Keystone logo
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU) Diplom i informasjon og kommunikasjonsteknologi - spesialisering innen interaktiv teknologi
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)

Diplom i informasjon og kommunikasjonsteknologi - spesialisering innen interaktiv teknologi

Kuala Lumpur, Malaysia

2 Years

Engelsk

Fulltid

Request application deadline

Jun 2024

USD 12 000 *

På universitetsområdet

* totalt for malaysiske studenter: RM 44 900 | totalt for internasjonale studenter: RM 46 800/USD 12 000

Introduksjon

Opptakskrav

Generelle Krav

SPM3 studiepoeng i minst 3 fag på SPM -nivå inkludert matematikk, med minimum bestått i Bahasa Malaysia og Sejarah (historie);
IGSE/O-nivåer3 studiepoeng (klasse C og høyere) i minst 3 fag på IGCSE/O-nivåer inkludert matematikk;
UEC3 studiepoeng (klasse B og høyere) i minst 3 fag i UEC inkludert matematikk;
SertifikatPass relevant sertifikatprogram eller tilsvarende;

En kvalifikasjon som APU godtar, tilsvarer ovennevnte.

Merk: Oppføringskravene ovenfor kan variere for spesifikke programmer basert på de nyeste programstandardene som er publisert av Malaysian Qualifications Agency (MQA). Kvalifikasjons- og opptakskravene til programmene vil bli bestemt på grunnlag av "Comparison List of Equivalency of International Qualifications with SPM (O-Levels equivalent) and STPM (A-Levels equivalent)" utgitt av Malaysian Qualifications Agency (MQA).

Engelsk krav

Internasjonale studenter

  • IELTS: 4.0
  • TOEFL IBT: 30-31
  • Pearson (PTE): 30
  • MUET: Band 2

Oversikt over programmet

Dette APU vitnemålet i informasjons- og kommunikasjonsteknologi med spesialisering i interaktiv teknologi er designet for å gi:

  • Dekning av det faglige aspektet så vel som det yrkesmessige aspektet av det brede området for databehandling og informasjon og kommunikasjonsteknologi, med vekt på aspekter ved interaksjon med et system.
  • Forbered studentene på karrierer i IKT -miljøene med vekt på design, løsning av multimedia og dataspill, støtte for teknologiinfrastruktur og interaktive applikasjoner.
  • Opplær studenter med kritiske, uavhengige og samarbeidende læringsevner for å lette respons på kontinuerlige fremtidige endringer i bransjepraksis.
  • Utstyre studentene med akademiske og profesjonelle ferdigheter til å planlegge, utvikle og vedlikeholde løsninger som krever bruk av teknologi i en organisatorisk sammenheng innenfor begrensningene som oppstår.

Semester 1

I begynnelsen av programmet vil studentene tilegne seg grunnleggende matematiske, språk- og kommunikasjonsevner sammen med kjerneinformasjonsteknologi. Studentene skal få en forståelse av grunnleggende konsepter og terminologi knyttet til teknologi og forretningsledelse.

Moduler

  • Engelsk for akademiske formål
  • Grunnleggende om entreprenørskap
  • Administrere virksomhet
  • Praktiske IT -ferdigheter

Semester 2

Det andre semesteret bygger på og utvider den grunnleggende kunnskapen som ble utviklet i det første semesteret. Språk- og kommunikasjonsevner tas til mer avanserte nivåer av forskning og profesjonalitet. Evnen til å analysere og løse problemer ved hjelp av kvantitative ferdigheter og kjennskap til teknologi forbedres.

Moduler

  • Akademiske forskningsferdigheter
  • Informasjonssystemer
  • Diskret matematikk
  • Profesjonell kommunikasjon

Semester 3

Dette semesteret flytter studentene til et nytt nivå innen informasjons- og kommunikasjonsteknologirelaterte områder som dataprogrammering, databaser, Internett-applikasjoner og datasystemarkitektur. Med denne kunnskapen kan studentene bruke databehandlingsverktøy og teknikker for å løse vanlige virkelige problemer.

Moduler

  • Databasesystemer
  • Operativsystemer
  • Datasystemarkitektur
  • Programmering med Python

Semester 4

Studentene blir utsatt for mer avanserte utviklingskonsepter, inkludert anvendelse av brukervennlighetsprinsipper i webdesign- og utviklingsprosessen, og systemutviklingssyklusen. Samtidig blir studentene introdusert for design og dokumentasjon på dataspillnivå i Digital Games Design & Re-engineering. Ansettelsesegenskaper blir introdusert gjennom prinsippene for operativsystemer, og forbereder studentene på å gi teknisk støtte i en organisasjon.

Moduler

  • Webutvikling
  • Informasjonsteknologi Operations Management
  • Design av digitale spill på nytt
  • Nettverk og nettverk
  • Systemanalyse og design

Semester 5

I siste semester får studentene grunnleggende kunnskap om datanettverk for å utdype kunnskapen om datateknologi. Dessuten vil de bli utsatt for multimedieteknologi for å forbedre deres kunnskap og forståelse for bruk av grafikk, lyd og video. Studentene designer og implementerer også algoritmer ved å bruke sitt andre programmeringsspråk og fullfører et programvareutviklingsprosjekt for å vise at de kan integrere ferdigheter, kunnskap og forståelse fra hele programmet, inkludert multimedieteknikker for forretningspresentasjoner og underholdning.

Moduler

  • Java programmering
  • Digital bildeproduksjon
  • Audio-visuell teknologi
  • Programvareutviklingsprosjekt

Semester 6 - Praksis (8 uker)

Studentene vil gjennomføre en internship/industriell opplæring i minst 8 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.

*I tillegg til det ovennevnte, er alle studenter også pålagt å fullføre generelle studier-moduler som fastsatt av det malaysiske kvalifiseringsbyrået, samt oppfylle kredittkrav for co-curricular-aktiviteter.

Videre studier

Etter vellykket gjennomføring av dette programmet med en CGPA på 2,5 og høyere; vil du være kvalifisert til å gå videre til noen av følgende studieprogrammer som tilbys på APU .

  • BSc (Hons) i dataspillutvikling
  • BSc (Hons) i multimedieteknologi
  • BSc (Hons) i multimedieteknologi med spesialisering innen VR/AR
  • BSc (Hons) i informasjonsteknologi
  • BSc (Hons) i informasjonsteknologi med spesialisering i:
    • Informasjonssystemers sikkerhet*
    • Cloud Computing*
    • Nettverksdatamaskin
    • Mobil teknologi*
    • Tingenes internett (IoT)
    • Digital transformasjon
    • Finansiell teknologi (FinTech)
    • Forretningsinformasjonssystemer

* Vær oppmerksom på at/hvilke brumoduler som trengs før du går videre til år 2.

For en fullstendig oversikt over våre diplomprogrammer, se brosjyren Pre-University program.

Kursavgifter

Malaysiske studenterInternasjonale studenter
44 900 krRM 46 800 (USD 12 000)

* Gebyrer oppgitt her inkluderer ikke innskudd og andre diverse gebyrer.

Læreplan

Program undervisningsavgift

Om skolen

Spørsmål