
Diplom in
Diplom i informasjon og kommunikasjonsteknologi - spesialisering innen interaktiv teknologi Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)

Introduksjon
Opptakskrav
Generelle Krav
SPM | 3 studiepoeng i minst 3 fag på SPM -nivå inkludert matematikk, med minimum bestått i Bahasa Malaysia og Sejarah (historie); |
IGSE/O-nivåer | 3 studiepoeng (klasse C og høyere) i minst 3 fag på IGCSE/O-nivåer inkludert matematikk; |
UEC | 3 studiepoeng (klasse B og høyere) i minst 3 fag i UEC inkludert matematikk; |
Sertifikat | Pass relevant sertifikatprogram eller tilsvarende; |
En kvalifikasjon som APU godtar, tilsvarer ovennevnte.
Merk: Oppføringskravene ovenfor kan variere for spesifikke programmer basert på de nyeste programstandardene som er publisert av Malaysian Qualifications Agency (MQA). Kvalifikasjons- og opptakskravene til programmene vil bli bestemt på grunnlag av "Comparison List of Equivalency of International Qualifications with SPM (O-Levels equivalent) and STPM (A-Levels equivalent)" utgitt av Malaysian Qualifications Agency (MQA).
Engelsk krav
Internasjonale studenter
- IELTS: 4.0
- TOEFL IBT: 30-31
- Pearson (PTE): 30
- MUET: Band 2
Oversikt over programmet
Dette APU vitnemålet i informasjons- og kommunikasjonsteknologi med spesialisering i interaktiv teknologi er designet for å gi:
- Dekning av det faglige aspektet så vel som det yrkesmessige aspektet av det brede området for databehandling og informasjon og kommunikasjonsteknologi, med vekt på aspekter ved interaksjon med et system.
- Forbered studentene på karrierer i IKT -miljøene med vekt på design, løsning av multimedia og dataspill, støtte for teknologiinfrastruktur og interaktive applikasjoner.
- Opplær studenter med kritiske, uavhengige og samarbeidende læringsevner for å lette respons på kontinuerlige fremtidige endringer i bransjepraksis.
- Utstyre studentene med akademiske og profesjonelle ferdigheter til å planlegge, utvikle og vedlikeholde løsninger som krever bruk av teknologi i en organisatorisk sammenheng innenfor begrensningene som oppstår.
Semester 1
I begynnelsen av programmet vil studentene tilegne seg grunnleggende matematiske, språk- og kommunikasjonsevner sammen med kjerneinformasjonsteknologi. Studentene skal få en forståelse av grunnleggende konsepter og terminologi knyttet til teknologi og forretningsledelse.
Moduler
- Engelsk for akademiske formål
- Grunnleggende om entreprenørskap
- Administrere virksomhet
- Praktiske IT -ferdigheter
Semester 2
Det andre semesteret bygger på og utvider den grunnleggende kunnskapen som ble utviklet i det første semesteret. Språk- og kommunikasjonsevner tas til mer avanserte nivåer av forskning og profesjonalitet. Evnen til å analysere og løse problemer ved hjelp av kvantitative ferdigheter og kjennskap til teknologi forbedres.
Moduler
- Akademiske forskningsferdigheter
- Informasjonssystemer
- Diskret matematikk
- Profesjonell kommunikasjon
Semester 3
Dette semesteret flytter studentene til et nytt nivå innen informasjons- og kommunikasjonsteknologirelaterte områder som dataprogrammering, databaser, Internett-applikasjoner og datasystemarkitektur. Med denne kunnskapen kan studentene bruke databehandlingsverktøy og teknikker for å løse vanlige virkelige problemer.
Moduler
- Databasesystemer
- Operativsystemer
- Datasystemarkitektur
- Programmering med Python
Semester 4
Studentene blir utsatt for mer avanserte utviklingskonsepter, inkludert anvendelse av brukervennlighetsprinsipper i webdesign- og utviklingsprosessen, og systemutviklingssyklusen. Samtidig blir studentene introdusert for design og dokumentasjon på dataspillnivå i Digital Games Design & Re-engineering. Ansettelsesegenskaper blir introdusert gjennom prinsippene for operativsystemer, og forbereder studentene på å gi teknisk støtte i en organisasjon.
Moduler
- Webutvikling
- Informasjonsteknologi Operations Management
- Design av digitale spill på nytt
- Nettverk og nettverk
- Systemanalyse og design
Semester 5
I siste semester får studentene grunnleggende kunnskap om datanettverk for å utdype kunnskapen om datateknologi. Dessuten vil de bli utsatt for multimedieteknologi for å forbedre deres kunnskap og forståelse for bruk av grafikk, lyd og video. Studentene designer og implementerer også algoritmer ved å bruke sitt andre programmeringsspråk og fullfører et programvareutviklingsprosjekt for å vise at de kan integrere ferdigheter, kunnskap og forståelse fra hele programmet, inkludert multimedieteknikker for forretningspresentasjoner og underholdning.
Moduler
- Java programmering
- Digital bildeproduksjon
- Audio-visuell teknologi
- Programvareutviklingsprosjekt
Semester 6 - Praksis (8 uker)
Studentene vil gjennomføre en internship/industriell opplæring i minst 8 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.
*I tillegg til det ovennevnte, er alle studenter også pålagt å fullføre generelle studier-moduler som fastsatt av det malaysiske kvalifiseringsbyrået, samt oppfylle kredittkrav for co-curricular-aktiviteter.
Videre studier
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet med en CGPA på 2,5 og høyere; vil du være kvalifisert til å gå videre til noen av følgende studieprogrammer som tilbys på APU .
- BSc (Hons) i dataspillutvikling
- BSc (Hons) i multimedieteknologi
- BSc (Hons) i multimedieteknologi med spesialisering innen VR/AR
- BSc (Hons) i informasjonsteknologi
- BSc (Hons) i informasjonsteknologi med spesialisering i:
- Informasjonssystemers sikkerhet*
- Cloud Computing*
- Nettverksdatamaskin
- Mobil teknologi*
- Tingenes internett (IoT)
- Digital transformasjon
- Finansiell teknologi (FinTech)
- Forretningsinformasjonssystemer
* Vær oppmerksom på at/hvilke brumoduler som trengs før du går videre til år 2.
For en fullstendig oversikt over våre diplomprogrammer, se brosjyren Pre-University program.
Kursavgifter
Malaysiske studenter | Internasjonale studenter |
44 900 kr | RM 46 800 (USD 12 000) |
* Gebyrer oppgitt her inkluderer ikke innskudd og andre diverse gebyrer.
Læreplan
Programoversikt
Dette APU -diplomet i informasjons- og kommunikasjonsteknologi med spesialisering i interaktiv teknologi er utviklet for å gi:
- Dekning av det akademiske aspektet så vel som det yrkesfaglige aspektet ved det brede området databehandling og informasjons- og kommunikasjonsteknologi, med vekt på aspekter ved interaksjon med et system.
- Forbered studentene på karrierer i IKT-miljøene med vekt på løsningsdesign, multimedia- og dataspillutvikling, teknologisk infrastrukturstøtte og interaktive applikasjoner.
- Trene studenter med kritiske, uavhengige og samarbeidende læringsferdigheter for å lette svar på kontinuerlige fremtidige endringer i bransjepraksis.
- Utruste studentene med akademiske og faglige ferdigheter til å planlegge, utvikle og vedlikeholde løsninger som krever anvendelse av teknologi i en organisatorisk kontekst innenfor begrensningene som oppstår.
Semester 1
Ved begynnelsen av programmet vil studentene tilegne seg grunnleggende matematiske, språklige og kommunikasjonsferdigheter sammen med kjernekunnskaper innen informasjonsteknologi. Studentene skal få en forståelse av grunnleggende begreper og terminologi knyttet til teknologi og virksomhetsledelse.
Moduler
- Engelsk for akademiske formål
- Grunnleggende om entreprenørskap
- Administrere virksomhet
- Praktiske IT-ferdigheter
Semester 2
Andre semester bygger på og utvider grunnlagskunnskapen utviklet i første semester. Språk- og kommunikasjonsferdigheter tas til mer avanserte nivåer av forskning og profesjonalitet. Evnen til å analysere og løse problemer ved hjelp av kvantitative ferdigheter og kjennskap til teknologi forbedres.
Moduler
- Akademiske forskningsferdigheter
- Informasjonssystemer
- Diskret matematikk
- Profesjonell kommunikasjon
Semester 3
Dette semesteret flytter studentene til et nytt nivå innen informasjons- og kommunikasjonsteknologirelaterte områder som dataprogrammering, databaser, Internett-applikasjoner og datasystemarkitektur. Med denne kunnskapen er studentene i stand til å bruke dataverktøy og -teknikker for å løse vanlige problemer i den virkelige verden.
Moduler
- Databasesystemer
- Operativsystemer
- Datasystemarkitektur
- Programmering med Python
Semester 4
Studentene blir utsatt for mer avanserte utviklingskonsepter, inkludert anvendelse av brukervennlighetsprinsipper i webdesign- og utviklingsprosessen, og systemutviklingssyklusen. Samtidig introduseres studentene for design og dokumentasjon på dataspillnivå i Digital Games Design & Re-engineering. Ansettelsesevnen introduseres gjennom prinsippene for operativsystemer, og forbereder studentene til å gi teknisk støtte i en organisasjon.
Moduler
- Webutvikling
- Informasjonsteknologi Driftsledelse
- Digital Games Design Re-engineering
- Nettverk og nettverk
- Systemanalyse og design
Semester 5
I siste semester tilegner studentene seg grunnleggende kunnskap om datanettverk for å utdype kunnskapen om datateknologi. Dessuten vil de bli utsatt for multimedieteknologi for å øke kunnskapen og forståelsen av bruken av grafikk, lyd og video. Studentene designer og implementerer også algoritmer ved å bruke sitt andre programmeringsspråk og fullfører et programvareutviklingsprosjekt for å vise at de kan integrere ferdigheter, kunnskap og forståelse fra hele programmet, inkludert multimedieteknikker for forretningspresentasjoner og underholdning.
Moduler
- Java programmering
- Digital bildeproduksjon
- Audiovisuell teknologi
- Programvareutviklingsprosjekt
Semester 6 - Internship (8 uker)
Studentene vil gjennomføre en internship/industriopplæring i en minimumsperiode på 8 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.
*I tillegg til det ovennevnte, er alle studenter også pålagt å fullføre moduler for generelle studier som fastsatt av det malaysiske kvalifikasjonsbyrået, samt oppfylle kredittkrav for co-curricular aktiviteter.
Videre studier
Ved vellykket gjennomføring av dette programmet med en CGPA på 2,5 og høyere; du vil være kvalifisert for å gå videre til et av de følgende studieprogrammene som tilbys på APU.
- BSc (Hons) i utvikling av dataspill
- BSc (Hons) i multimedieteknologi
- BSc (Hons) i multimedieteknologi med spesialisering i VR/AR
- BSc (Hons) i informasjonsteknologi
- BSc (Hons) i informasjonsteknologi med spesialisering i:
- Informasjonssystemsikkerhet*
- Cloud Computing*
- Nettverksdatabehandling
- Mobilteknologi*
- Internet of Things (IoT)
- Digital transformasjon
- Finansiell teknologi (FinTech)
- Bedriftsinformasjonssystemer
* Vær oppmerksom på at bromodul(er) trengs før du går videre til år 2.
For en fullstendig liste over diplomprogrammene våre, vennligst se programbrosjyren før universitetet.