Utdannet i emballasjedesign
Barcelona, Spania
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 5 200
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Emballasjedesignere har blitt sentrale aktører i bedrifter. Deres ferdigheter, kunnskaper og teknikker lar dem etablere seg i en strategisk rolle i tverrfaglige team.
Postgraduate Course in Packaging Design tilbyr et opplæringsprogram som kombinerer strategi, kreativ tenkning, design, bærekraft og volum for å etablere et solid grunnlag som vil tillate fremtidige emballasjedesignere å kommunisere, både formelt og grafisk, produktets egenskaper og designe emballasjen til emballasjen. framtid. For å gjøre dette kombineres teoretiske og praktiske klasser med workshops der all den ervervede kunnskapen vil bli brukt.
Studenten skal lære å omsette strategien til et unikt og differensielt emballasjekonsept og design og bruke kunnskapen tilegnet i en bestemt sektor/emballasjeområde. Han vil også lære å bruke kreative og tekniske verktøy i å lage pakker som vil være i stand til å konkurrere i markedet i en profesjonell skala og vil tilegne seg en bred visjon om emballasjedesign som vil tillate ham å integrere seg optimalt i tverrfaglige arbeidsteam.
På slutten av hovedfagskurset skal studentene utvikle et sluttprosjekt der de skal lage et etisk og bærekraftig emballasjedesign.
Denne opplæringen er rettet mot nyutdannede, CFGS innen: plastisk kunst, grafisk design, industriell design, markedsføring og reklame og fagfolk i sektoren uten spesifikke kvalifikasjoner som kan bevise yrkeserfaring, som ønsker å tilegne seg den nødvendige kunnskapen for å delta i en strategiprosess , opprettelse og utvikling av et emballasjedesign.
Opptak
Læreplan
Modul 1 - Emballasjestrategi og ledelse
I denne første modulen vil studenten få et helhetlig syn på hva emballasjedesign betyr og dens byggeprosess som et sentralt element i merkevarer. De vil mestre det generelle rammeverket for et emballasjeprosjekt og vil kunne dimensjonere og utvikle de kreative prosjektene som vil bli foreslått for dem.
- Kreativ prosess med emballasjedesign.
- Merkestrategi og erfaring brukt på emballasje.
- Benchmark: konkurrentanalyse.
- Berøringspunkter utover emballasje
- Etisk, bevisst og ansvarlig emballasje. Designerens rolle.
Modul 2 – Forskning, trender og kunstig intelligens brukt på emballasje
Studentene vil forstå de skiftende tidene i denne disiplinen og vil vite hvor fremtiden er på vei, tatt i betraktning trendene som omgir oss: nye vaner, nye kanaler, nye teknologier og virkningen av AI på opprettelse og håndtering av emballasje. Emballasjedesignere er nøkkelagenter for denne endringen.
- Forbruker- og emballasjetrender.
- Forskningsteknikker og metoder.
- Fremtiden for emballasje: ny teknologi og kunstig intelligens.
Modul 3 - Kreative verktøy og kunstretning for emballasjedesign
Gjennom teoretiske og praktiske økter om de ulike kreative nøkkelverktøyene som er involvert i konstruksjonen av emballasje, vil studentene lære å lage en stor idé, mestre visualisering av moodboard, og kunne jobbe med kunstretning for emballasjedesign, spesielt i typografi, fotografi , og illustrasjon.
- Stor idé: konseptualisering og kreativitet.
- Moodboard: forskning og kreativ tilnærming til prosjektet.
- Art direction: fra konsept til visualisering, grafisk visuelt system, illustrasjon og fotografi.
- Typografi: muligheter for typografi i emballasje, grunnleggende typografiske elementer, mikrotypografi og makrotypografi.
- Illustrasjon: illustrasjonsmuligheter i innpakning, illustrasjonsstiler, illustrasjon og konsept.
Modul 4 - Tekniske verktøy og programvare for emballasjedesign
Gjennom teoretiske og praktiske økter om de forskjellige tekniske verktøyene som er involvert i emballasjekonstruksjon, vil studentene lære spesifikk kunnskap om dataprogramvare, samt forstå mulighetene som presenteres for dem i det endelige kunstverket, materialene og finishene.
- Photoshop brukt på emballasje.
- Spesifikk illustratør for emballasje
- Grafisk produksjon: Grafisk produksjonsprosess. Trykkteknikker. Forberedelse av endelig kunstverk for trykking. Modeller.
- Materialer og finish: typer underlag og finish, bestemmende faktorer for utskriftssystemer.
Modul 5 – Økodesign og bærekraftig emballasje
I denne modulen vil studenten bli introdusert til verden av emballasjeøkodesign og vil lære hva det betyr ved å tilegne seg visjonen, verktøyene og prosessene som er nødvendige for å inkorporere bærekraft helhetlig i emballasjedesign.
- Grunnleggende om bærekraft, produktlivssyklus og forbedringsstrategier.
- Kvalitativ miljøanalyse av emballasje.
- Designsøk som inkluderer miljøvektoren.
- Kreativitet og konseptualisering: grenser for å finne innovative ideer rundt bærekraft.
Modul 6 - Emballasjevolum
Studenten skal forstå prosessen med å lage et volumdesign – konsept, bruksområder, former, materialer, teksturer, kromatikk, etc. – fra den innledende orienteringen, forstå markedskonteksten og ta hensyn til brukeropplevelsen med emballasjen.
- Volum: benchmark fra volumsynspunkt.
- Brukbarhet: forskning fokusert på brukeren og brukervennligheten til emballasje.
- Kreativitet og konseptualisering: fra idé til virkelighet i emballasjevolum.
Modul 7 - Praktiske verksteder
Fem spesifikke workshops vil bli gitt av anerkjente fagfolk, som dekker alt fra briefing til kreative løsninger på fem ulike områder. Hver av workshopene vil ta utgangspunkt i en annen sektor for å utvikle prosjektet. I løpet av workshopene vil studentene forstå ulike konkurransemiljøer og vil være i stand til å anvende metodikkene, verktøyene og kunnskapen som er tilegnet under forskerkurset for å konsolidere dem praktisk og eksperimentelt.
Fokusområder som utvikles i de spesifikke verkstedene:
- Emballasje parfyme nisje (forfatter).
- Bærekraftig emballasje.
- Eksperimentell emballasje.
- Illustrerende emballasje.
- Emballasje for innovasjon – TFP.
Avsluttende avgangsprosjekt
Til slutt vil hver student utvikle et avsluttende doktorgradsprosjekt som vil fordype seg i strategien, konseptualiseringen og designen av innovativ emballasje laget for å skape en positiv innvirkning på samfunnet. Metodikken og den kreative prosessen som ble undervist under Postgraduate in Packaging Design vil bli fulgt og vil bli forsvart foran et panel. Studenten skal sammen med veileder velge utgangspunktet for prosjektet som senere skal utvikles.
- TFP-struktur.
- Gruppe- og individuell oppfølgingsveiledning.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
- Merkevare- og emballasjebyråer.
- Studier i industriell design og bærekraft.
- Bedrifter som administrerer merkevarer og produkter og/eller har internalisert designen deres, enten de er produksjons- eller distribusjonsselskaper.
- Studier med kreative team.