat i et hvilket som helst undervisningsfelt eller område av instruksjonsstøtte anerkjent i delstaten Alabama
- Send inn tre anbefalingsbrev fra personer som er kvalifisert til å vurdere søkerens evne til å gjøre oppgaver på høyere nivå
- Ha et minimum GPA på 3,0 i tidligere akademiske arbeid
- Ha minst tre (3) års vellykket lærerfaring i en P-12-innstilling
- Send inn en opptaksportefølje under et intervju. Porteføljen vil inneholde følgende:
- Bevis på evnen til å påvirke studentprestasjonen positivt
- Bevis på samarbeidende lederskapspotensial
- Sammendrag av kandidatens grunner til å forfølge lærerledersertifisering
- Sammendrag av hva kandidaten forventer fra lærerledersprogrammet.
- Pass et intervju gjennom et program opptakskomité som inkluderer både P-12 ledere og høyere utdanning fakultet.
Graduate Avgifter
Nedenfor er estimert undervisning og kostnader for heltidsstudenter bosatt på campus i løpet av 2017-18 studieåret. Faktiske kostnader og avgifter kan variere avhengig av innskrivning og livsstilsbeslutninger. Du kan også ønske å gjennomgå estimert undervisning og kostnader for deltidsstudent påmelding på vår komplette Budsjett regneark. For nedbrytning av gebyr etter kredittid og semester, last ned 2017-18 Plan for studentopplæring og honorarer.
In-Stat | Out-of-State | |
Fakturerte kostnader | ||
Studieavgift | $ 10 156 | $ 17 572 |
Rom / Brett | $ 5422 | $ 5422 |
delsum | $ 15 578 | $ 22 994 |
Andre estimerte kostnader | ||
Bøker | $ 1000 | $ 1000 |
Transport | $ 1552 | $ 1552 |
Diverse / Personal | $ 1840 | $ 1840 |
delsum | $ 4392 | $ 4392 |
Anslått totalt | $ 19 970 | $ 27 386 |