Grunnutdanning i spilldesign og produksjon
Online United Kingdom
VARIGHET
2 up to 3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
GBP 7 450 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* deltid: £11.100 (£3.700 per år)
Introduksjon
Inspirert av pensumrammeverket International Game Developers Association, informert av tilbakemeldinger fra studenter og som svar på bransjekrav, dekker denne Foundation Degree design og produksjon av elektroniske spill. På omtrent samme måte som industrien krever samarbeid på tvers av spesialistsektorer, vil du jobbe med studenter fra andre disipliner, for eksempel business og markedsføring, for å markedsføre et produkt på markedet. På slutten av dette kurset vil du ha designet og produsert et spillprodukt for utgivelse på markedet.
Opptak
Læreplan
Course content
Kurset inneholder følgende emner:
- Konseptuell spilldesign – de drivende komponentene i elektronisk spilling når det gjelder spillerengasjement og motivasjon.
- Programmeringskonsepter – de generelle prinsippene og konseptene for programmering av C++.
- Menneske-datamaskin interaksjon – med fokus på grafiske grensesnitt, brukervennlighet og tilbakemelding.
- Programmering for spill – de generelle prinsippene og konseptene for spillprogrammering vil tillate elevene å bruke 2D- og 3D-programmeringsmetoder som brukes i spill.
- Spillfortelling og kontekstuell lek – metoder for å implementere narrativ gjennom kontekstualisering av spill og spillmiljø.
- 2D- og 3D-kunst for dataspill – formidle grafikk gjennom digitalt tegnet konseptkunst, og 2D-spillkunst og bruk 3D-modelleringsteknikker for å lage spillkomponenter med lavt triks.
- Spillmotorer – med fokus på 3D-motorer, som UDK og Unity, vurderer deres arkitektur og funksjoner for å utvikle et lite spill.
- Spillstudier – spill og dets rolle i samfunnet for å dekode semiotikken og vokabularet til elektroniske spill for å foreslå sitt eget spillsystem.
- Spillplattformer – plattformtyper og deres utvikling, undersøker både maskinvare- og programvarearkitekturer, installasjon, konfigurering og feilsøking.
- Lyd og animasjon – psykologien til lyd for spill, lydskapingsteknikker, animasjonsteknikker og prinsipper.
- Spillproduksjon – deltakelse i produksjonen av et arbeidsspill, velge teammedlemmer, overvåke og oppnå mål for å levere prosjektresultatet.
- Markedsføring og bedrift – identifiser områder for kommersiell utvikling, virtuelle nettverk, sosiale medier og teknikker for promotering og markedsføring av ditt eget spill.
Karrieremuligheter
- IT-forretningsanalytikere, arkitekter og systemdesignere
- Programmerere og fagfolk innen programvareutvikling
- Grafiske og multimedia designere
Gjennomføring av programmet
Assessment methods
Vurdering vil skje gjennom både kurs og formelle eksamener.