Diplom i samfunnsvitenskap (psykologi og sosiologi)
Online United Kingdom
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
GBP 3 022
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Dette kurset kan studeres via leveringsmodusene på heltid, to år eller fjernundervisning.
Ser du etter et karriereskifte? Våre CAVA Access to HE-programmer ved City College Plymouth tilbyr fantastiske muligheter til å omskolere seg til en ny jobb og en mer tilfredsstillende karriere. Denne tilgangen til høyere utdanning samfunnsvitenskapelig vei kan gjøre deg i stand til å omskolere deg i samfunnsvitenskapelige karrierer som psykologi, sosiologi, kriminologi, strafferettstjenester, narkotika- og alkoholrådgivning eller filosofi og etikk. Etter å ha fullført dette ettårige heltidskurset kan du gå videre til universitetskurs i psykologi og andre samfunnsvitenskapelige fag – alt avhengig av dine ambisjoner og kombinasjonen av fag du velger. Hvis du tidligere gikk rett inn i en jobb etter at du forlot skolen, eller du har gjort status og ønsker en ny karriereretning, gir dette kurset muligheten til å studere sammen med andre modne studenter, veiledet av erfarne, motiverende og støttende forelesere. Du kan bli pålagt å studere GCSE-er på engelsk, matematikk eller naturfag avhengig av din karriere og universitetsambisjoner. Vær oppmerksom på at høyskolekurset er en foreslått progresjonsrute. Du må sjekke med din foretrukne høyere utdanningsinstitusjon for å sikre at dette kurset oppfyller opptakskravene deres.
Etter vellykket gjennomføring av kurset vil du bli tildelt en tilgang til høyere utdanningsdiplom (samfunnsvitenskap).
Opptak
Læreplan
Academic subjects may include:
- Psychology
- Sociology
- Praktisk vitenskapelig prosjekt
Totalt studiepoeng – 45 på nivå 3
Fag for akademiske forberedelsesferdigheter kan omfatte:
- Examination technique and practice
- Matematikk/engelsk
- Study skills
Totalt studiepoeng – 15 på nivå 2 eller ugradert nivå 3. Totalt 60 studiepoeng.
Placements, Voluntary Work and Paid Employment
It is essential that you are aware if your university course requires you to have prior experience before applications are made. Lack of work experience would not exclude you from completing the Access course, however it may impact on your application to university.
GCSEs
GCSE-ekvivalenser i matematikk, engelsk og naturfag er ikke lenger en del av Access Diploma. Det er opp til deg om du ønsker å melde deg på GCSE sammen med vitnemålet ditt hvis du for øyeblikket ikke har en nylig C+-kvalifikasjon. Ditt valgte universitet krever kanskje ikke at søkerne har GCSE eller kan være fornøyd med tidligere oppnådde kvalifikasjoner, for eksempel O-nivå, nivå 2, etc.
Det er ditt ansvar å sørge for at du har avklart om registrering på en GCSE er passende for deg. Hvis universitetskurset krever at du studerer på GCSE-nivå, kan du studere ved siden av Access Diploma, men du må forstå implikasjonene av å ikke oppnå GCSE-ene dine. Selv om det ikke påvirker oppnåelsen av et tilgangsdiplom, kan det kompromittere plassen din ved universitetet hvis du oppnår tilgangsdiplomet, men ikke oppnår dine GCSE-er. Noen universiteter oppfordrer søkere til å søke på universitetet uten GCSE og fullføre ekvivalenser mellom søknad og påmelding til universitetet (igjen, dette er noe du må avklare).
Alternativt kan det være lurt å studere GCSE-ene året før eller etter Access-studiet. GCSE-klasser holdes på dagtid og om kvelden. Du må søke som et eget kurs, samt ditt Access-kurs hvis dette er din preferanse. De nasjonale endringene i GCSE-kravene for voksne studenter er unike for hver HEI.
Gjennomføring av programmet
Assessment methods
I hvert emne vil du bli undervist i en rekke enheter og hver enhet tildeles en studiepoengverdi. Når du har fullført en enhet, vil du bli tildelt en rekke studiepoeng – disse kan tildeles på nivå 2 eller nivå 3, avhengig av standarden på arbeidet ditt. Du vil fortsette å "samle" studiepoeng gjennom hele kurset. Emnet vurderes ved kurs, oppgaver, prosjekter og eksamener.